شاید شما هم از جمله افرادی باشید که به حرفه طراحی سایت علاقه مند هستید و تمایل دارید در این حوزه فعالیت کنید. طراحی وب سایت خوب هزینه بالایی دارد ولی اگر شما توانایی طراحی و ایجاد سایت را داشته باشید می توانید وب سایت مورد نظر خود را به دلخواه طراحی و سپس راه اندازی نمایید. در حالت کلی طراحی سایت به دو روش انجام می شود ؛ روش اول آن با استفاده از برنامه نویسی می باشد که برای شروع آن نیاز به کسب تخصص دارید. اما راه حل ساده تری نیز برای طراحی وب وجود دارد. در این روش شما با استفاده از نرم افزار های مخصوصی که برای طراحی وب سایت ارائه شده اند ، می توانید صفحات وب ایجاد کنید. ما در این مطلب به معرفی بهترین نرم‌ افزار طراحی سایت خواهیم پرداخت ، لطفاً تا انتها همراه ما باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

معرفی بهترین نرم افزار طراحی سایت

بیشتر کاربرانی که در حوزه طراحی سایت فعالیت دارند با سیستم های مدیریت محتوا آشنا هستند. وردپرس یکی از این سیستم های مدیریت محتوا می باشد که با استفاده از آن می توانید انواع مختلف سایت را طراحی نمایید. در واقع وردپرس می تواند به عنوان بهترین نرم افزار طراحی سایت معرفی شود.

به طور کلی می ‌توان گفت که بخش زیادی از سایت های ساخته شده در سراسر جهان توسط وردپرس ایجاد شده است. اگر بخواهیم وردپرس را به زبان حرفه‌ ای ‌تر معرفی کنیم ، باید بگوییم وردپرس یک سایت ساز متن باز و تحت وب می باشد که می توان آن را جزء نرم ‌افزارهای اینترنتی به شمار آورد.

پایه گذار وردپرس در سال ۲۰۰۳ به صورت رسمی این نرم افزار را عرضه کرد. وردپرس از همان ابتدا طرفداران زیادی به خود جذب نمود و وبلاگ نویسان برای نوشتن وبلاگ از آن استفاده می‌ کردند. پس از گذشت زمان به روزرسانی های مختلفی در آن ایجاد شد که انعطاف پذیری بیشتری را در آن به وجود آورد.

این ویژگی در وردپرس باعث شد تا علاوه بر وبلاگ با استفاده از افزونه ها ، امکان راه اندازی هر نوع وب سایتی فراهم باشد. شما با استفاده از این سیستم می توانید بدون داشتن حتی کوچک ترین تخصص در کد نویسی سایت خود را راه اندازی نمایید.

علاوه بر آن وردپرس به شما این امکان را می دهد تا سایت خود را در کوتاه ‌ترین زمان ممکن ایجاد کنید. در واقع استفاده از امکانات وردپرس به سادگی امکان‌پذیر است. علاوه بر آن با استفاده از وردپرس به تنهایی می توانید سایت خود را مدیریت و پشتیبانی کنید ؛ این در حالی است که برای یادگیری برنامه نویسی سایت به صورت تخصصی باید زمان و هزینه زیادی را صرف نمایید.

بیشتر بخوانید : آیا طراحی سایت درآمد دارد؟

ویژگی های وردپرس به عنوان بهترین نرم افزار طراحی سایت

ویژگی های وردپرس به عنوان بهترین نرم افزار طراحی سایت

شاید برای شما سؤالی مطرح شود که وردپرس به عنوان بهترین نرم افزار طراحی سایت چه ویژگی هایی دارد و چه چیزی باعث تمایز آن با دیگر سیستم های مدیریت محتوا می شود؟ ما در این قسمت برخی از ویژگی های این نرم افزار را شرح می دهیم.

استفاده آسان: برای استفاده از وردپرس شما نیاز به داشتن تخصص در تکنولوژی های پیچیده ندارید و در صورتی که تمایلی به استفاده از کد نویسی نداشته باشید ، باز هم قادر به استفاده از این نرم افزار هستید. این ویژگی باعث شده تا وردپرس نسبت به جوملا و دروپال از محبوبیت بیشتری در میان طراحان وب برخوردار باشد. وردپرس به سادگی این قابلیت را به شما می دهد تا بتوانید از قالب های آماده برای وب سایت وردپرسی خود استفاده کنید.

