همان طور که می دانید امنیت، یکی از مسائل بسیار حیاتی اینترنت و شبکه های موجود در آن است ، وردپرس هم یکی از همین شبکه هاست که از حملات هکر ها مصون نمانده، بنابراین نیاز است پیش از آنکه حریم خصوصی ما بدست هکر ها به خطر بی افتد، تدابیر امنیتی مورد نظر را بدانیم. به همین سبب قصد داریم دراین مقاله، راه های حفاظت از حریم خصوصی و نحوه مقابله با هک وردپرس را به شما آموزش دهیم تا بتوانید یک وردپرس امن داشته باشید، چراکه هکر ها هر روزه راه های نفوذ جدیدتری برای ورود به سایت ها و شبکه ها پیدا می کنند، بنابراین نیاز است همیشه اطلاعات به روزی درباره این مسایل داشته باشیم. در ادامه با ما همراه باشید تا این حملات را بشناسید و بتوانید با آن ها مقابله کنید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

هک وردپرس از چه راه هایی صورت می گیرد؟

تزریق SQL

هکر ها با نفوذ در پایگاه داده با استفاده از دستوراتی میتوانند داده ها را تغییر دهند یا به آن ها آسیب بزنند ، بنابراین نیاز است یک پایگاه داده امن داشته باشیم.

حملات درج فایل

هکرها با این حملات و تغییر URL‌‌،میتوانند به تمام داده ها دسترسی داشته باشند ، برای مقابله با این نوع حمله بهتر است از هاست هایی استفاده کنیم که گواهی امنیتی ارایه میدهند .

XSS

در این حمله عناصر جاوا اسکریپت مورد نفوذ قرار میگیرند و اطلاعات افراد توسط هکر ها هک میشود.در واقع ، کاربران به یک صفحه جعلی منتقل میشوند و داده های آن ها به سرقت می رود.

حملات توسط ربات ها

یک امکانی که وجود دارد حدس زدن رمز عبور،و امتحان پسورد های مختلف است که توسط ربات ها صورت میگیرد .با روش هایی که در قسمت پایین توضیح داده شده می توانید از ورود این ربات ها جلوگیری کنید.

بات‌ نت‌

که یک جواریی شبیه به ربات ها هستند، توسط بدافزارها آسیب ایجاد می کنند.

مقابله با حملات هکر ها حین هک وردپرس

WPSCAN

به هکر ها کمک میکند مجموعه ای از رمز ها را اجرا کنند و یا نقاط ضعف تم را مشاهده کنند.

به روز نکردن پلاگین ها

در واقع آپدیت نبودن یک راه نفوذ برای ورود هکره ها به نقاط آسیب پذیر محسوب می شود.

حملات DDOS

این حمله برای ورود و دسترسی به سایت توسط هکر ها صورت میگیرد که با استفاده از تدابیر امنیتی مثل کپچا میتوان باآن مقابله کرد.

آسان بودن راه نفوذ به صفحه

هکر ها در صورت آسان بودن نام کاربری یا پسورد شما خیلی راحت میتوانند به صفحه شما نفوذ کنند . شما میتوانید با ایجاد سوالات امنیتی و ..راه ورود آن ها را سد کنید.

مشخص بودن اطلاعات نسخه وردپرس

با پنهان کردن این مورد راه برای هکر ها دشوار تر میشود چرا که دانستن نسخه ورد پرس یک کمک در هک وردپرس برای آن ها محسوب می شود.

مقاله پیشنهادی : نحوه اطلاع از هک شدن سایت

چگونه از هک شدن وردپرس جلوگیری کنیم؟

نکته اول، نام کاربری است که شما برای ورد پرس انتخاب کرده اید ، اگر شما از افرادی هستید که از نام هایی مثل ادمین استفاده می کنید پیشنهاد من به شما تغییر آن است چرا که با این کار راه را برای نفوذ هکر ها باز می کنید.

نکته دوم این است که شما علاوه بر یک نام کاربری حرفه ای ، به یک پسورد قدرتمند نیاز دارید تا هر کسی امکان حدس زدن و ورود به صفحه شما را نداشته باشد.

و نکته سوم ایجاد یک رمز دوم است تا از امنیت صفحه خود اطمینان پیدا کنید. Two-Factor Authentication  یا تأیید دو مرحله ای که باعث میشود تا هکر ها پس از نفوذ به رمز اول شما ، به رمز دوم هم نیاز داشته باشند، که این مورد کار را برای آن ها دشوار میکند.

نکته چهارم پشتیبان گیری است ، پشتیبان گیری از داده ها یک راه حل عالی برای حفظ و نگهداری داده ها می باشد،تا در صورتی از بین رفتن اطلاعات بتوانید مجدد به آن ها دسترسی پیدا کنید.

نکته پنجم استفاده از یکسری پلاگین ها مثل  sucuri است که میتواند از سایت شما در برابر حمله هکر ها محافظت کند.

نکته ششم هم شامل بررسی دسترسی هایی است که در سایت وجود دارد ، مثلا اجازه ادیت محتوا را حذف کنید .

نکته هفتم استفاده از SSL ‌ است ،این گواهی از سرقت اطلاعات کارت حساب بانکی، بوسیله رمزنگاری ، جلوگیری میکند.

نکته هشتم این است که تعداد تلاش ها برای ورود به سایت را کم کنید تا در صورتی که هکر ها قصد حدس زدن پسورد شما را داشتند امکان تلاش بیشتر برای آن ها، میسر نباشد.

نکته نهم ، حتما شما هم تم هایی را دیده اید که ارزان فروخته میشوند اما هیچ تضمینی برای این تم ها که درواقع یک نسخه غیر مجاز از تم های اصلی هستند وجود ندارد ، بنابراین این موارد امکان هک وردپرس را فراهم میکند.

معرفی چند افزونه امنیتی برای هک نشدن وردپرس

MalCare Security

در نسخه رایگان این افزونه میتوانید بدافزار ها و هکر ها را شناسایی و حذف کنید و از حملات آن ها جلوگیری کنید.

Wordfence

یکی از کاربرد های این افزونه جلوگیری از حملات Brute Force و پشتیبانی از سایت محسوب میشود. مشاهده ترافیک سایت و شناسایی مخرب بودن ترافیک هم از کاربرد های آن محسوب می شود.

iThemes Security

این افزونه ip های نامناسب را بررسی و درصورت لزوم حذف میکند ، امکان بکاپ برای پایگاه داده را فراهم میکند. از حملات Brute Force جلوگیری میکند.

در نسخه پرمیوم هر کدام از این افزونه ها امکانات پیشرفته تر و کامل تری وجود دارد که درصورت دریافت این نسخه امکانات بیشتری برای مقابله با هک وردپرس در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

حرف آخر

ورد پرس یک فضای بسیار مناسب برای ایجاد سایت های شما است که کار با آن بسیار آسان می باشد، با رعایت اصول و قوانین امنیتی می توانید فضای امن تری را در این پلتفرم برای خود داشته باشید و از نفوذ هکر ها به اطلاعات خصوصی خود و هک شدن وردپرس جلوگیری کنید و به این ترتیب از حریم خصوصی و اطلاعات خود محافظت کنید.