روند شروع تا پایان مراحل سایت : اینترنت به عنوان یکی از بهترین بسترها برای کسب درآمد به حساب می آید که وب سایت های مختلف از این طریق درآمد بالایی کسب می نمایند. این درآمد حاصل معرفی خدمات ، فروش محصولات و تبلیغات اینترنتی می باشد. شما نیز می توانید برای رونق کسب و کار خود صاحب یک وب سایت اینترنتی شوید. اما چگونه می توانیم یک سایت برای خودتان راه اندازی کنید و از این طریق در این فضای گسترده فعالیت نمایید. پیش از آنکه تصمیم به ایجاد وب سایت در زمینه شغل و کاری که راه اندازی نموده اید داشته باشید بهتر است ابتدا روند شروع تا پایان مراحل سایت را به طور کامل بدانید تا از این طریق علاوه بر رسیدن به جواب سؤالات تان در زمینه ایجاد سایت ، بدانید چرا برای رونق کسب و کارتان وب سایت الزامی است و چه مزایایی دارد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

مزیت های ایجاد وب سایت جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی

پیش از آنکه روند ایجاد وب سایت را از اول تا آخر به طور کامل بیان نماییم ؛ برای آن دسته از افرادی که هیچ پیش زمینه ای از خلق یک سایت اینترنتی برای کسب و کار و فروش محصولات ندارند بهتر است در رابطه با مزایای آن صحبت نماییم.

هزینه از مهمترین مواردی است که پیش از راه اندازی یک کار و تزریق سرمایه برای ایجاد کسب و کار و از این قبیل به آن فکر خواهیم نمود. در راه اندازی کسب و کار در فضای اینترنت به صورت آنلاین این هزینه ها نسبت به کسب و کارهای فیزیکی بسیار کمتر می باشد.

این نوع کسب و کار برخلاف کسب و کار فیزیکی در سریعترین زمان ممکن و تنها با چند کلیک راه اندازی می گردد. درآمد شما دائمی بوده به گونه ‌ای که از صبح تا شب و از شب تا صبح فروش داشته باشید.

نیاز به هیچگونه اپراتور فروش نخواهید داشت و وب سایت به صورت خودکار محصولات شما را ارائه می دهد. راه اندازی کسب و کار از طریق وب سایت موجب شده مشتریان شما تنها به یک مکان مشخص محدود نشود بلکه تمام مردم جهان خدمات و محصولات شما را مشاهده و از این طریق مشتریان بیشتری جذب خواهید نمود.

علاوه بر این می توانید خدمات متنوع تری در کنار کسب و کار خود ارائه دهید و درآمد خود را به طور پیوسته بالا ببرید. جالب است بدانید وب سایت شما در موتورهای جستجو به صورت ۲۴ ساعته در حال تبلیغ شدن است و مورد بازدید قرار می گیرد ‌.

پیشنهاد می شود مقاله طراحی سایت در تهران را مورد مطالعه قرار دهید

روش ها و موضوعات سایت در اینترنت

دو شیوه در راه اندازی سایت وجود دارد یکی راه اندازی وبلاگ بوده که یک سیستم بسیار ساده است و تنها امکان اطلاع رسانی ، تولید مقاله یا خبر را دارد. نوع دیگری که برای کسب و کارهای مختلف مناسب می باشد راه اندازی وب سایت با سیستم های پیشرفته ای است که علاوه بر اطلاع رسانی امکان معرفی محصولات ، ارائه خدمات ، عضوگیری ، اتصال به درگاه های بانکی و فروش آنلاین در آن وجود دارد.

پس از آن که مشخص شد شما به دنبال راه اندازی چه نوع سیستمی در فضای اینترنت هستید حال باید نوع کاربری خود را مشخص کنید. در حال حاضر امکان راه اندازی وب سایت با انواع موضوعات در اینترنت وجود دارد که پیشنهاد می شود پیش از آغاز ساخت سایت با دسته بندی موضوعاتی انواع وب سایت های اینترنتی آشنا گردید.

