امروزه با پیشرفته تر شدن جوامع و تکنولوژی محبوبیت روزنامه ها به پایان رسیده و تعداد بسیار کمی از افراد هنوز از آنها استفاده می کنند و جای خود را به خبر گذاری های آنلاین داده اند. همان گونه که یک فروشگاه برای اینکه معتبر بودن خود را به دیگران اثبات کند اقدام به طراحی سایت فروشگاهی می کند، ساخت یک وبسایت خبری نیز باعث افزایش اعتبار یک رسانه و رونق گرفتن آن می شود. شاید با خود بگویید که آیا طراحی یک وبسایت خبری مختص به رسانه هاست یا خیر؟ در جواب باید بگویم خیر، زیرا هر کسب و کاری و یا سازمانی می تواند از این نوع سایت برای خود طراحی کند. ما در این مقاله از سایت برتر به بررسی طراحی سایت خبری پرداخته و ضرورت های آن را برای شما عزیزان بازگو خواهیم کرد. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

وب سایت خبری چیست؟

همانطور که گفته شد با پیشرفت روز به روز تکنولوژی و به خصوص دنیای اینترنت، شکل و فرم اطلاع رسانی و انتشار اخبار تغییر پیدا کرده است. در گذشته ای نه چندان دور مردم برای اینکه اخبار روز ایران و جهان را بدانند باید هر روز صبح به بیرون رفته و روزنامه همان روز را تهیه میکردند. همچنین در این روش سرعت رساندن اطلاعات روزانه بسیار کند بوده و حتی با وجود تلویزیون و رادیو همچنان خلع سرعت در خبررسانی احساس می شد.

اما با ظهور اینترنت و پدیدار شدن وبسایت های مختلف خبری، تغییرات بزرگی در دنیای اطلاعات و خبر رسانی به وجود آمد.

یکی از این تغییرات بزرگ، بدون شک افزایش سرعت خبر رسانی و جمع آوری اطلاعات می باشد. زیرا وب سایت های خبری به صورت مداوم و 24 ساعته درحال دریافت و انتشار اخبار ریز و درشت هستند. یکی از ویژگی های دیگر این کار نیز این است که در هرجایی که به اینترنت دسترسی دارید می توانید به سرعت اخبار مورد نظر خود را پیدا کرده و بخوانید.

طراحی سایت خبری معمولاً به شکلی شبیه به روزنامه می باشند و بیشتر این وبسایت ها از قالب های پیچیده و شلوغی استفاده می کنند تا بتوانند در صفحه اصلی خود تمام اخبار موجود را منتشر کنند. در اصل یکی از پیش پا افتاده ترین قالب ها، قالب های مکعبی و پنجره ای می باشد.

در هنگام طراحی وبسایت خبری باید توجه داشته باشید که مطالب شما باید روزانه و یا هفتگی بروز شوند و یا محتوای جدیدی در سایت شما منتشر شود. همچنین می توانید برای دریافت و بالا رفتن تعداد بک لینک های خود بخشی به نام RSS را طراحی کرد تا سایت های دیگر بتوانند اخبار شما را بخوانند، این کار باعث بالا رفتن رتبه شما نیز می شود.

مقاله پیشنهادی : طراحی سایت آگهی

ویژگی های بارز طراحی سایت خبری

ویژگی های بارز طراحی سایت خبری

برای طراحی سایت خبری می توان از قالب های آماده استفاده کرد، اما به دلیل انتشار روزانه و متعدد اخبار، بعد از مدتی سایت سرعت خود را از دست داده و کند می شود، همچنین توانایی پاسخ به درخواست های دیگر را نخواهد داشت.

وبسایت خبری باید به گونه ای باشد که مدیر سایت بتواند روزانه و یا هفتگی محتوای آن را بروز کرده و به گونه ای این اخبار نشان داده شود که کاربر جذب آن شده و به این واسطه بازدید سایت افزایش پیدا کند. شما باید این اخبار را بر اساس تاریخ بارگذاریشان مرتب کنید تا کاربر بتواند بر اساس تاریخ انتخابی اخبار آن روز را مشاهده نماید.

