همه وبمستران برای زیبا سازی ظاهر وبسایتی که طراحی می کنند باید ابزار هایی را به کار ببرند حالا چه از طریق کد نویسی و چه از طریق افزونه ها. اما همه ما می دانیم که استفاده از افزونه ها کار ها را سریعتر پیش می برد و در وقت و هزینه صرفه جویی زیادی انجام می دهد. اگر بخواهیم یک افزونه در این راستا به شما معرفی کنیم، افزونه روولوشن اسلایدر یا  Revolution Slider است که ما در این مطلب قصد داریم در مورد این اسلایدر ساز توضیح دهیم که این پلاگین چیست و چه کاری در طراحی سایت انجام می دهد و این که نحوه کار کردن با این افزونه به چه شکلی می باشد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

روولوشن اسلایدر چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

این افزونه در حال حاضر بهترین وقدرتمند ترین افزونه اسلایدر ساز در وردپرس به شمار می رود که به این افزونه، اسلایدر روولوشن هم می گویند. این افزونه به دلیل امکانات و قدرت هایی که دارد برای هر طراح سایتی از مبتدی تا پیشرفته مناسب می باشد و یادگیری آن را به همه طراحان سایت پیشنهاد می دهیم.

با استفاده از این افزونه شما می توانید ظاهر سایت خود را بسیار زیبا طراحی کنید که به صورت مستقیم با جذب مخاطب ارتباط جدی دارد. این افزونه را می توانید به صورت رایگان و پرمیوم استفاده نمایید ولی در نسخه پرمیوم قابلیت های بسیار زیادی وجود دارد و به همین دلیل پرفروش ترین افزونه محسوب می شود.

شما می توانید از دو سایت معتبر افزونه روولوشن اسلایدر را در نسخه پرمیوم خریداری نمایید. www.sliderrevolution.com این سایت اصلی پلاگین است که می توانید از این سایت و یا سایت codecanyon.net که یک مارکت پلیس برای فروش محصولات دانلودی به این صورت می باشد. امکاناتی که این افزونه دارد بسیار زیاد هستند.

قابلیت های افزونه

  • بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می توانید با آن کار کرده و اسلایدر های زیبا طراحی کنید
  • بیش از 70 اسلایدر آمده به کار دارد و شما می توانید بر اساس سلیقه خود از ان ها انتخاب نمایید
  • دارای اسلایدرهای فارسی و کاملا راست چین شده است
  • با تنها چند درگ و رها کردن می توانید یک اسلایدر زیبا بسازید
  • شما می توانید چند اسلایدر را با هم ترکیب کنید
  • در صورت نیار می توانید اسلایدر های چند زبانه طراحی کنید
  • امکان به کار بردن فونت فارسی در اسلایدرها
  • امکان افزودن تصویر و ویدیو و یا کدهای html در این اسلایدرها
  • محیط کاربری آسان و user friendly بودن افزونه
  • قابلیت پشتیبانی از font icons را دارد

شما می توانید یک اسلایدر زیبا با این افزونه طراحی کنید و اسلایدر ساخته شده قابلیت ریسپانسیو را دارد. برای موبایل های اندروید و آیفون بهینه سازی شده است. شما می توانید اسلایدر را برای موبایل و تبلت غیر فعال کنید و اسلایدر های شخصی برای موبایل و تبلت تهیه کنید.

مقاله پیشنهادی : نقش اسلایدر در طراحی سایت

نحوه پیکر بندی و کار با روولوشن اسلایدر

پس از آن که اسلایدر روولوشن را نصب کردید معمولا باید یکسری تنظیمات پایه را در آن انجام دهید تا بتوانید به راحتی با آن کار کنید. در ادامه برخی تنظیمات مهم را به شما معرفی می کنیم:

نحوه ایجاد اسلایدر

پس از نصب در داشبورد روی نام آن کلیک می کنید تا وارد صفحه اصلی روولوشن اسلایدر شوید.

