تاکنون برای بسیاری از کاربران وردپرسی این سؤال پیش آمده است که آیا نگهداری پلاگین یا همان افزونه های غیر فعال تأثیری در سرعت وب سایت های وردپرسی دارد یا خیر؟ ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تأثیر پلاگین غیر فعال در سرعت وب سایت وردپرسی بپردازیم. اکثر کاربران روزانه پلاگین های بسیاری را نصب و فعال سازی می کنند یا به حذف و غیر فعال کردن آن می پردازند. این پلاگین ها همانطور که امکانات زیادی برای سایت شما به وجود می آورند باعث وقوع برخی مشکلات در سایت شما می شود. شما باید همواره در نصب افزونه های زیاد حذر کنید چرا که باعث کاهش سرعت در وب سایت شما می شود. پلاگین بخش جدایی ناپذیری از برنامه های کامپیوتری، حوزه های وبگردی و همچنین در تولید محتوا محسوب می شود. این ابزار ها به وجود آمده اند تا در رفع نیاز های اساسی ما از جمله مشاهده اسناد تا تماشای فیلم، مشکلی به وجود نیاید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

قابلیت پلاگین غیر فعال در وردپرس

یکی از قابلیت های وردپرس این است که با پلاگین های مختلف سازگار می باشد و این قابلیت بسیار مهم و مفید است و باعث محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا بین کاربران شده است. پس از نصب پلاگین، گزینه هایی به قسمت پیشخوان شما اضافه خواهد شد که با استفاده از این قسمت شما می توانید به سادگی تنظیمات مربوط به پلاگین را انجام دهید.

پلاگین ها برای وردپرس کارکردهای مختلفی را به وجود می آورند و به راحتی با وردپرس ادغام شده و کار با سیستم مدیریت محتوا را با قابلیت های فراوانی در اختیارتان قرار می دهد. در کل وردپرس، با پلاگین ها گسترش و توسعه یافته است و همین پلاگین ها باعث شده اند که وردپرس امکانات زیادی داشته باشد و از بین سیستم های مدیریت محتوا از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

استفاده زیاد از پلاگین ها ممکن است سرعت سایت شما را کاهش دهد. البته شما این امکان را دارید و می توانید پلاگین هایی که سبب تداخل در سایت شما می شوند را غیر فعال کنید. هنگامی که شما پلاگینی را نصب می کنید، وردپرس فایل پلاگین را به سرور میزبانی وب شما می فرستد و شما می توانید آن ها را در بخش پلاگین های نصب شده پیشخوان وردپرس، مدیریت کرده و آن ها را فعال یا غیر فعال کنید.

حتی اگر شما ده ها پلاگین غیر فعال در سایت خود نصب کرده باشید، تأثیری در عملکرد سایت شما ندارد. هر زمانی که کاربر یک صفحه را از سایت وردپرسی خود درخواست کند، وردپرس فرایند بارگیری را آغاز خواهد کرد. در طی این فرآیند، تنها پلاگین های فعال در سایت شما بارگیری می شوند و تمام پلاگین های غیر فعال، کاملا نادیده گرفته می شوند و بارگزاری نمی شوند.

در وردپرس تنها صفحه پلاگین های نصب شده و فایل هدر پلاگین های غیر فعال را مشاهده می کنید که در نتیجه می گیریم پلاگین های غیر فعال در پیشخوان وردپرس شما علت کندی سایت شما باشد.

مقاله پیشنهادی : ایجاد لینک خودکار در وردپرس بدون پلاگین

اهمیت پلاگین غیر فعال در سرعت وب سایت وردپرسی

اهمیت پلاگین غیر فعال در سرعت وب سایت وردپرسی

همانطور که در بخش بالا گفته شد پلاگین غیر فعال تأثیری در سرعت سایت های ورد پرسی ندارند؛ بلکه استفاده زیاد از این پلاگین ها باعث کاهش سرعت سایت شما می شود.

دلیل اصلی که وردپرس امکان غیر فعال کردن یک پلاگین را به شما داده است این است که گاهی شما نیاز پیدا می کنید، موقتا یک برنامه را در حالت خاموشی و غیر فعالی قرار دهید. شما می توانید به جای اینکه یک پلاگین را به طور مستقیم حذف کنید می توانید آن را غیر فعال کنید تا تنظیمات پلاگین از بین نرود.

در صورتی افزونه غیر فعال مشکل ساز می باشد که وردپرس هنوز هم بروزرسانی را برای پلاگین های غیر فعال نشان می دهد. وردپرس یک سیستم رایگان محتوا نویسی می باشد که به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است و به وسیله آن می توان یک وب سایت یا وب لاگ را راه اندازی و محتوای آن را مدیریت نمود.

پلاگین های وردپرس نیز همانند خود وردپرس به زبان PHP نوشته شده است و این امکان را به شما کاربران می دهد تا بدون دانستن حتی یک خط از زبان برنامه نویسی، امکاناتی را به وب سایتتان اضافه کنید.

پس با کمی دقت به این نکته پی می بریم که توسعه دهندگان از روی سرگرمی و تفریح دست به بروزرسانی پلاگین هایشان نمی زنند؛ بلکه به دنبال آن هستند که از عملکرد صحیح افزونه ها اطمینان حاصل کنند.

اگر شما جزو کسانی هستید که نسبت به بروزرسانی پلاگین خود بی اعتنایید، در حقیقت دارید سایتتان را در معرض خطر های امنیتی قرار می دهید. شما می توانید از منابع قابل اعتماد نظیر: Gravity Forms، iTems، Esay digital downloads پلاگین های مورد نیازتان را دریافت و نصب نمایید.

کاربرد پلاگین در وردپرس

برخی از مهم ترین پلاگین هایی که در یک وب سایت وردپرسی کاربرد دارند عبارت اند از: افزونه های پشتیبان گیری، امنیتی، طراحی، و … . کاملا مشهود است که انجام یک سری از کارها بدون استفاده از افزونه ها میسر نمی باشد. اما همانطور که در قسمت های قبل گفته شد هر چقدر تعداد پلاگین ها بیشتر باشد، احتمال به وجود آمدن مشکل در سایت شما بیشتر خواهد شد. این مشکلات می تواند به دلیل بروزرسانی های وردپرس یا خود پلاگین ها باشد. همچنین، امکان دارد که پلاگین ها با یکدیگر یا با تم ها تداخل داشته باشند و به طور همزمان با یکدیگر قابل استفاده نباشند. علاوه بر این موارد هر پلاگین فعال می تواند از سرعت سایت شما بکاهد. به طور مثال اگر شما 20 پلاگین فعال داشته باشید، یک دهم ثانیه بیشتر زمان می برد تا وب سایت به حالت بارگذاری درآید. پس به این توجه داشته باشید که تعداد منطقی از پلاگین ها را نصب کنید.

توسعه دهندگان با سه هدف پلاگین های خود را بروز رسانی می کنند:

  • افزودن قابلیت های جدید به آن
  • رفع مشکلات و خطاها
  • همراهی با هسته همیشه در حال فعالیت وردپرس

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم پلاگین ها یا همان افزونه ها را به شما معرفی کنیم و دانستیم که این سیستم برای وردپرس و محتوا نویسی وب سایت شما کاربران بسیار مفید و مهم می باشد و همچنین به این موضوع پرداختیم که پلاگین های غیر فعال تأثیری در سرعت وب سایت های شما کاربران ندارند بلکه باید برای جلوگیری از بروز مشکلات از بروزرسانی پلاگین های غیر فعال جلوگیری کنید.