سئو به عنوان یکی از مهمترین بخش های طراحی سایت به حساب می آید و روش های مختلفی جهت پیاده سازی آن در وب سایت وجود دارد. اکثر دیجیتال مارکتر ها و بازاریابان دیجیتالی اهمیت سئو تکنیکال را نمی دانند و امکان دارد تا بخش هایی از وب سایت شان توسط موتور خزنده موتور جستجو دیده نشود. در واقع سئو فنی یا technical seo پایه و اساس تمامی استراتژی ها به حساب می آید تا از این طریق خزنده های گوگل بتوانند تمامی بخش های وب سایت شما را ببینند. به سبب همین امر باید در رابطه با جنبه های تکنیکی سئو درک صحیحی داشته باشید تا بتوانید تمامی جوانب و راه کار های صحیح و غلط جهت ایجاد وب سایت را درک کنید. در این مقاله از سایت برتر میخواهیم به نکات مهم در رابطه با سئو فنی بپردازیم ؛ با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

اهمیت سئو تکنیکال در طراحی وب سایت

عمل سئو تکنیکال به فرآیندی گفته می شود که به بهینه سازی وب سایت جهت خزیدن و نمایه سازی اشاره دارد. از طریق این تکنیک می توانید بدون هیچ گونه مشکلی به موتورهای جستجو دسترسی ، تفسیر ، خزیدن و نمایه سازی وب سایت خود را ارائه دهید.

در سئو سایت هیچ گونه افزونه ای موجود نیست که بتواند سئو فنی را ارتقا بدهد به همین علت باید مجموعه ‌ای از فعالیت‌ ها را جهت ارتقا و بهبود سئو انجام دهید. جالب است بدانید  technical seo به موتورهای جستجوگر نظیر گوگل این مجوز را می‌ دهد تا بفهمد شما وب سایتی با ارزش بالا دارید.

همین امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا باعث می شود موتورهای جستجو وب سایت تان را را در نتایج جستجو و در جایگاه بالاتر و بهتری نسبت به سایر رقبا قرار دهندو سئو فنی شیوه ای جهت اطمینان از این مسئله است که نتایج بهتری در رتبه بندی گوگل به نسبت کلمات کلیدی انتخاب شده در سایت تان پیدا نمایید.

با رتبه بندی صفحات وب سایت توسط گوگل وب سایت های کند شده و وب سایت هایی که برای کاربر گیج کننده باشند را در نظر نخواهد گرفت و کاربران را به سمت وبسایت های دیگر هدایت می کند.

در صورتی که وبسایت تان بار گیری سریع داشته باشد و هیچ لینک خرابی نداشته باشد و از امنیت بالایی برخوردار باشد توسط خزنده های گوگل در رتبه برتر نتایج رتبه بندی قرار خواهد گرفت.

در واقع توجه خزنده های موتور جستجو به این مسئله که رضایت و لذت کاربر در ورود به وب سایت تان است را در نظر می ‌گیرد و نسبت به دیگر وب سایت ها که تجربه کاربری ضعیفی ارائه می دهند در رتبه بهتر قرار خواهد داد.

بیشتر بدانید : سئو محلی یا سئو لوکال چیست؟

مهمترین بخش های سئو تکنیکال

مهمترین بخش های سئو تکنیکال

 

قسمت هایی که به ساختار سایت مربوط است از مهم ترین موارد در سئو فنی به حساب می آید. در قسمت ساختار می بایست به دسته بندی ها دقت زیادی شود و به گونه ‌ای صفحات را در منو ایجاد نمود که برای ربات و کاربر دسترسی به راحتی ترین شکل ممکن انجام شود.

البته برای این مورد به هیچ عنوان نباید تمامی گزینه های تان را در تعداد زیادی از دسته ‌بندی ها ایجاد کرد. این کار از نظر سئو یک نمره منفی به حساب می آید به همین علت به جای ساخت یک منو شلوغ با دسته بندی های مختلف در صفحه اصلی می توانید از زیر عنوان ها استفاده نمایید.

