به علت گسترش روز افزون اینترنت اکثر وب سایت ها و شرکت ها علاقه مند تا مطالب و خدماتی که ارائه می دهند از جانب افراد خارجی که زبان انگلیسی نمی دانند قابل خواندن و استفاده می باشد. شرکت هایی که دارای شرکای بین المللی هستند و در بازار جهانی فعال می باشند به طور حتم احتیاج دارند تا طراحی وب سایت شرکت خود را به صورت چند زبانه انجام دهند. بسیاری از شرکت های تجاری ، آموزشگاه های علمی در سطح جهانی و … در این دسته قرار گرفته است. در این مقاله در رابطه با طراحی سایت چند زبانه و مزایای آن برای شرکت های مختلف صحبت خواهیم نمود با سایت برتر همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

موارد بکارگیری از طراحی سایت چند زبانه

در واقع استفاده از طراحی سایت به صورت دو زبانه و چند زبانه در طراحی سایت شرکتی ، طراحی سایت خبری ، طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت صنعتی و طراحی سایت پرتال سازمانی به کار گرفته می ‌شود و از طریق آن می‌ توان به معرفی محصولات و ارائه خدمات به سایر کشورها در عرصه بین المللی رسید.

نکات مهم در رابطه با طراحی سایت چند زبانه وجود دارد که به بررسی آن ها در ادامه خواهیم پرداخت.

به کارگیری ساب دامین

به عنوان مهم ترین و مرسوم ترین روش های طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه به حساب می آید. از طریق این روش می ‌توان به تعداد زبان های مختلف که باید روی سایت قرار گرفته شود یک سایت جداگانه در یک ساب دامین جداگانه و با زبانی متفاوت طراحی و ایجاد نمود. با استفاده از این روش می توان از ساختار ترکیب جداگانه و قالب برای هر زبان استفاده کرد و همچنین یک قالب و فرم یکسان برای کلیه زبان ها به کار گرفت. به این نکته توجه داشته باشید که در حالت دوم قالب انتخابی باید قابلیت چند زبانه بودن را داشته باشد.

به کارگیری متا تگ ها

از طریق متا تگ ها می توان زبان های مختلف نوشته شده را به گوگل بشناسانید و مشخص کنید که چه زبان هایی در چه صفحاتی به کار گرفته شود. این عمل در رتبه بندی وب سایت بر روی موتورهای جستجو تأثیر می‌ گذارد و رعایت آن باعث آسانی کار در سئو سایت و بهینه سازی سایت می خواهد شد.

لینک نمودن زبان های مختلف

به کارگیری زبان های مختلف در صفحات مختلف برای راحتی کار بازدیدکنندگان و کاربران وب سایت ، به یکدیگر لینک کرده و یک دسترسی سریع به سایر زبان ها را فراهم می آورد.

مقاله پیشنهادی : ساب دامین چیست؟

بهینه سازی وب سایت چند زبانه و تأثیر آن

بهینه سازی وب سایت چند زبانه و تأثیر آن

سئو وب سایت چند زبانه به معنای معرفی محتوای بهینه شده به چند زبان و در مکان های مختلف می باشد. برای نمونه تصور کنید که شما دارای یک فروشگاه آنلاین هستید که افزونه وردپرس در کشور خود می‌ فروشید برای این که محصولات خود را به کشوری مثل هند نیز بتوانید بفروشید باید محتوای سایت خود را به زبان هندی ترجمه کنید و یک وب سایت هندی طراحی نمایید.

همچنین می توانید یک وب سایت با نسخه فارسی و هندی داشته باشید. این کار با حرف بسیار آسان به نظر م ی‌رسد اما مواردی هستند که باید پیش از پیاده سازی این نوع وب سایت بدانید ، علی الخصوص اگر بخواهید برای چند کشور که یک زبان دارند و یا کشورهایی که چند زبان دارند هدف گذاری کنید کمی قضیه پیچیده‌ تر می‌شود.