محتوا محور بودن سایت ؛ در این وب سایت ها محتوا اساس رتبه گیری وب سایت است و کاربران به سبب مطالعه محتواهای مختلف به سایت مراجعه می کنند. سایت های محتوا محور شامل وب سایت های خبری ، سایت های سرگرمی ، کتابخانه های وبلاگ اینترنتی ، نشریات و از این قبیل را شامل می شود.

کاربر محور بودن سایت ؛ در این گونه سایت ها کاربران و اعضا نقش چشمگیری در ادامه فعالیت آن دارد. امروزه وب سایت های کاربر محور توسط کاربران اینترنتی در حال گسترش بوده که می توان به سایت های شبکه های اجتماعی مثل آپارات ، توییتر و … اشاره نمود.

خدمات محور بودن سایت ؛ این نوع سایت ها با اهداف تجارتی ایجاد شده که محصولات فیزیکی و خدمات آنلاین را به کاربران اینترنتی ارائه می دهند سایت های فروشگاهی ، بانکی ، اداره های دولتی ، دانشگاهی ، خدمات آموزشی از نوع سایت های خدمات محور می باشد.

مطالب مرتبط : طراحی سایت فروشگاهی

گام اول در شروع ایجاد وب سایت اینترنتی

با بیان توضیحات بالا به عنوان پیش زمینه ای برای ایجاد وب سایت اینترنتی در صورتیکه قصد انجام این کار را دادید و تمامی جوانب و برنامه ریزی های خود  را جهت رونق بخشیدن به کسب و کارتان تان گرفته اید.

باید بدانید اولین مرحله از ایجاد سایت انتخاب نام دامنه و ثبت آن است . تصور نمایید که می خواهید در در یک منطقه خوش آب و هوا ویلای زیبایی بسازید.پس از دعوت دوستان و آشنایانتان باید آدرس ویلا را  بدهید تا بتوانند با استفاده از آدرس به ویلای شما بیایند.

در بستر اینترنت نیز برای داشتن وب سایت ابتدا باید آدرسی را برای سایت خود تعیین نمایید. اینترنت آدرس وب سایت به عنوان Domain یا دامنه شناخته می شود ؛ آدرس دامنه پس از وارد نمودن سه حرف .www قرار می‌ گیرد و از این طریق هر فرد می ‌تواند دامنه منحصر به فرد خود را داشته باشد.

پس هر چه سریعتر برای خود یک تعیین دامنه نمایید. انتخاب  نام دامنه کار بسیار راحتی نیست در واقع آدرس دامنه سایت شما باید ساده و و قابل بخاطر سپاری باشد تا دوستان و مشتریان شما به راحتی به آن دسترسی داشته باشد. حال سؤال اینجاست که چگونه نام دامنه مناسب انتخاب کنیم؟

انتخاب و ثبت دامنه مناسب در موفقیت شما نقش چشمگیری دارد به گونه‌ ای که بررسی و انتخاب یک دامنه همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به هیچ عنوان در انتخاب دامنه عجله نکنید زیرا نام دامنه به عنوان بزرگترین اعتبار یک سایت به حساب می آید پس بهتر انتخاب کنید.

معیار های درست برای انتخاب دامنه مناسب

ویژگی های انتخاب یک دامنه مناسب و معیارهای مهم جهت راه اندازی سایت شامل موارد زیر می باشد :

-نام دامنه باید کوتاه و کمتر از ۱۲ باشد

-نام دامنه باید به راحتی در ذهن ماندگار باشد

-به هیچ وجه از اعداد و کاراکترهای اضافه استفاده نکنید

-از کلمات کلیدی در نام دامنه استفاده کنید ؛ این امر باعث می ‌شود تا خیلی سریع ‌تر از رقبای خود سبقت بگیرید

-از پسوند های رایج و متداول جهت ثبت دامنه خود استفاده کنید ؛ شاید برای شما نیز جالب باشد اما ۷۰ درصد از کاربران اینترنت عادت دارند نام وب سایت را با پسوند های .ir  و .com وارد نمایند. پس سعی کنید این دو پسوند را برای وب سایت خود به ثبت برسانید.