نسخه پرمیوم افزونه روولوشن اسلایدر

پس از اینکه با زدن دکمه شروع و مراحل انتخاب اسلایدر را پشت سر گذاشتید، نوبت به ایجاد یک اسلایدر جدید می رسد که باید در محیط کار با اسلایدر در قسمت راست صفحه روی آیکون شماره یک بزنید.

قابلیت های افزونه روولوشن اسلایدر

و همانطور که در تصویر مشخص است، روی پس زمینه کلیک کرده و برای تنظیمات صفحه در قسمت سوم صفحه اسلایدر را به دلخواه تنظیم می کنید. پس از انتخاب تصویر گزینه های دیگری به سمت راست در قسمت تنظیمات اضافه می شود. این گزینه ها شامل نوع منبع و اندازه تصویر بک گراند، قالب پس زمینه، تکرار و متن جایگزین و … می باشد.

نحوه استفاده از المان های مختلف در روولوشن اسلایدر

در قسمت یک در تصویر می توانید نام اسلایدر را ببینید و در صورت دلخواه آن را تغییر دهید، همچنین اگر مایلید که اسلایدر چند صفحه ای بسازید، می توانید در قسمت بالا روی گزینه افزودن اسلاید کلیک کرده و اسلایدر های دیگری به آن اضافه کنید.

معمولا همه می دانید که ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن به چه معناست؟ این گزینه باعث می شود که اسلایدر ساخته شده در همه سیستم های گوشی، تبلت، لپ تاپ و کامپوتر به طور کامل و بدون نقص دیده شود و اندازه آن مطابق با سیستم مورد نظر، کوچک و یا بزرگ باشد.

جهت انجام تنظیمات ریسپانسیو ابتدا وارد پنل مدیریتی وردپرس شوید و گزینه Slider Revolution را انتخاب کرده و در محیط ساخت اسلایدر در قسمت راست و بالای صفحه گزینه desktop را انتخاب نمایید. در این قسمت مانند تصویر زیر، روی هر سیستمی که می خواهید ریسپانسیو انجام دهید کلیک کنید تا به رنگ آبی فعال درآید.

بهترین و قدرتمند ترین افزونه ها روولوشن اسلایدر

مقاله پیشنهادی : نقش هدر سایت در طراحی وب سایت

نحوه استفاده از المان های مختلف در روولوشن اسلایدر

در صفحه ساخت اسلایدر با کلیک بر روی گزینه افزودن لایه، می توانید المان های مختلفی از جمله دکمه، متن، عنوان را به اسلایدر مورد نظر اعمال کنید.

افزونه روولوشن اسلایدر یا Revolution Slider

اگر مانند تصویر بالا روی گزینه سرفصل استایل سریع کلیک کنید، می توانید سایه یا همان shadow را هم در اسلایدر خود برای المان های مختلف اعمال کنید.

در حالت کلی اگر روی هر المان کلیک کنید در سمت راست تنظیمان مربوط به آن المان ظاهر می شود که می توانید طبق سلیقه خود آن ها را تنظیم کنید. برای مثال اگر شما یک متن را انتخاب کنید تنظیماتی مانند عنوان متن، نوع تراز بندی متن را انجام دهید. مانند تصویر زیر:

نتیجه گیری

معمولا برای زیبا سازی ظاهر سایت های وردپرسی از افزونه ها کمک می گیریم. یکی از بهترین و قدرتمند ترین افزونه ها روولوشن اسلایدر یا Slider Revolution است که در میان کاربران بسیار محبوب می باشد از ویژگی های آن می توان به آسان بودن محیط کاربری و قابلیت ریسپانسیو بودن اسلایدر ساز اشاره کرد. ما در این مطلب قابلیت های این افزونه را به طور مختصر توضیح دادیم و نحوه کار با محیط آن را به شما معرفی کردیم، امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.