نرم افزارها و برنامه هایی که گوگل در اختیار کاربران قرار می دهد موجب می شود تا بتوانند به بهترین روش ممکن وب سایت خود را مدیریت نمایند و از طریق این ابزار در موتور جستجوگر خود به رتبه های نخست دست یابند. گوگل راه های مختلفی را برای کاربران ارائه نموده است تا بتوانند با اصول و قوانینی که برنامه ریزی کرده است یک وب سایت پربازدید داشته باشند. شیوه های بهبود وب سایت همچون سئو بهترین روش برای مدیریت درست وب سایت خود و بالا نگه داشتن آن در نتایج نخست گوگل می باشد. علاوه بر سئو کردن با روش هایی همچون تبلیغات گوگل ‌ادوردز می توانید کسب و کار خود را در وب سایتی پربازدید قرار دهید و و به سود قابل توجهی برسید.

با مطالعه مقاله های قبل از سایت برتر بسیاری از شما در رابطه با این دو مشخصه می دانید حال در این مقاله در رابطه با تفاوت سئو و گوگل ادوردز صحبت خواهیم نمود.

بیشتر بخوانید : سئو تکنیکال چیست؟

تفاوت سئو و گوگل ادوردز از نظر گوگل

در صورتی که بخواهید وب سایتتان در موتور جستجو پسند همچون گوگل به سادگی خوانده شود و به راحتی توسط کاربران مورد استفاده قرار بگیرد باید بهینه و یا سئو گردد. در واقع با رعایت نکات سئو میتوانید یک وبسایت سریع ، کاربردی با محتوای منحصر به فرد داشته باشید و تجربه خوبی را در اختیار بازدیدکنندگان و کاربران نهایی قرار دهید.

سئو از نظر گوگل باید به گونه ای باشد که حین کلیک کاربر بر روی وب سایت با سرعت بالا و در کمترین ثانیه لود شود و کاربر به علت داشتن محتوا های مفید در وب سایت تان بماند. تمامی رفتارهای کاربر توسط گوگل شناسایی شده و از این طریق رتبه و سئو سایت شما اولویت بندی می شود و در رتبه های مختلفی از گوگل به نمایش در می آید.

گوگل ادوردز برای بسیاری از بازاریابان دیجیتال یا دیجیتال مارکتر ها واژه آشنایی است که به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی توسط گوگل اداره می شود. از این پلتفرم جهت گذاشتن تبلیغات در صفحات نتایج جستجوی گوگل ، محصولات گوگل و هزاران سایت دیگر که در برنامه ادوردز به عنوان ناشر فعالیت دارند قرار دهد.

در گوگل ادوردز این امکان برای کاربر وجود دارد تا به عنوان یک تبلیغ کننده هنگامی که فردی روی تبلیغات آن کلیک کند هزینه را به ازای هر کیلک یا هنگامی که به کاربران تبلیغ شما را مشاهده می کند هزینه ای بپردازید. در این سیستم ادوردزی به عنوان یک سیستم مناقصه بزرگ به حساب می ‌آید که در آن افراد برای جایگاه تبلیغاتی با هم به رقابت می پردازن.

گوگل بر اساس شباهت و تفاوت سئو و گوگل ادوردز هر را دو به عنوان بهترین ابزار جهت مدیریت کمپین های بازاریابی دیجیتالی می داند و برای کاربران مهمترین مؤلفه های بازاریابی موتور جست و جو است.

تفاوت سئو و گوگل ادوردز برای بازاریابی

بیشتر بدانید : گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست؟

تفاوت سئو و گوگل ادوردز برای بازاریابی

همواره این شک و تردید برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین وجود دارد که بر روی سئو وب سایت خود وقت بگذارند یا در گوگل تبلیغ کنند. هر دو ابزار به نحوی در دیده شدن وب سایت شما در گوگل نقش مهمی دارد اما پیشنهاد ما استفاده ترکیبی از سئو و تبلیغات ادوردزی می باشد که از این طریق هم به کسب و کار خود رونق می دهید و هم می توانید برندتان را در نتایج بالای صفحات جستجو بگذارید.