-دامنه شما باید منحصر به فرد و به هیچ عنوان کپی نباشد. توجه داشته باشید که از نام برندهای معروف و بزرگ بر روی دامنه خود استفاده نکنید و این را بپذیرید که اعتبار شما مختص به خود شماست و اعتبار دیگران مختص به آنان است که این باعث می شود. کپی بودن نام دامنه باعث می شود وب سایت شما از لحاظ قانونی به خطر بیفتد و در آینده نیز به اعتبار سایت تان ضربه وارد نماید.

-خوب است که نام دامنه مرتبط با زمینه فعالیت وب سایت تان باشد ؛ مرتبط بودن نام دامنه با فعالیت شما باعث می شود تا موتور های جستجو و کاربران راحت تر وب سایت شما را با زمینه کاری تان تشخیص دهند که این امر نیز در موفقیت وب سایت شما تأثیر بسزایی دارد.

-سعی کنید دامنه  .ir وبسایت را از همان ابتدای کار ثبت کنید. بارها و بارها شاهد آن بوده ایم که افراد دامنه بین المللی مناسبی را برای وب سایت خود انتخاب و به ثبت رسانده اند اما با گذشت مدت اندکی تصمیم گرفتند تا پسوند ملی دامنه خود را به ثبت برساند و متوجه شده اند دامنه ir آن توسط شخص دیگر به ثبت رسیده است.

برای فهم بهتر مقاله دامنه چیست ؟ را حتماً بخوانبد

گام دوم در ایجاد وب سایت انتخاب هاست مناسب

قدم بعدی در ایجاد وب سایت انتخاب و خرید هاست مناسب است که در این بخش به تعریف هاست و چگونگی انتخاب آن می پردازیم با ما همراه باشید.

مجدداً مثال بالا را برای تعریف هاست نیز بیان می کنیم تصور کنید که یک ویلای زیبا در یک منطقه خوش آب و هوا ساخته اید و از دوستان و آشنایان خود جهت گذراندن اوقات فراغت دعوت می کنید تا به ویلای شما بیایند. از ویژگی‌هایی یک ویلای خوب در منطقه خوش آب و هوا مقاومت در برابر سیل و زلزله و طوفان و برخورداری از امکانات تفریحی مناسب می باشد

برای داشتن یک وب سایت خوب که بتوانید آن را به دوستان تان معرفی نمایید تا از این طریق به خدمات و محصولات شما دسترسی داشته باشند باید بتوانید اطلاعات سایت تان را در یک فضای امن و مطمئن در بستر اینترنت قراردهید تا از این طریق اطلاعات شما در سرتاسر جهان قابل دسترسی باشد. به فضایی که اطلاعات و فایل ها خود را در آن قرار می دهید می ‌گوییم میزبان وب یا هاست که برای داشتن هاست باید از شرکت های هاستینگ معتبر تهیه کنید.

حال می خواهیم بدانیم یک هاست خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

یک هاست خوب باید همیشه در دسترس بوده و قطعی نداشته باشد

از سرعت قابل توجهی برخوردار باشد تا سایت برای کاربر به سرعت باز شود

در برابر حملات و ویروس ها مقاوم باشد

امکانات جانبی بالایی جهت راه اندازی سایت داشته باشد

به طور کلی هاست قسمتی از یک سرور همیشه روشن است که به صورت ۲۴ ساعته به شبکه جهانی اینترنت متصل است و با قراردادن اطلاعات تان وب سایتتان بر روی هاست ، وب سایت شما همواره از سرتاسر جهان در دسترس قرار می‌ گیرد و تمام دوستان و آشنایانتان می‌ توانند از هر نقطه‌ای از جهان با وارد کردن آدرس سایت شما به محصولات و خدمات تان به صورت ۲۴ ساعته دسترسی داشته باشند.

مقاله مرتبط : هاست چیست؟

نحوه انتخاب یک هاست مناسب

پیش از انتخاب یک هاست مناسب خوب برای وب سایت در ابتدا تعیین کنید چه نیازهایی دارید و از هاست خود چه انتظاراتی دارید؟! در واقع بدون شناسایی نیازهایتان به هیچ عنوان نمی توانید یک هاست خوب خریداری کنید.

