وب سایت ها مکانی در فضای اینترنت هستند که تعدادی از صفحات وب را در خود جای داده ‌اند. محتویات و مطالب این صفحات بر روی سرور قرار می گیرد. در واقع مجموعه ‌ای از سرور ها شبکه جهانی وب را ایجاد می کنند. برای ایجاد صفحات وب باید از طراحان و برنامه نویسان وب کمک بگیرید. این افراد می کوشند تا با رعایت اصول و قوانین ایجاد یک وب ، سایت مورد نظر شما را طراحی کنند. شاید فکر کنید که راه اندازی صفحات وب به یک شیوه و طرح مشخص انجام می شود. با اینکه سایت های فروشگاهی ، سایت های نشریه یا مجلات اینترنتی و … همه بر یک اساس هستند اما با کاربردها و ویژگی های متفاوتی ایجاد می شوند. ما در این مطلب به بررسی سایت مجلات اینترنتی و طراحی سایت نشریه می پردازیم ، لطفاً تا انتها همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید : چند دلیل اهمیت طراحی سایت

طراحی سایت نشریه و مجلات اینترنتی

مطالعه مجلات و نشریه ها یکی از سرگرمی های افراد محسوب می شود. در واقع ارائه خبرها و مطالب متنوع و جذاب یکی از خدمات این نشریه ها می باشد. فضای اینترنت بستری را فراهم نموده تا با استفاده از یک وب سایت بتوان نسخه الکترونیکی مجلات و نشریه ها را در دسترس مخاطبان قرار داد.

سایت های نشریه نسبت به مجلات و نشریه های چاپی مزایای بیشتری دارند. این سایت ها امکان دسترسی لحظه ای به مطالب را برای شما فراهم می کنند و از هدر رفت کاغذ و انباشته شدن مجلات و نشریه ها در کتابخانه ها و مراکز فروش جلوگیری به عمل می آورند.

در واقع مجلات اینترنتی تا حد زیادی هزینه های چاپ ، مصرف کاغذ ، ارسال و تردد را به شکل چشم گیری کاهش می دهند. این موضوع باعث شده تا بسیاری از مراکز نشریه چاپی فعالیت خود را در فضای اینترنت شروع کنند و از این فضا جهت گسترش شغل خود استفاده نمایند.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نشریه های اینترنتی نسبت به مجلات چاپی امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می ‌دهد. شما با راه اندازی نشریه الکترونیکی خود می ‌توانید عناوین مجله را روی وب سایت خود قرار دهید ، مقالات و اخبار ها را دسته بندی کنید و به صورت آنلاین ارائه نمایید.

در واقع نشریه الکترونیکی باعث می شود تا شما فعالیت‌های حضوری خود را کاملاً به صورت آنلاین انجام دهید. شما می توانید مقالات سردبیر ، آرشیو مجله ، پذیرش آگهی و … را در دسترس افراد بگذارید.

این موارد ساده ترین مزایای نشریه الکترونیکی در مقایسه با نشریه های چاپی می باشد. قطعاً طراحی سایت نشریه و جایگزین کردن نشریه الکترونیکی به جای مجلات چاپی می تواند تا حد زیادی به دیده شدن نشریه شما و افزایش فروش کمک کند.

بیشتر بدانید : قیمت طراحی سایت با وردپرس

اصلی ترین ویژگی های طراحی سایت نشریه

در طراحی سایت نشریه ، سایت مورد نظر شما باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا بتوان آن را یک سایت نشریه به شمار آورد. در واقع سایت های نشریه ای نسبت به سایر وب سایت ها امکانات و ویژگی های متفاوتی دارند که آن ها را از دیگر صفحات وب متمایز می کند.

در سایت نشریه باید بخشی به نام درباره مجله وجود داشته باشد که در آن گروه تحریریه را معرفی کنید و بعد از شرح سوابق نشریه ، اطلاعات تماس را درج کنید. یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که به استفاده از یک وب سایت نشریه ای سهولت می بخشد ، قسمت دسته بندی مطالب است.

این قسمت با در اختیار گذاشتن یک دسته‌ بندی منسجم و مناسب از مطالب و اخبار می تواند کارایی وب سایت شما را بیشتر کند. همچنین با استفاده از بخش آرشیو در سایت نشریه خود می توانید دسترسی به مطالب قدیمی‌ را بهتر کنید.