بروز رسانی های مداوم: وردپرس با توجه به آخرین تکنولوژی و نیاز کاربران به طور مداوم به روز رسانی می شود. در واقع به روز رسانی های مداوم وردپرس باعث می شود تا علاوه بر رفع مشکلات موجود ، ویژگی ها و قابلیت های بیشتری به آن افزوده شود.

انعطاف پذیری: افزونه های زیادی در محیط وردپرس موجود هستند که با استفاده از آن ها می توانید ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی را در وب سایت خود ایجاد کنید. وردپرس دارای ۲۲۰۰۰ پلاگین و هزاران تم می باشد که برای استفاده از آن ها کافی است در عرض چند دقیقه افزونه مورد نظر را نصب کنید. توجه داشته باشید که قبل از نصب افزونه ها توضیحات استفاده از آن ها را به طور کامل مطالعه نمایید.

مدیریت آسان محتوا: شما با استفاده از وردپرس حتی بهتر از مدیران محتوا می توانید ، محتوای سایت خود را مدیریت کنید. ویرایش محتوا در وردپرس به سادگی امکان ‌پذیر است.

پیشنهاد می شود مقاله آموزش نصب قالب وردپرس را نیز بخوانید

امنیت وردپرس به عنوان بهترین نرم افزار طراحی سایت

یکی از موضوعاتی که برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی اهمیت دارد ، چگونگی تأمین امنیت سایت آن ها می باشد. به همین دلیل طراحان وب همواره به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند امنیت سایت خود را افزایش دهند. وردپرس به عنوان بهترین نرم افزار طراحی سایت باید نسبت به سایر نرم افزارهای مشابه از ایمنی بیشتری برخوردار باشد.

وردپرس امنیت بسیار بالایی دارد اما با این حال امنیت یک مسئله نسبی بوده و هیچ وقت به طور صد در صد تأمین نمی شود. عده‌ زیادی از افراد به صورت خود سرانه و بدون اینکه آگاهی کافی در مورد نحوه تأمین امنیت سایت خود داشته باشند ، دست به انجام اقدامات نادرستی می زنند.

سعی کنید تنها در صورتی که آموزش های دقیق و تخصصی در این زمینه دیده اید و کاملا به این حوزه آشنایی دارید ، نسبت به ارتقاء امنیت سایت خود اقدام کنید. در غیر این صورت نه تنها امنیت سایت شما تامین نمی شود بلکه آسیب های زیادی را نیز به سایت وارد می کنید.

با اینکه وردپرس تا حد زیادی ایمن است اما می ‌توانید از افزونه ها نیز در جهت ایمن تر کردن سایت خود استفاده کنید. ما در ادامه مطلب یکی از افزونه های امنیتی محبوب را معرفی می کنیم.

افزونه امنیتی MalCare در وردپرس

MalCare: این افزونه یک پلاگین معروف امنیتی می باشد که تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر نصب فعال داشته است و امنیت سایت وردپرسی شما را در چندین لایه فراهم می سازد. با استفاده از این افزونه شما می توانید سایت خود را در برابر حملات هکرها پیکربندی کنید. همچنین با محدود کردن دسترسی کاربران بر اساس موقعیت جغرافیایی می توانید خطر هک شدن را کاهش دهید. به علاوه استفاده از این افزونه به شما این امکان را می دهد تا پرونده های آلوده را مشاهده نمایید.

نتیجه گیری

همان طور که می دانید افراد زیادی در سر تا سر جهان به طراحی و ایجاد صفحات وب مشغول هستند و از این راه درآمد دارند. بسیاری از این افراد برای طراحی وب سایت های خود از نرم افزارهای مختلفی استفاده می کنند. چرا که این نرم‌ افزار ها علاوه بر سهولت بخشیدن به این امر ، باعث افزایش سرعت در روند طراحی سایت می شوند. یکی از نکات قابل توجه برای استفاده از این نرم افزار ها ، عدم نیاز به تخصص و دانش مربوطه در این زمینه است. وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوا می باشد که محبوبیت زیادی میان کاربران دارد. ما در این مطلب این نرم افزار کاربردی را به طور کامل معرفی نمودیم تا شما عزیزان با دید بازتری از آن استفاده نمایید.