در رابطه با نحوه بکاپ گیری از وب سایت وردپرسی در مقاله های قبلی از سایت برتر اطلاعات جامع در اختیارتان قرار دادیم. حال در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین افزونه بکاپ وردپرس بپردازیم و با انتخاب یکی از پلاگین های معتبر بتوانید از وب سایت وردپرسی خود به راحتی بکاپ بگیرید. مهم بودن بکاپ گرفتن از وردپرس این است که اگر اطلاعات خود را ذخیره نکرده باشید پس از طراحی و بهره برداری از وبسایت به مشکل برمی خورید به همین علت با پشتیبان گیری و داشتن بکاپ مستقل از وردپرس خیالتان از بابت اطلاعات و داده های وبسایت راحت است. بسیاری از طراحان سایت این کار را از طریق سرویس هاستینگ خود انجام می دهند که یک از کارها کاملاً ریسکی می باشد و با بکاپ گیری از طریق افزونه ها میتوانید مستقل از هر سرویسی کار خود را انجام دهید. برای معرفی بهترین پلاگین های بکاپ وردپرس در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

آشنایی با بهترین افزونه بکاپ وردپرس

بیش از آنکه به معرفی افزونه های بکاپ وردپرس بپردازیم ابتدا باید بدانید که یک افزونه پشتیبان گیری خوب برای وردپرس باید از وبسایت و پایگاه داده به طور کامل بکاپ گیری نماید و از لحاظ امنیتی نیز اطلاعات سایت را به صورت امن ذخیره کند. همچنین امکان ذخیره سازی داده ها در هر جایی به غیره از هاست وبسایت باشد.

آشنایی با بهترین افزونه بکاپ وردپرس

این افزونه ها با بکاپ گیری در لحظه تمامی خواسته های شما از ذخیره گیری اطلاعات را برآورده خواهد نمود. اولین پلاگین بکاپ وردپرسی که می خواهیم به شما معرفی کنیم افزونه UpdraftPlus می باشد که دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است. این پلاگین جزء محبوب ترین افزونه های بکاپ گیری است که دو میلیون نصب فعال از طرف کاربران دارد.

از مزایای این افزونه سرعت بالا در ذخیره سازی، بکاپ گیری کامل از وب سایت و همچنین امکان ذخیره سازی در فضای ابری یا کامپیوتر شخصی است. همچنین می توانید تعیین کنید که چه فایل هایی برای ذخیره سازی نیاز دارید تا از آنها بکار بگیرید. رابط کاربری آسان، بکاپ گیری دستی و اتوماتیک بازیابی با یک کلیک، بکاپ گیری جزئی، کلی و غیره تمام از مزایای این افزونه به حساب می آید به همین علت است که بسیاری به عنوان بهترین افزونه بکاپ وردپرس می شناسند.

افزونه رایگان و فوق العاده بعدی که می خواهیم به شما معرفی کنیم پلاگین BackWPup می باشد. با این پلاگین بکاپ سایت خود را با اطمینان بدون هیچ گونه نقصی میتوانید پشتیبان گیری را انجام دهید. این افزونه بعد از پشتیبان گیری داده های تان در فضای ابری و  FTP ذخیره می کند. از طرفی رابط کاربری در این پلاگین به اندازه کافی پیشرفته نبوده و در اکثر اوقات کاربران را دچار سردرگمی خواهد نمود. نسخه پولی این پلاگین نیز قابل دسترس است که امکان ذخیره اطلاعات با قابلیت رمزگذاری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

مقاله پیشنهادی : علل کند شدن پیشخوان وردپرس و رفع آن

معرفی بهترین پلاگین های پشتیبان گیری وردپرس

پلاگین بعدی که به شما معرفی خواهیم نمود پلاگین Duplicator است؛این افزونه زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کاربرد دارد قصد دارد سایت خود را به وردپرس انتقال دهد یا از وردپرس به سیستم مدیریت محتوای دیگر مهاجرت نمایند. از قابلیت های این افزونه ذخیره سازی در فضای ابری و آنلاین و همچنین ذخیره سازی به صورت فایل زیپ در محیط آفلاین می توان اشاره نمود.

معرفی بهترین پلاگین های پشتیبان گیری وردپرس

همچنین کار اصلی این افزونه مهاجرت از سایتی به سایت دیگر است. در حقیقت وظیفه پشتیبان گیری تنها یکی از مشخصه های این پلاگین بوده و شما نمی توانید توقع یک بکاپ گیری بی نقص را از این پلاگین داشته باشید. به طور کلی گزینه مناسبی برای تهیه نسخه پشتیبان اطلاعات ساده بوده و دیگر افزونه های مشابه آن با همین قابلیت می توان به WPvivid اشاره نمود که نظیر Duplicator قابلیت پشتیبان گیری و همچنین قابلیت انتقال را دارد.

پلاگین WP Time Capsule به عنوان افزونه پشتیبان گیری حرف اول را در رابط کاربری می زند. علت معروفیت و محبوبیت این پلاگین در واقع همین رابطه کاربری قوی می باشد. مزیت های دیگری که این افزونه دارد نشان دادن تاریخ دقیق تمامی بکاپ ها به کاربر است. با تنظیم بازه زمانی خاص برای این کار جزء محبوب ترین افزونه ها به حساب می آید. اما در میان تمامی مزایایی که دارد دو عیب بزرگ این پلاگین یکی کندی در بکاپ گیری و صرف زمان زیاد از کاربرد، دومین عیب این است که این پلاگین تنها برای سرور رایگان است و به جهت ادامه دادن باید نسخه پولی آن را خریداری نمایید.

 نتیجه گیری

به عنوان کلام آخر شما برای بکاپ گیری در وردپرس موارد و گزینه های زیادی را پیش رو دارید و به نوعی دستتان برای این کار باز است. با این حال سایت برتر به شما پیشنهاد می‌کند که اگر قصد انجام پشتیبان گیری با افزونه از وردپرس را دارید، افزونه UpdraftPlus انتخاب کنید. همچنین اگر به دنبال طراحی و راه اندازی یک وبسایت خوب و مناسب کسب و کارتان هستید و برای این کار اطلاعات و دانش کافی ندارید طراحی وب سایت خود را به تیم مجرب سایت برتر بسپارید، جهت مشاوره در این زمینه می توانید با شماره تلفن های درج شده در صفحه تماس با ما جهت دریافت مشاوره رایگان تماس حاصل نمایید. مجموعه سایت برتر وب سایت شما را در کوتاهترین زمان ممکن با کیفیت بالا و قیمتی مناسب به شما تحویل خواهد داد و تمامی خدمات پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته و همچنین سئو و محتوا نویسی وب سایت را در صورت لزوم انجام خواهد داد.