قلب وردپرس پیشخوان آن است، جایی که کلیه دستورات و فرمان هایی که قصد اجرای آنها در وب سایت را دارید از طریق همین پیشخوان انجام می گیرد. از آنجایی که هیچ چیز در دنیای اینترنت و فناوری بدون مشکل به راه خود ادامه نمی دهد پنل وردپرس نیز در بلند مدت دست خوش مشکلاتی می شود که مدیران وب سایت و وب مستران با آن روبرو هستند. یکی از این مشکلات کند شدن پیشخوان وردپرس می باشد. در این مقاله از سایت برتر می خواهیم راه های رفع آن را بازگو نماییم، پس در صورتی که پنل مدیریتی خود عیب پیدا نموده است در این مقاله با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

علل کند شدن پیشخوان وردپرس چیست؟

پیش از آنکه به این سوال پاسخ دهیم که چرا پنل وردپرس کمد می شود؟ در واقع می‌ت وان گفت که این اتفاق علل مختلفی داشته باشد.

-مشکلات امنیتی در وردپرس

از عمده علل کند شدن پنل وردپرس میتواند کم بودن امنیت وب سایت یا مشکلات امنیتی اشاره نمود. در صورتیکه به امنیت وب سایت خود اهمیت ندهید مسلماً مورد حمله ویروس های مختلف قرار خواهد گرفت. همچنین خطر هک شدن وب سایت را بالا می رود. از آنجایی که در دنیای اینترنت امنیت حرف اول را میزند بهتر است به این مسئله توجه نمایید. اگر در وب‌سایت‌ت ان اقدامات ایمنی را رعایت نکرده اید قطع به یقین به افت و کاهش سرعت رو به رو خواهید شد. پس پیشنهاد می کنیم با بررسی موارد امنیتی در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به حل آن اقدام کنید. با این کار علاوه بر تضمین امنیت اطلاعات و داده های وب سایت موجب افزایش سرعت پیشخوان وردپرس نیز خواهید شد.

-نصب کردن پلاگین های متعدد

پلاگین یا افزونه جزو ویژگی های اصلی وردپرس محسوب می شود و اکثر طرفداران سیستم مدیریت محتوای وردپرس به علت وجود پلاگین های متعدد است که به سراغ این پلتفرم می رود. در واقع وجود افزونه ها کار کردن با سایت و طراحی آن را برای طراحان وب سایت آسان می‌ کند و موجب پیشرفت در زمینه های مختلف می شود از طرفی صرفه جویی در وقت می گردد. طراحی وب سایت با پلاگین بدون نیاز به کدنویسی باعث می شود تا طراحان وب سایت به فکر نصب متعدد پلاگین ها بیافتد. همین امر به مرور زمان باعث کاهش سرعت وردپرس به خصوص در پنل پیشخوان آن خواهد شد. لازم به ذکر است بر اساس گزارشات متعدد کاربران جهان نصب برخی از افزونه ها خود نیز به تنهایی باعث افت عملکرد وبسایت می شود این پلاگین ها شامل :

پلاگین فروشگاه ساز WooCommerce

پلاگین نقشه ساز Google XML Sitemaps

پلاگین شبکه های اجتماعی MashShare

پلاگین نمایش کامل  Disqus Comment System

انواع پلاگین های بکاپ وردپرس

انواع پلاگین های صفحه ساز وردپرس را شامل می شود.

این افزونه ها به علت سنگین بودن و وارد نمودن فشار زیاد به هاست باعث کند شدن سایت وردپرسی پنل پیشخوان ها خواهد شد. اگر تعدادی از این پلاگین ها را به صورت همزمان در وبسایت فعال کنید احتمال کندیه وب سایت و پیشخوان وردپرس حتی دو چندان خواهد شد.

-عملکرد ضعیف سرویس هاستینگ

هاست یا میزبانی وب سایت یک بستر و فضایی را جهت فعالیت در وب سایت برای طراحان سایت مهیا می سازد. در صورت ضعیف بودن عملکرد سرویس هاستینگ شما با در اختیار داشتن منابع محدود در سایت به طور حتم دچار استرس و کاهش سرعت در سایت و پنل وردپرس خواهید شد. پس به عنوان مورد مهم و تأثیر گذار بر سرعت وب سایت و پیشخوان باید یک سرویس هاستینگ قوی و پرقدرتی را برای سایت خود انتخاب کنید.

