برخی اوقات کاربران تمایلی به ایندکس کردن و ایجاد کردن صفحات خاص یا جدید در سایت اصلی خود ندارند با توجه به اینکه هر سایتی شرایط منحصر به فرد خود را دارد این کار می تواند دلایل خاص خود را داشته و بهترین راهکار آن نیز ایجاد یک ساب دامنه مجزا می باشد. ساب دامین یا ساب دامنه در واقع قبل از دامنه اصلی قرار می گیرد و از آن جهت توسعه قسمت های مختلف استفاده می شود و با حرف دات از دامنه اصلی جدا می شود و به عنوان زیر دامنه به حساب می آید. در این مقاله ارائه شده از تیم طراحی سایت برتر رایانه قصد داریم تا شما را بهتر با این اصطلاح وتأثیر آن در بهینه سازی وب سایت آشنا نماییم ، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

تعریف ساب دامین

از آنجا که در مقدمه این مقاله به دامنه اصلی اشاره نموده ایم بهتر است تعریفی از آن را برای کاربران مبتدی ارائه دهیم ؛ در واقع دامنه اصلی به عنوان تنها دامنه ای است که بر روی سرویس هاست قرار گرفته و مابقی دامنه ها به عنوان پسوند قبل از آن مشاهده می‌شود که به آنها دامنه های فرعی می گویند. به صورت کلی تر از نام دامنه اصلی جهت ایجاد اکانت هاستینگ و معرفی یوزر یا کاربر استفاده می شود که این نام در آدرس ایمیل اصلی قرار می گیرد. در واقع ساب دامین به سئو کار یا کاربر طراحی سایت کمک می کند هر تعداد صفحه نیاز داشته باشد در طراحی سایت خود ایجاد کند و جهت مشخص کردن و جدا کردن هر یک از زیر دامنه کمک بگیرد. کارایی زیر دامنه را می توان به این گونه تأیید کرد که یک قسمت از سایت اصلی بوده اما موتور های جستجو آن را به عنوان یک بخش جدا می شناسند و معمولاً از آن برای بهبود سئو و بهینه سازی و تحقق اهداف سازمانی استفاده می نمایند . در صورتی که بخواهیم از لحاظ ساختاری ساب دامنه و دامنه اصلی را با هم مقایسه کنیم می توان گفت ساب دامنه به هیچ عنوان دامنه اصلی نیست و صفحات آن از نظر ساختار سئو ، رنگ و محتوا با دامنه اصلی کاملاً فرق داشته و شباهت آنها به هم خیلی کم می باشد و شرکتهای معتبر از زیر دامنه برای صفحات فرعی خود استفاده می کنند. در واقع ساخت زیر دامنه به صورت رایگان عرضه می شود اما دامین مستلزم پرداخت هزینه می باشد. دامنه یونیک است و تنها می توان یک بار از آن استفاده نمود اما از یک دامنه هزاران ساب دامنه ایجاد می شود ، البته هر ساب دامنه ای با هر نامی را تنها یکبار می توان به کار برد.

ساب دامین چیست؟ - برتر رایانه

 

تأثیر گذاری ساب دامین بر سئو

در رابطه با تأثیر گذاری ساب دامنه بر سئو می توان گفت گوگل نام دامنه یا همان آدرس سایت را در رتبه بندی نتایج خود تأثیر داده و در صورتی که دامنه ای کوتاه و شامل کلمه کلیدی خود پیدا کنید حتماً اثربخش خواهد بود . توجه داشته باشید که در ساب دامین می توان تنها یک کلمه کلیدی بگنجانید و در صورت به کار نبردن آن به عنوان یک شکست حتمی شما در سئو نخواهد بود . در صورتی که بخواهیم تأثیرات و کاربرد زیر دامنه را در سئو سایت بیان نماییم می توان به صورت موردی به موارد زیر اشاره نمود :