همچنین قابلیت تهیه نسخه pdf و چاپ مطالب می تواند یکی از بهترین قابلیت های یک نشریه الکترونیکی باشد. بخش ثبت نام و تهیه اشتراک یکی از بخش های مجله اینترنتی به شمار می رود که از طریق آن می توانید به مخاطبان خود یک کد اختصاصی ارائه دهید.

شما با استفاده از قسمت نظر سنجی و امکان درج امتیاز برای مطالب می توانید سلیقه مخاطبان خود بسنجید و از تحلیل نظرات دریافتی در جهت بهبود محتوای نشریه خود استفاده نمایید.

افزودن گالری تصاویر نیز می تواند تا حد زیادی به جذابیت مجله اینترنتی شما کمک کند. در واقع محتوا متنی در کنار محتوای تصویری می تواند تأثیر بیشتری در جذب مخاطبان داشته باشد. همچنین قسمت جستجو دسترسی به مطالب را سرعت می بخشد. این موارد اصلی ترین ویژگی های یک نشریه اینترنتی به شمار می روند.

پیشنهاد می شود مقاله قیمت طراحی سایت با وردپرس را مورد مطالعه قرار دهید

هزینه طراحی سایت نشریه

هزینه طراحی سایت نشریه

ما در قسمت قبل مزایای طراحی سایت نشریه و ویژگی های یک سایت نشریه را به طور کامل شرح دادیم. یکی دیگر از موضوعاتی که برای بسیاری از افراد در حوزه مجلات و نشریه های الکترونیکی اهمیت دارد ، هزینه راه اندازی وب سایت نشریه الکترونیکی می باشد.

شرکت طراحی سایت برتر با توجه به بودجه و نیاز شما ، سایت های پایه تا سایت های حرفه ای را برای رفع نیاز شما عزیزان ایجاد می کند. در واقع هزینه طراحی سایت اختصاصی بازه مشخصی ندارد و بر اساس نیاز و خدماتی که شما در داخل سایت ارائه می دهید مشخص می شود.

در واقع برای تعیین هزینه طراحی سایت در ابتدا باید ویژگی هایی که از سایت خود انتظار دارید را مشخص کنید و سپس خدماتی که قصد دارید درون سایت ارائه دهید را تعیین نمایید. در مرحله بعد این اطلاعات را در اختیار کارشناسان مجرب ما قرار دهید تا بررسی نموده و بعد از تحلیل نیازهای مشتری ، پلن مناسب به شما پیشنهاد شود و هزینه طراحی سایت را به صورت حدودی اعلام کنند.

البته در نظر داشته باشید که راه اندازی سایت و قرار دادن مطالب و مقالات بر روی آن به تنهایی کافی نمی باشد و باید از خدمات سئو نیز برای وب سایت خود استفاده نمایید.

در واقع نکته حائز اهمیت این است که کاربران و مخاطبان نشریه شما با جستجو عبارات و نام نشریه شما در موتور های جستجو سریعاً به سایت شما دسترسی پیدا کند. در واقع شما بعد از ایجاد وب سایت خود ، با پرداخت هزینه جداگانه برای خدمات سئو و نگهداری سایت در صفحه اول موتور های جستجو به نتیجه خوبی دست پیدا می کنید و مطالب نشریه خود را به نحو احسنت به کاربران ارائه می دهید.

نتیجه گیری

همان طور که می دانید سایت ها با توجه به خدماتی که ارائه می دهند اهداف متفاوتی دارند و این موضوع باعث می‌ شود تا برای طراحی سایت در یک حوزه مشخص ، امکانات و ویژگی های متفاوتی را در صفحات وب ایجاد نمود.

سایت های نشریه و مجلات الکترونیکی از جمله وب سایت هایی هستند که در فضای اینترنت وجود دارند. در واقع نشریه های الکترونیکی جایگزینی برای مجلات چاپی هستند ؛ چرا که استفاده از آن ها نسبت به نشریه های چاپ شده مزایای بیشتری را به دنبال دارد.

نشریه ها و مجلات الکترونیکی معمولاً مطالب متنوع، اخبار و … را به صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه به کاربران ارائه می ‌دهند. این امر اهمیت وجود ویژگی های خاصی را در وب سایت های نشریه قوت می بخشد.

ما در این مطلب به بررسی کامل وب سایت های نشریه ای ، ویژگی ها و مزایای ایجاد این وب سایت ها پرداختیم. از اینکه زمان خود را صرف مطالعه این مطلب نمودید ممنون و متشکریم. پیشنهاد می کنیم تا از دیگر مطالب سایت برتر نیز دیدن نمایید.