برای این کار شما باید یک استراتژی چند زبانه داشته باشید زیرا کسب یک رتبه بندی در بازار درست آن کار سختی است به همین علت باید بهینه سازی سئو چند زبانه را حتماً انجام دهید تا از این طریق بتوانید تمام قواعد سئو و اصول در تمامی زبان ها را پیاده سازی نمایید.

در رابطه با تأثیر بهینه سازی وب سایت چند منظوره می توان گفت برای نمایش وب سایت تان در گوگل باید محتوای خود را به زبان خودتان بهینه کنید. با این حال اگر تمایل داشته باشید که به مخاطبان خارج از کشور نیز دسترسی پیدا کنید این مخاطبان هم می ‌توانند مخالف و هم می توانند شبیه هم باشند.

این برای شما به عنوان یک فرصت تلقی می شود زیرا از طرفی ممکن است که نیاز یکسانی داشته باشند و از طرفی دیگر زبان متفاوتی دارد با وجود این ویژگی شما برای طراحی سایت چند زبانه باید مناطق مختلفی را هدف گذاری نمایید.

مقاله پیشنهادی : تأثیر ترجمه ضعیف بر تجارت الکترونیک

سؤالات متداول درباره طراحی سایت چند زبانه

-اهمیت کدام زبان ها در طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه بیشتر است؟

بستگی به هدف و نوع بازدید کننده شما می توانید تعیین کنید که طراحی سایت خود را به چه زبانی راه‌ اندازی کنید. اما بیشتر وب سایت های چند زبانه به دلیل فراگیر و بین‌المللی بودن از انگلیسی به عنوان زبان دوم استفاده می کنند. در واقع طراحی سایت زبان انگلیسی ، ترکی ، عربی ، فرانسوی و اسپانیایی گزینه هایی هستند که می توانید در کنار زبان اصلی سایت تان آنها را نیز داشته باشید.

-هزینه طراحی سایت چند زبانه چقدر است؟

شرکت طراحی سایتی با توجه به امکاناتی که در وب سایت پیاده سازی می کند و همچنین تخصص و زمان صرف شده و همچنین شیوه های مورد استفاده در چند زبانه کردن سیستم های مدیریت محتوا و یا از طریق زبان های برنامه نویسی طراحی سایت دو زبانه هزینه طراحی را مشخص میکند. اما تیم طراحی سایت برتر هزینه های بیشتری را نسبت به طراحی دیگر وب سایت های تک زبانه از کارفرما و مشتریان خود خواهان است.

توجه داشته باشید که افزودن زبان عربی به زبانی که با سایت فارسی طراحی شده هزینه بسیار کمتری را برای تان نسبت به افزودن زبان فرانسه خواهد داشت ، در واقع این عوامل نیز تعیین کننده هزینه تمام شده طراحی سایت تان خواهد بود.

-ساختار و محتوا در طراحی سایت به صورت چند زبانه چگونه است؟

در ایجاد وب سایتذ چند زبانه و اجرای آن همگرایی و یکپارچگی در قسمت ‌های مختلف ، ساختار و محتوای وب سایت بسیار حائز اهمیت است به طوری که پیاده سازی سیستم های دو یا چند زبانه نظیر فارسی ، عربی ، انگلیسی و … ، وب سایت ها نباید به صورت منفرد و جداگانه به نظر بیاید.

-دلیل مهم بودن طراحی سایت به طور چند زبانه چیست؟

جواب این سؤال در ابتدای مقاله به طور واضح بیان نمودیم ، در واقع طراحی وب سایت های دو زبانه و چند زبانه زمینه گسترش روابط تجاری و ارتباطات بین المللی را فراهم می آورد و همچنین بستری جهت عرضه محصولات و خدمات تان به سراسر دنیا می ‌شود. این امر به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در فروش بازاریابی دیجیتال به حساب می آید. به گونه ‌ای که سازمان ها یا کمپانی شما استراتژی فروش و برنامه تعاملات جهانی خود را دارند و با کاربران غیر فارسی زبان در ارتباط هستند پس می بایست وبسایت شما به گونه‌ ای باشد تا برای مخاطبان خارجی قابل استفاده شود.