وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا کار را برای طراحان وب سایت جهت راه اندازی یک سایت در قالب های مختلف و با پلاگین های پیشرفته و کاربردی آسان ساخته است. هریک از بخش ‌های مختلف وردپرس کارایی خاصی برای وب سایت دارند و ابزارک ها در وردپرس نیز جزء قسمت های بسیار مهم سیستم به حساب می آید. در صورتی که قصد دارید که یک وبسایت جذاب و حرفه ‌ای داشته باشید می بایست با نحوه مدیریت و کار کردن آنها آشنا شوید. ابزارک ها مجموعه ای از کد ها را شامل می شود که پنجره های کوچک و کاربردی را در بخش های مختلف سایت به وجود می آورند. در واقع شما از طریق ابزارک ها می توانید قسمت های مختلفی از سایت نظیر تقویم ، جستجو ، گالری ، ویدیو و … را در بخش های مختلف سایت همچون صفحه اصلی ، فوتر ، اسلایدر و … قرار دهید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نحوه مدیریت ابزارک ها در وردپرس

قسمت های مختلف ابزارک ها در وردپرس  این امکان را به کاربر می دهد تا قسمتی از قالب سایت را بدون کدنویسی و تنها از طریق کشیدن و رها کردن موس مدیریت نمایند ؛ اما این روش به چه صورت انجام می گیرد؟

ابتدا برای دسترسی به مدیریت این بخش از وردپرس می بایست وارد پنل پیشخوان یا مدیریت سایت خود شوید. سپس از قسمت نمایش گزینه ابزارک ها را انتخاب و بر روی آن کلیک کنید. بعد از آنکه این گزینه را انتخاب کردید صفحه ای نظیر تصویر پایین برای تان نشان داده می شود که می توانید از این بخش ابزارهای وب سایت تان را مدیریت کنید.

به خاطر داشته باشید که بعضی از قالب ها از ابزارک ها پشتیبانی نمی کند و شما برای آن که امکانات زیر را داشته باشید باید حتماً از قالبی استفاده کنید که به طور کامل از این ویژگی پشتیبانی کند.

در مرحله بعد پس از آنکه صفحه مدیریت ابزارک ها برای تان نشان داده شد می بایست هریک از ابزار ها را که می خواهید در ناحیه ابزار خود نشان دهید را با کلیک روی آن نگه دارید تا در بخشی از ابزارک های شما نشان داده شود. برای نمونه می ‌توانید ابزارک مورد نظر خود را درگ و دراپ کنید.

برای اضافه کردن ابزارک از طریق این عمل باید اسمی را که می خواهید در وبسایت شما تحت عنوان ابزار نشان داده شود را در ابزارک مثلاً ابرچسب ها وارد کنید. به خاطر داشته باشید که پس از انجام تغییرات مورد نظر خود حتماً بر روی گزینه ذخیره کلیک کرده تا تغییرات اعمال شود ، در غیر این صورت هیچ یک از تغییرات برای تان انجام نخواهد شد.

مقاله پیشنهادی : بکاپ گیری در وردپرس

نحوه مدیریت ستون‌ های کناری ابزارک ها در وردپرس

از آسان ترین و رایج ترین شیوه هایی که قادر خواهید بود طریق آن ویجت ها را به سایدبار اضافه کنید همان عمل کشیدن و رها کردن ابزارهای مدنظرتان می باشد. در واقع از مزیت‌های ابزارک ها در وردپرس آن است که بدون احتیاج به هیچ گونه مهارت و علم کد نویسی می توانید قابلیت های مختلفی را به سایدبار خود بیافزایید.

علاوه بر عمل کشیدن و رها کردن یک راه دیگری جهت افزودن ابزارک داخل وردپرس وجود دارد. در این شیوه شما می بایست پس از مراجعه به بخش نمایش ابزارک ها ویجت مورد نظری که قصد دارید آن را به سایدبار بیافزایید در نظر بگیرید و پس از آن بر روی فلش کوچکی که در کنار آن است کلیک کنید.

با کلیک بر روی آن فهرستی برای تان نمایش داده خواهد شد که انتخاب های متنوعی را در اختیارتان می گذارد. شما هم با انتخاب یکی از گزینه ها میتوانید تعیین کنید ابزارک مورد نیازتان در چه محلی قرار گیرد‌.

برای انتخاب محل ابزار می بایست بر روی گزینه افزودن ابزار کلیک کرده تا به بخشی که انتخاب کرده‌اید افزوده شود.

این قابلیت برای کاربران فراهم است که پس از جایگذاری ابزار در وبسایت پیش نمایش آن را ببینند. این موضوع به شما کمک می کند تا اگر تغییراتی که اعمال کردید باب میلتان بود آن را عوض کنید یا اینکه پس از اطمینان از قرارگیری درست ابزارک ها آن را در وب سایت به نمایش بگذارید. در بخش مدیریت با پیش نمایش زنده می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

مقاله پیشنهادی : تأثیر هاست بر روی وب سایت

نحوه پاک کردن ابزارک در وردپرس

علاوه بر آن که می ‌توانید ابزارکی را اضافه کنید در صورتی که یکی از آنها برای وب سایت تان کارایی نداشته باشد می توان آن را به طور کامل پاک کنید. برای این کار می بایست به بخش نمایش ابزارک ها بروید و بر روی ویجت دلخواه خود کلیک کنید. در بخش پایین آن گزینه ای تحت عنوان پاک کردن نمایش داده می شود.

این امکان وجود دارد که شما نخواهید بعضی از ابزارک ها را به طور کلی از سایت تان پاک کنید و مایل باشید آن را بعداً به سایت بیافزایید در این صورت می‌توانید ابزارک را به قسمت ابزارک های غیرفعال که در بخش پایینی صفحه مربوط به ابزارک وجود دارد انتقال داده و بعداً از آن استفاده کنید.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله از سایت برتر شما را با یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده و کاربردی در وردپرس آشنا نماییم. نحوه کار و استفاده از ابزارک ها در سیستم مدیریت محتوای وردپرس بسیار آسان می باشد و تنها با کمی خلاقیت می توانید وب سایت خود را با این ابزار به صورت کاملاً حرفه ای تکمیل کنید.