بسیاری از کاربران با استفاده از لینک سازی های داخلی و خارجی معتقدند که سئو وب سایت بهبود یافته و به بهینه سازی صفحات کمک می شود. شیوه لینک سازی قدیمی تحت عنوان عنوان لینک PBN یا لینک سازی شبکه ای وجود دارد که اخیراً در کشورمان توسط سئو کاران مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع اکثر این افراد با انجام خدمات لینک سازی هزینه هایی را بابت این نوع لینک دریافت کرده و ادعا دارند که این لینک ها تا حد زیادی به سئو سایت کمک خواهد نمود. در این مقاله از سایت برتر قصد داریم در رابطه با روشهای لینک سازی از این طریق صحبت نماییم در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف لینک PBN

لینک PBN که به طور کامل Private Bloging Network خوانده می شود ، توسط سئو کاران کلاه خاکستری قبلاً چنین شیوه لینک سازی در تمامی جهان باب بوده و در کشور ما ایران نیز چندین سال است استفاده می شود. منظور از سئو کاران کلاه خاکستری این است که بین سئو کاران کلاه سیاه و سفید قرار دارند و کارهای خوب یا بد آن ها لطمه چندانی وارد نمی کند ولی تا حد زیادی بیهوده است. در این روش با ثبت یکسری بلاگ محتوایی در درون آنها قرار می دهند و با ایجاد شبکه ای از بلاگ ها لینک های آنها را می فروشند.

برای نمونه اگر ما ۵۰ تا بلاگ داشته باشیم و مجموعه آنها که دارای رتبه خوبی نیستند می تواند یک بلاگ بسیار قوی را برای ما تشکیل دهد. در واقع مجموعه ای از وبلاگ ها هستند که به صورت تک تک رنک خوبی نداشته و با قرارگیری در کنار یکدیگر امکان اینکه رنک خوبی را از لحاظ سئو داشته باشند زیاد است. بعد از لینک گرفتن از مجموعه بلاگ ها موجب می ‌شود تا وب سایت مان رتبه خوبی در گوگل به خود اختصاص دهد.

به طور معمول بلاگ هایی که با این روش ایجاد می شوند با دامنه هایی است که expire شده است. برای فهم بهتر مثالی خدمت تان بیان می کنیم ؛ برای نمونه داشتن یک دامین با آدرس اینترنتی که رنک خوبی در گوگل دارد ، در صورتی که فراموش شود که آن را تمدید کنید به محض گذشتن یک روز از این زمان به بعد دیگر می توان ثبت آن را انجام داده و اگر این وب سایت را پس از این زمان جستجو کنید خواهید دید که پر از لینک های تبلیغاتی می باشد.

مقاله پیشنهادی : تأثیر Link Bait در سئو سایت

نقش و اهمیت لینک PBN از لحاظ گوگل

گوگل به عنوان مهمترین عامل در بهینه سازی سایت است به همین علت از اهمیت زیادی برخوردار است. گوگل لینک PBN یا لینک سازی شبکه ای را به شدت نهی می کند و این مورد بسیار طبیعی است چرا که شما قصد دارید به روش سئو کلاه خاکستری یا نسبتاً سئو کلاه سیاه سایت خود را سئو کرده و گوگل این روش را غیر منطقی می داند چرا که از این طریق سایت ها با تولید محتوا سئو خود را بهبود می دهند و شما که قصد دارید که این کار را از طریق لینک انجام دهید و اگر این عمل را بفهمد قطعاً شما را پنالتی خواهد کرد.

نقش و اهمیت لینک PBN از لحاظ گوگل

نحوه جستجو گوگل در رابطه با این لینک ها به این صورت است که تمامی این بلاگ ها از یک IP یا هاستینگ نباشد یعنی اگر بخواهید شبکه ای از بلاگ ها ایجاد نمایید و گوگل متوجه آن نشود می بایست هر کدام از این بلاگ ها را روی شرکت های هاستینگ مختلف باز کنید که طبیعتاً این کار سختی است و می بایست ۵۰ شرکت هاستینگ معتبر پیدا نموده که این کار در کشور ما ایران کار دشواری است.

علاوه بر این کدها تم پلیت ها و سیستم مدیریت محتوای وب سایت ها نباید یکسان باشد و باید تم ، ظاهر و سیستم مدیریت محتوا با یکدیگر فرق کند. همچنین اگر می ‌خواهید ۱۰ مقاله در سایت قرار دهید باید ۱۰ مقاله دیگر متفاوت از هم در سایت بعدی بگذارید. همچنین باید تصاویر و فیلمهای وب سایت با یکدیگر تفاوت داشته و به طور کلی باید با ایجاد تعداد زیادی وبسایت که کاملاً با هم متمایز هستند جایگاه خوبی در گوگل به دست آورید.

مقاله پیشنهادی : لینک سازی داخلی و نحوه درست اجرا آن

شیوه های فروش لینک PBN

دو روش برای فروش لینک وجود دارد که در روش اول یک سری دوستان ، تعدادی بلاگ ساده استفاده کرده و از هیچ یک از این روش ها پیروی نمی کنند و تمامی وب سایت ها به یک IP و هاست متصل است.

علاوه بر این اکثر محتواهی سایت ها شبیه هم است و بیشتر آن ها محتوای اختصاصی ندارد همانگونه که سایت‌ها هزینه کم و غیر معقولی را از شما گرفته و این کار را انجام می دهد.

برای نمونه حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان دریافت نموده و حدود ۲۰۰ لینک PBN به شما خواهند فروخت. این طبیعی است که اینگونه لینک ها ارزشی نداشته باشد ، گذاشتن آنها در صفحه باعث می‌شود تا ارزش لینک شما پایین بیاید.

در مقاله های قبل در رابطه با لینک داخلی و خارجی بیان نمودیم که برای قرارگیری در جایگاه بالا در گوگل در هر صفحه تعداد لینک های داخلی و خارجی آن بر روی لینک های خارجی که به سایت های دیگه داده است تأثیر خواهد گذاشت.

پس در صورتی که در وب سایت تان ده لینک وجود داشته باشد ارزش این لینک ها از لحاظ تعداد لیتک ها تقسیم بر 10 خواهد شد و اگر یک لینک نباشد تقسیم بر 1 می شود که شامل ارزش آن به وب سایت برای لینک خروجی به حساب می آید.

در شیوه دوم فروش این لینک ها یک سری افراد با دریافت پول های چند میلیونی آنها را ایجاد می کنند و شما از آن که آنها تمامی این فاکتورها را رعایت کردند یا هیچ گونه اطلاعی نداشته و اعتبار سایتتان را به دست افرادی می دهید که لینکهایی میفروشند و شما از رعایت نمودن اصول این کار نزد آنها بی خبریمد

به طور کلی توصیه می‌ شود تا حد امکان هر چیزی که سئو کار و تبلیغ کننده که قصد دارد به شما محصولی را در زمینه سئو بفروشد انجام ندهید زیرا حالا زمان آن نیست که شما بخواهید ریسک کنید و روی استوری سایت خود کارهایی انجام دهید که ما به آن سئو کلاه سیاه یا خاکستری می گوییم.