ایجاد سایت برای کاربران خاص

در صورتی که طراحی سایت تان به گونه ای است که کاربرانی از کشورهای مختلف دارید نیاز است متناسب با زبان هر یک صفحاتی  بسازید در این حالت نسبت به زمانی که هر صفحه را داخل دامنه اصلی قرار می ‌دهیم مزایای بیشتر و بهتری خواهد داشت . در واقع زمانی که نام دامنه های مجزا برای زبان های دیگر تهیه کنید می توان برای آن هاست دیگری خریداری کنید و به این شکل از حجم کلیه صفحات نسبت به هنگامی که تمامی زبان ها در یک سایت هستند کاهش داده و موجب افزایش سرعت سایت خواهد شد که این به خودی خود تأثیر مثبتی در بهبود سایت و سئو خواهد داشت .

جداسازی قسمت بلاگ یا فروشگاه

برخی سایت ها ماهیت بلاگی داشته و هدف آن ها ایجاد یک قسمت فروشگاهی هم نام با دامنه اصلی می باشد . برای ایجاد سایت فروشگاهی باید برنامه ریزی زیادی انجام داد و به این آسانی ها نمی توان آن را در صفحه اول گوگل قرار داد . توصیه برتر رایانه به شما این است که جهت جلوگیری از کندی سایت و ایجاد یک بخش فروشگاهی هم نام با دامنه اصلی یک ساب دامنه ایجاد نمایید.

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

راه اندازی نسخه موبایل با ساب دامین مجزا

برخی افراد به جای اینکه سایت خود را به صورت ریسپانسیو ایجاد کنند از ساب دامین مجزا که صفحات آن موبایل فرند است استفاده می نمایند. این روش برای برخی ار کاربران نامفهوم می باشد زیرا جهت ورود به هر نسخه باید یک آدرس صفحه را تایپ نمایید. اما سایت هایی که بازدید کمی دارند می ‌توانند از یک ساب دامنه جدا برای نسخه موبایل آن نیز استفاده نمایند ، توجه داشته باشید که داشتن بخش موبایل امروزه برای داشتن یک سایت یا موبایل فرند بودن برای سئو حائز اهمیت است.

کاربرانی که به پروفایل مجزا نیاز دارند

اگر سایتی که طراحی نموده اید به گونه ای است که کاربران زیادی در آن ثبت نام می کنند می توان گفت سایت شما ماهیت بلاگ دارد به این صورت که کاربر می تواند با ثبت نام در سایت یک آدرس مجزا دریافت نموده و مطالبی که او در سایت قرار می دهید سرور و هاست را سنگین کرده و سرعت سایت را پایین می آورد‌. ساخت یک ساب دامنه اختصاصی برای هر کاربر موجب شده این دامنه به ‌عنوان یک دامنه مجزا از نظر گوگل دیده شده و خود شما نیز می توانید با تنظیم دامین ها اقداماتی انجام دهید که در یک هاست دیگر نیز باز گذاری شود و این امرهیچ گونه تأثیر بدی در سایت تان نخواهد داشت. توجه داشته باشید این مورد برای هنگامی که کاربران فعالیت خلاف قوانین گوگل انجام می دهند بسیار مفید بوده و از جریمه سایت جلوگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: چند دلیل اهمیت طراحی سایت

جمع بندی

در صورتی که تمایل به خرید دامنه برای وب سایت خود دارید و می خواهید از زیر دامنه های متعددی در هر صفحه از سایت خود ایجاد کنید به مشاوره کافی در این زمینه نیاز دارید می توانید در قسمت تماس با ما سایت برتر رایانه به آدرس ——–  با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و در این مورد مشاوره کامل دریافت نمایید  . همچنین راه اندازی صفر تا صد طراحی وب سایت فروشگاهی ، خدماتی ، شرکتی و … با پشتیبانی ۲۴ ساعته را می توانید به تیم متخصص و ماهر طراحی سایت برتر رایانه بسپارید  ، با ما در گوگل دیده شوید و به کسب و کار خود رونق بخشید.