ابتدا برای این کار به سؤالات زیر پاسخ دهید تا در این را انتخاب برای تان آسانتر شود:

-چه نوع وب سایتی می خواهید راه اندازی کنید ؛ شخصی ؟ خبری ؟ فروشگاهی یا شرکتی ؟

-چه نرم افزارهایی می خواهید سایتتان را راه اندازی کنید ؟ وردپرس یا جوملا ؟

-آیا احتیاج یه اپلیکیشن های ویندوز دارید ؟

-آیا به ورژن خاصی از php احتیاج دارید ؟

-آیا سایت شما با نرم افزارهای خاص با پیش نیازهای خاصی ایجاد شده است ؟

-وسعت آن چقدر است ؟ سایت پر بازدیدی دارید یا تازه سای تتان را راه اندازی کرده اید؟

در صورتی که بخواهید برای ایجاد سایت از نرم افزار های اینترنتی جوملا یا وردپرس استفاده کنید و  اپلیکیشن های ویندوزی به کار نبرید. هم چنین اگر که سایت تان با نرم‌ افزاری های خاص طراحی نشده هاست اشتراکی از نوع لینوکس که قیمت مناسبی نیز داشته باشد کار شما را راه خواهد انداخت.

-شما باید آپ تایم یا پایداری بالایی داشته باشید؛ به این معنا که هاست شما همیشه در دسترس باشد ، استاندارد جهانی آپ تایم در سرویس های هاست اشتراکی ۹۹ درصد است یعنی هاست تان ۳۶۲ روز در طول سال دردسترس است. به هیچ عنوان آپ تایم ۱۰۰ درصد در هیچ شرکت هاستینگی واقعیت ندارد.

-بهتر است هاست شما از ادان دامین پشتیبانی کند ؛ ادان دامین به شما این امکان را می دهد تا سایت های متفاوتی بر روی یک هاست داشته باشید.

-پیش خرید هاست از نوع کنترل پنل سرویس مطلع شوید. سی پنل از آسان ترین و محبوب ترین کنترل پنل های مدیریت هاست باشد.

قدم سوم در ایجاد وب سایت انتخاب قالب مناسب

پس از خرید هاست و دامنه مناسب می‌ توان گفت اصلی ترین زیرساخت‌ های ایجاد وب سایت را مهیا نموده اید. اما مهم ترین بخش یک سایت ظاهر یا پوسته آن است که به آن قالب وب سایت می گویند. اصلی‌ ترین عامل متمایز کننده انواع وب سایت ها تفاوت قالب وب سایت ها است که همواره تمایل دارید که یک وبسایت با ظاهری بسیار زیبا و منعطف داشته باشید. شما می توانید قالب های آماده را از  طریق سیستم مدیریت محتوا وردپرس خریداری و فعال نمایید و یا آیا از طریق کد نویسی قالب های اختصاصی در زمینه سایت مورد نظرتان ایجاد کنید.

از آنجا که وردپرس جزء سیستم های تولید محتوا است که می ‌توان بر روی آن هر نوع وب سایتی ایجاد کنید به همین علت قالب های مختلف آن نحوه بسته به نحوه کار وب سایت ممکن است به دردتان می خورد. برخی از این قالب ها شخصی سازی شده و برخی نیز با قابلیت های زیاد نه تنها به کارتان نمی‌آید بلکه سایت تان را کند می کند. همواره تنها به ظاهر قالب توجه نکنید و مواردی را در انتخاب این بخش مهم در نظر بگیرید.