در صورتی که در نتایج طبیعی گوگل وب سایتتان رتبه و موقعیت مطلوبی داشته باشد بازهم برای هدف قرار دادن کاربرانی که با برند کسب و کارتان آشنا نیستند باید حتماً ادوردز کنید. تفاوت سئو و گوگل ادوردز برای صاحبان کسب و کار اولویت نیست و آنچه که هدف آنان است دستیابی به بهترین رتبه از موتور جستجو و باقی ماندن در رتبه های بالا بر رقابت با رقیبان شان در بستر وب می باشد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

اکنون که از اهمیت هر دو ابزار مطلع شده اید و تصمیم تان را برای استفاده از آن‌ها گرفته ‌اید چند نکته مهم را باید در این زمینه در نظر داشته باشید:

در ابتدا برای آنکه بتوانید نتایج حاصل از فرآیند سئو را ببینید باید زمان زیادی را نسبت به گوگل ادوردز به انتظار بشینید در مقابل نتیجه حاصل از سئو می تواند رتبه بالاتری در نتایج جستجو برای کلید واژه ها داشته باشد. ادوردز آنی و سریع است ، در صورتی که برای مشاهده نتایج حاصل از سئو باید زمان بیشتری منتظر بمانید.

توجه داشته باشید که نمایش کسب و کار شما از طریق ادوردز در نتایج جستجو تضمینی تر از سئو است. در واقع در رابطه با سئو هیچ تضمینی جهت رتبه بندی در نتایج طبیعی موتورهای جستجو وجود ندارد.

تبلیغات در گوگل در نتایج طبیعی و در بالاترین رتبه به نمایش در می آید ، هم چنین می توانید کلید واژه های متعددی را در یک زمان واحد انتخاب نموده که در فرایند سئو باید بر روی کلمات کلیدی اندک تمرکز کرد تا نتایج بهتری برایتان بدست بیاید.

پیشنهاد می شود مطلب چگالی کلمه کلیدی را نیز بخوانید

سؤالات متداول در رابطه با سئو و گوگل ادوردز

سؤالات متداول در رابطه با سئو و گوگل ادوردز

چه نوع تبلیغاتی به عنوان تبلیغات ادوردزی به حساب می آید؟

در صورتی که کسب و کار خود را تازه راه اندازی نموده اید و در زمینه کاری خود رقبای زیاد و اقوی ندارید اصلا احتیاج به تبلیغات البرزی نیست و می توانید با عکس و وب سایت خود را شروع کنیم در مقابل رقبای حرفه ای می بایست در کنار سئو وب سایت از تبلیغات ادواردز نیز استفاده کند تا به فروش بالا و برسند و نتیجه سریعی به دست آورند بسیاری از کارفرمایان می توانند با تبلیغات البرزی به عنوان یک سرمایه گذاری در بستر وب بر روی کسب و کار خود داشته باشند تا در زمان کم به بهترین نتیجه برسد در تبلیغات ادواری صاحبان کسب و کار باید با پرداخت مبلغ به ازای هر کلیک به گوگل وبسایت خود را در رتبه های اول قرار دارد دهن تا از این طریق بیشترین کلیک را سهم خود کنند.

برای کسب و کار آنلاین سئو بهتر است یا ادوردز؟

پاسخ کاملا مشخص است هر دوی آنها از گوگل ادوردز می توانید جهت شروع و جذب ترافیک استفاده کنید و به موازات آن بر روی سئو وب سایت تان کار کنیم هیچ وقت از بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی جهت کسب ترافیک طبیعی و ارگانیک غافل نشوید.

در واقع برای کسب نتیجه سریع تر از گوگل ادوردز و برای پایداری و ماندگاری در جایگاه و رتبه کلمات کلیدی از سئو سایت بهره ببرید.