طراحی و رنگبندی سایت های خبری باید به گونه ای انجام پذیرد تا برای مخاطبانی که اخبار را دنبال می کنند خسته کننده نباشد و آن ها مدت بیشتری در سایت بمانند، این کار باعث می شود رنک سایت بالاتر برود.

بهتر است بخش کامنت گذاری را در سایت فعال کنید تا با مشارکت کاربران و بیشتر کردن فعالیتشان در وبسایت خود، رتبه شما در موتورهای جستجو بالا تر برود.

یک وبسایت خبری خوب باید خبرهایی که منتشر می کند در چندین قالب باشند مثلا خبرها را به صورت عکس، ویدئو، گزارشات متنی، صوتی و… درون آن بارگذاری شود. زیرا اکثر کاربران به دلیل راحتی، تمایل دارند تا خبر ها را به صورت تصویری مشاهده کنند و با انجام این کار، وبسایت شما جذاب تر میشود. اما توجه داشته باشید که این تصاویر و ویدئو ها نباید حجم زیادی داشته باشند زیرا باعث کند شدن سایت شده و مخاطبانتان را از دست می دهید.

در هنگام منتشر شدن یک خبر، صدها خبرگذاری آنلاین در مدت کوتاهی آن را پوشش می دهند، پس بهتر است سایتی طراحی شود که اخبار منتشر شده را در موتور جستجو ثبت کند.

مقاله پیشنهادی : طراحی سایت نشریه

طراحی سایت خبری با سایت برتر

همانطور که گفته شد ساخت یک سایت خبری فقط مختص به یک رسانه نمی باشد و اغلب شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ برای دریافت بازدید بیشتر می توانند این نوع سایت را سفارش داده و راه اندازی کنند. سایت های خبری با داشتن بازدید های میلیونی و پر تعداد می تواند رونق کسب و کار شما را به همراه داشته باشد و یا می توانید با قرار دادن تبلیغات در وبسایت خود درآمدزایی فوق العاده ای را تجربه کنید.

اگر شما هم قصد راه اندازی یک وبسایت خبری را دارید می توانید این کار را به شرکت برتر رایانه بسپارید. شرکت ما با در اختیار داشتن پروژه های موفق در زمینه های مختلف آماده طراحی وبسایت خبری شما می باشد.

برخی امکانات موجود برای طراحی وبسیات خبری شما:

  • طراحی وبسایت خبری به صورت حرفه ای و اصولی
  • کد نویسی صفر تا صد وبسایت شما به صورت استاندارد
  • بهینه سازی و سئو سایت
  • طراحی قالب اختصاصی و زیبا مخصوص شما
  • کم حجم بودن سایت
  • سرعت بالای لود
  • امنیت بسیار بالای سایت های ساخته شده توسط ما
  • امکان اضافه کردن بخش های مختلف، متناسب با نیاز کارفرما
  • طراحی ریسپانسیو و واکنش گرا برای سازگاری با انواع موبایل و تبلت
  • امکان ایجاد هر نوع تغییرات در سایت
  • نمایش پر بیننده ترین محتوا
  • ساخت سایت دو زبانه به درخواست کارفرما

و…

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد با پیشرفته تر شدن تکنولوژی، روزنامه ها جای خودشان را به خبرگذاری های آنلاین داده و دیگر از محبوبیت چندین سال قبل آنها خبری نیست. به همین دلیل طراحی سایت خبری می تواند یک نقطه عطف بزرگ برای رسیدن به درآمد باشد زیرا روزانه میلیون ها نفر در سراسر دنیا از طریق اینترنت به سایت های خبری مراجعه کرده و در آنجا اخبار روز دنیا را مطالعه می کنند. این سایت ها بازدید های زیادی داشته و شما می توانید با دریافت تبلیغات در محیط وبسایت خود از این راه کسب درامد داشته باشید. همچنین با داشتن وبسایت خبری برای شرکت خود می توانید بازدید های زیادی گرفته و کسب و کار خود را معتبر تر کنید. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه سایت برتر بودید ، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان بگذاریم.