برای نمونه استفاده از دسته بندی ها و زیر عنوان های سایت دیجی کالا با هزاران کالای موجود در فروشگاه خود دسته ‌بندی‌های کاملاً استاندارد را جهت دسترسی راحت تر ایجاد می نماید.

یکی دیگر از مهمترین فاکتورهایی که گوگل به آن توجه می کند سرعت وبسایت است. غافل شدن از این مورد می ‌تواند بسیار زیان بار باشد زیرا اکثر کاربران برای لود شدن یک صفحه وب سایت ۲ تا ۳ ثانیه بیشتر منتظر نمی مانند.

معمولاً کوئری مورد نظر خود را سرچ می ‌کنند چندین آدرس در تب های مختلف را باز می کنند و در صورت بارگذاری نشدن صفحه را بسته و به آدرس دیگری می روند که این کار از لحاظ گوگل یک امتیاز منفی به حساب می آید.

توجه بیشتر به ارور های ۴۰۴ در این مورد از سئو فنی حائزاهمیت است. برای کاربران چیزی ناگوار تر از این نیست که وارد صفحه ای شوند و با این خطا روبرو گردند. توصیه می شود که کلیه ارور ۴۰۴ سایت را با ابزاری چون ahref بیابید و خیلی زود آنها را جایگزین نمایید. همچنین اگر به جای نمایش ارور ۴۰۴ از صفحاتی از پیش آماده شده استفاده می کنید کاربر را به دیگر بخش‌های سایت سوق می دهد و می تواند یک گام مثبت در جهت بهبود سئو تکنیکال سایت تان به حساب بیاید.

بیشتر بخوانید : سئو کلاه خاکستری چیست؟

برترین اهداف سئو تکنیکال

هدف از کلیه فرآیندهایی که در بالا به آن اشاره نمودیم و به عنوان یک سئو فنی به حساب می آید ، ایجاد یک بستر مناسب جهت تعامل بهتر وبسایت با ربات ها و موتورهای جستجو است. داشتن ارتباط صحیح و تعامل اصولی باعث می شود تا کاربران با حضور در وب سایت تان احساس رضایت کرده و تجربه کاربری منحصر به فردی داشته باشند. در صورتی که هدف سئو تکنیکال را در برنامه ریزی کسب و کار قرار ندهید سایتمان اُفت می کند و به هیچ عنوان رشد نخواهد کرد.

ایجاد سایت مپ در وب سایت از مهمترین اقدامات technical seo به حساب می آید که روند خزش ربات ها در سایت تان بهبود می یابد و باعث می ‌شود تا حدی شما را بشناسند و صفحات سایتتان را بررسی کنند. در واقع از طریق سایت مپ این امکان وجود دارد تا لینک های  وب سایت تان را به ربات نشان دهید و به گونه ای صفحات را برای گوگل قابل فهم نمایید‌.

اهمیت url های سایت را در سئو فنی دست کم نگیرید ، در واقع شما باید چند ویژگی مهم را برای مشخص کردن URL های سایت به کار بگیرید تا از این طریق گوگل بتواند شما را بهتر بشناسد. ویژگی هایی همچون :

به ‌کارگیری آدرس صفحات استاتیک به جای URL های داینامیک

به کارگیری آدرس صفحات کوتاه

استفاده از کلمات کلیدی در آدرس صفحه وب سایت ها

عدم به کارگیری از واژگان بی معنی در آدرس صفحات

ریسپانسیو بودن وب سایت نیز از آن دسته مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. نیازی نیست بگویید که چه میزان از کاربران از موبایل وارد وبسایت های مختلف می شوند. اگر کاربر با سایت ریسپانسیو یا مناسب موبایل و یا موبایل فرندلی مواجه نشود به هیچ عنوان سمت سایت نمی رود. به همین علت ریسپانسیو بودن وب سایت در مبحث سئو فنی از جمله موادی است که باید به آن توجه کنید تا با مشکل مواجه نشوید.