بررسی راه حل های موجود جهت کاهش سرعت پنل پیشخوان وردپرس

درست است که مشکلات زیادی در دنیای طراحی وب سایت موجود است اما برای هر یک از آنها نیز راه حلی وجود دارد. سرعت پایین پنل پیشخوان وردپرس از آن دسته از مشکلاتی است که در ادامه قصد داریم چند راهکار ساده خدمتتان ارائه دهیم تا از شر این مشکل خلاص شوید.

-ارتقاء و افزایش امنیت وب سایت وردپرسی

کاری که جهت بهبود سرعت وب سایت علی الخصوص پنل پیشخوان وردپرس می کنید رفع ایرادات امنیتی سایت است. با پوشش دادن حفره های امنیتی و قطعاً در بلند مدت دچار افت سرعت نخواهید شد. علاوه بر این با محافظت از داده ها می توانید با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهید. به سبب همین امر با استفاده از پلاگین های امنیتی وردپرس و به‌ کارگیری رمزهای عبور قدرتمند از این امر جلوگیری نمایید.

-فعال کردن پوسته ها و پاک کردن پلاگین

در وبسایت تعداد زیادی پوسته یا قالب و همچنین پلاگین وجود دارد که غیر قابل استفاده است و حتی به طور غیر فعال فضای سایت و هاست تان را اشغال میک ند. پس بهتر است از شر آنها راحت شوید و افزونه ها و قالب های غیرفعال را حذف کنید تا با فضای بیشتر کندی در وبسایتتان در طولانی مدت وجود نداشته باشد و از طرفی سرعت بالا وبسایت تان حفظ شود.

-آپدیت وردپرس پلاگین و پوسته ها

همیشه آپدیت بودن یکی از مواردی است که باید در وبسایت به خاطر بسپارید. از علل کندی در پیشخوان وردپرس به کارگیری نسخه های قدیمی وردپرس افزونه و قالب هاست. پس در نتیجه بهتر است با دوری از خطرات امنیتی و همچنین تجربه سرعت بیشتر این موارد را آپدیت کرده و آخرین نسخه پایدار آنها در وب سایت استفاده نمایید.

-به کارگیری پلاگین کش وردپرس

از مواردی که موجب راحتی کار کاربران می گردد کش می باشد. همین مزیت از جمله کند شدن بیش از حد سایت و پیشخوان وردپرس را به همراه دارد. برای رفع همین مسئله کافیست پلاگین های کش وردپرس بر روی سایت خود به کار گیرید. این کار هم از کش های بی مورد راحت می‌شوید و هم سرعت و پیشخوان وردپرس تا حد قابل قبولی افزایش پیدا می کند.

-ارتقاء هاست

با فضای میزبانی یا هاست وب سایت خود می توانید به رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس کمک کنید. در واقع هر چه شما منابع بیشتری در اختیار سایت قرار دهید سرعت وب سایت و پنل آن به مراتب بیشتر خواهد شد. اگر از هاست اشتراکی استفاده می کنید و چنین مشکلی دارید بهتر است به سراغ سرور مجازی و اختصاصی بروید.

نتیجه گیری

کندی در پنل و پیشخوان وردپرس به عنوان یک مشکل شایع است که بسیاری از سایت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. با شیوه هایی که در این مقاله به آن اشاره نمودیم تا حد زیادی به عادی شدن این سرعت کمک کنید. لازم به ذکر است اگر به دنبال طراحی وب سایت خوب و مناسب هستید و علم کافی در این باره ندارید طراحی وب سایت خود را به تیم مجرب و کاربلد در سایت برتر بسپارید. کافیست با از طریق صفحه تماس با ما به کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و پس از دریافت مشاوره رایگان پلان مورد نظر خود را انتخاب کنید. مجموعه سایت برتر وب سایت تان را با بهترین قیمت در کمترین زمان با کیفیت بالا و همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته به شما تحویل و بهترین خدمات را ارائه خواهد داد.