نکاتی مهم که در رابطه با انتخاب قالب وردپرس باید بدانید شامل موارد زیر می باشد :

-در هنگام انتخاب قالب سراغ مدل های پیچیده نروید

-اطمینان یابید که قالب وردپرس پلاگین های مورد نیازتان را پشتیبانی می کند

-قالب وردپرس واکنشگرا انتخاب کنید

-قالب وردپرس قابل به روزرسانی خریداری نمایید

بیشتر بدانید : آموزش نصب قالب وردپرس

سئو و بهینه سازی وبسایت

پس از خرید هاست و دامنه و نصب قالب وبسایت هم اکنون وقت آن رسیده که مطالب ، منوها و محصولات خود را در داخل وب سایت تان قرار دهید و سایت خود را به بهترین حالت ظاهری ممکن برسد. نکته قابل توجه این که وب سایت شما بدون بازدید کننده مانند یک سینما بدون بیننده است ؛ بنابراین بعد از اتمام پروسه طراحی و ایجاد سایت وقت آن رسیده که وبسایت خود را صحیح بهینه سازی کنید و سایتتان را در کلمات کلیدی رقابتی در نتایج موتورهای جستجو برسانید. شما برای بهینه سازی کردن وبسایت دو راه پیش رو دارید ؛ اول اینکه سعی کنید خودتان بر روی سئو وب سایت کار کنید و دوم پروژه وب سایتتان را به یک متخصص همچون سئو کاران حرفه ای سایت برتر بسپارید.

در حالی که به طور کامل چهار مرحله از روند شروع تا پایان مراحل سایت را برای شما عزیزان ارائه نموده ایم بهتر است که دست به کار شوید و در این زمینه نیز با مشاورین ما در شرکت طراحی سایت برتر رایانه مشاوره نمایید. تیم حرفه‌ای ما علاوه بر ارائه مشاوره رایگان در تمامی مراحل ذکر شده در این مسیر همراه با شما بوده تا با ایجاد یک وبسایت کاملاً حرفه ای و اصولی بتوانید به کسب و کار خود رونق بخشید و بستر اینترنت را به عنوان بستری امن برای ارائه خدمات و فروش محصولات خود و به عنوان بهترین گزینه بدانید.

تعیین اهداف و سیستم مدیریت محتوا

طراحی یک وب سایت مرتبط با حوزه کاری تان نظیر راه اندازی یک کسب و کار در دنیا واقعی به حساب می آید. به این منظور در صورتی که کسب و کارتان را بی هدف و برنامه ریزی پیش ببرید در دنیای اینترنت نیز شکست خواهید خورد

سؤال اینجاست که هدف تان از ایجاد سایت چیست ؟ قرار است تا چه حد گسترش یابد ؟ درآمدتان به چه حد برسد ؟ چه خدماتی را ارائه می دهد و آیا برطرف کننده نیاز جامعه هست یا خیر؟ تفکر به سؤالات و داشتن یک ا پاسخ منطقی و قانع کننده در رابطه با آن اهداف و ایده های دقیق و منظم خود را می ‌توانید به اجرا درآورید.

این سیستم یا نرم افزار اینترنتی با استفاده از کنترل پنل گرافیکی که در اختیارتان قرار می گیرد به شما این اجازه را می دهد تا وبسایت خود را ایجاد و مدیریت کنید. در واقع انتخاب سیستم مدیریت محتوا به عنوان گام اول جهت ایجاد وب سایت به حساب می آید.

با استفاده از نرم افزار اینترنتی در سایت این امکان برایتان فراهم است تا عکس ، فیلم ، مطالب و محصولی به آن بافزایید. همچنین با استفاده از این سیستم امکان تغییر Template یا قالب و رنگبندی سایت وجود دارد. سیستم مدیریت محتوا در انواع مختلف وجود دارد که مناسب ترین آن برای انواع وب سایت های اینترنتی وردپرس و سپس جوملا می باشد.

در صورت راه اندازی وب سایت های فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی سیستم مدیریت محتوا پرستاشاپ ، اپن کارت و توماتوکارت را نیز پیشنهاد می کنیم.

تیم با تجربه و کاملاً حرفه ای سایت برتر با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس توانسته‌ است وب ‌سایت‌ هایی با امکانات پیشرفته و کاربر پسند را ارائه دهد. در حال حاضر نیز بیش از ۷۰ درصد وب سایت های جهان از این سیستم محبوب و پیشرفته استفاده می نمایند.