در صورتی که با سیستم مدیریت محتوا وردپرس برای طراحی یک سایت وردپرسی کار کرده باشید ، جهت ایجاد یک فرم یا جدول در بخش های مختلف وب سایت می بایست هر بار فرم یا جدول تان را با پلاگین خاص خودش بسازید و به هر صفحه یا برگ آن بیافزایید. این کار بسیار زمان بر و دغدغه بسیاری از توسعه دهندگان وب می باشد به همین علت یک راه خوبی را توصیه می‌کنیم که با افزونه ، ابزارک و یا هر چیز دیگری که قابلیت افزودن خدماتی به سایت را دارد. یک شورت کد یا کد کوتاه از آن عملیات در اختیار شما قرار می گیرد ، در واقع با استفاده از کد کوتاه و جایگذاری آن در هر قسمتی از سایت وردپرس تعریف شده تا به بخش مورد نظر ارجاع و نمایش داده شود. در رابطه با شورت کد در وردپرس و اهمیت استفاده از آن در ادامه صحبت خواهیم نمود.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نحوه به کارگیری شورت کد در وردپرس

شورت کد از نسخه ۲.۵ به بعد در وردپرس قابل نصب و اجرا می باشد و کارهای مختلف صورت می گیرد. این قطعه کوتاه به شما امکان نوشتن کدهای افزونه ها و قالب ها را در نوشته ها و برگه های سایت وردپرسی فراهم می آورد.

برای نمونه جهت گذاشتن یک فرم تماس با ما در وبسایت احتیاج به چندین خط کدنویسی است اما با وجود این امکان اصلاً نگران نباشید زیرا با نوشتن تنها یک کد چند حرفی این امکان بر روی سایتتان قرار خواهد گرفت. کد ها جهت ایجاد قابلیت های مختلف از جمله فرم ، خبرنامه ، دکمه و … مورد استفاده قرار می گیرد و تنها کافیست کد مورد نظرتان را در بخشی که احتیاج دارید بگذارید.

با وجود پلاگین هایی از جمله contact form 7 می توان به راحتی یک کد چند حرفی را ایجاد نماید. از طریق پلاگین تماس با ما وردپرس می ‌توانید شورت کد فرم خود را داخل وب سایت بگذارید تا فرم تماس با ما نشان داده شود. به همین علت کد کوتاه یا شورت کد در وردپرس به طور کامل ، ساده و واضح امکان گذاشتن کدهای پلاگین ها و امکانات وردپرس را در نوشته ها و ابزارک های وردپرس می دهد.

از مزیت های دیگر شورت کد می توان جهت بکارگیری در بخش های اصلی وب سایت مثل فوتر ، هدر و سایدبار اشاره نمود. همانگونه که می‌ دانید این قسمت ها در تمامی بخش های وبسایت تکرار شده است پس راحت می توان از طریق shortcode خدمات مورد نظر را در این بخش‌ها به نمایش گذاشت.

مقاله پیشنهادی : بهترین قالب چند منظوره وردپرس

اهمیت بکارگیری شورت کد در وردپرس

اهمیت بکارگیری شورت کد در وردپرس

حال که با چندین مثال ساده نحوه به کارگیری شورت کد در وردپرس را فهمیدی حالا می‌خواهیم به این سؤال خوانندگان مقاله پاسخ دهیم که علت و اهمیت استفاده از قطعه کد کوتاه در وردپرس چیست؟در واقع شورت کد از آن جایی اهمیت دارد که در وردپرس تنها با یک آیدی شناسایی شده و تمام فعالیت های قطعه کد طولانیه php را فقط با ساخت یک کد کوتاه انجام می گیرد.

برای فهم بهتر مثالی را خدمت تان ارائه می دهیم؛ در صورتی که یک برگه ثبت سفارش داشته باشید و فرم تماس با ما سفارش را نیز با پلاگین ساخته ایم سپس آن را در بعدی کپی می کنیم. همزمان برگه دیگری وجود دارد که می‌خواهیم در آن برگه نیز مورد استفاده قرار گیرد. خیلی راحت همین کد را در آن قسمت کپی می کنیم. جالب است بدانید که کدهای کوتاه در حد یک کلمه یا دو و سه کلمه بیشتر فضا را نمی گیرد به همین علت در متن ساده و هرجایی که خواستیم می‌توانیم آن را استفاده کنیم.

در واقع به کارگیری شورت کد آسان تر از آن است که هر بار بخواهید جهت نمایش امکانات دلخواه خود چندین خط کد نویسی کنیم. کد کوتاه در روند اجرایی سایت تان نقش بسزایی دارد و اهمیت آن بیشتر می شود وقتی که شما از طریق آن یک سری امکانات و خدمات را با سرعت و به راحتی در سایت خود انجام دهید در مقابل این همه وقت زیادی از شما گرفته میشود تعداد بسیاری خط کدنویسی کرده‌اید که موجب سردرگمی تان شود ‌.

مقاله پیشنهادی : ابزارک ها در وردپرس

مزیت های کلی استفاده از کد کوتاه در وب سایت

به طور کلی مزیت به کارگیری شورت کد همانگونه که از نامش مشخص است کوتاهی آن می باشد. تعداد کلمات قطعه کد کوتاه پایین است  و با یکسری کلمات مفهومی تعریف می شود. در واقع افزونه ها و قابلیت های بسیاری در وردپرس موجود است که هر کدام شکل های ‌های مختص به خود را دارد اما چون این کد های کوتاه را می توان با کلمات مفهومی و مختص به همان پلاگین یا شرکت استفاده کنید تشخیص آنها راحت تر شده است.

برای مثال شناسایی کدهای سه افزونه که شما همزمان از آنها استفاده می کنید سخت است و امکان دارد باعث بروز اشتباهاتی شود و در نهایت تغییراتی در وبسایت ایجاد کند که چندان مناسب نیست. در صورتی که با وجود شورت کد اگر شما خطایی کنید فقط یک خط و چند کلمه را باید حذف و ویرایش کنید.

پس اهمیت وجود شورت کد در سهولت استفاده از آن است و منجر به مدیریت آسان آن می‌شود. در واقع کد های کوتاه را تنها مدیران وب سایت مشاهده می کنند و کاربر وبسایت تنها خروجی شورت کدهای خود را می بیند.

این نکته مهم را به یاد داشته باشید که نباید به علت آسانی و راحتی در بکارگیری از شورت کد ها زیاده‌ روی کنید. یکی از دیگر نکاتی که باید در استفاده از کد های کوتاه به خاطر داشته باشید آن است که پس از آپدیت وردپرس این امکان وجود دارد که دیگر کار نکند ، اما نگران نباشید شما می توانید با ایجاد تغییر در آنها این مسئله را به آسانی حل کنیمد.

این نکته آخر را نیز خدمتتان عرض کنم که هر قالب یا پلاگین برای خودش به طور اختصاصی کد خاصی دارد و در دنیای بی نهایت وردپرس نیز بی نهایت شورت کد موجود است.