همه تولیدکنندگان محتوا علاقمند به افزایش مخاطبان خود می باشند. به همین علت بازاریابی محتوا دارای اهمیت فراوانی است که باعث جذب مخاطب جدید و حفظ مخاطبان قدیمی می‌شود. امروز قصد داریم تا در رابطه با اصلی ترین بخش بازاریابی محتوا یعنی ایده پردازی توضیحاتی را ارائه کنیم. یک ایده خوب باعث می شود تا کاربران بیشتری از آن استقبال کرده و به مطالعه آن بپردازند و به این ترتیب می توان رنکینگ سایت خود را افزایش داد. در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با ایده پردازی در بازاریابی محتوا توضیحاتی را ارائه کنیم تا با استفاده از آن بتوانید محتوایی ارزشمند تولید کرده و از هجوم کاربران برای مطالعه آن شگفت زده شوید.

بیشتر بخوانید : استراتژی محتوا چیست؟

پیش نیازهای ایده پردازی در بازاریابی محتوا

چرا باید محتوا خلق کنیم؟

مطمئناً شما نیز قصد دارید با ایده پردازی در بازاریابی محتوا موفقیت بی نظیری را کسب کنید، بنابراین باید بتوانید به سوال بالا جواب دهید! به چه علتی باید به خلق محتوا بپردازیم؟ محتوای ما قرار است چه چیزی را در پی داشته باشد و آیا این محتوا به کسی کمک خواهد کرد؟ این موضوع را در نظر بگیرید که افراد با توجه به نیاز خود به مطالعه محتوای تولید شده توسط شما می پردازند و در صورتی که مطلب شما نیازی را از آن ها رفع نکند محتوای تولیدی شما دارای ارزشی نخواهد بود. در این راه ابتدا باید نیاز کاربران را تشخیص دهید و با توجه به آن شروع به ایده پردازی نمایید. حال دوباره به این سوال پاسخ دهید:

ایده پردازی در بازاریابی محتوا - عکس نوشته

چرا باید محتوا خلق کنیم؟آیا ایده ما باعث جذب مخاطب جدید می شود؟

بعد از نیاز سنجی کاربران باید بررسی کنید که آیا ایده شما باعث جذب کاربر جدید به سایت تان خواهد شد یا نه؟ برای بررسی این مسئله بهتر است یک بار ایده خود را توسط موتور های جستجوگر سرچ کنید. در صورتی که سایت های زیادی به آن پرداخته باشند، مطمئناً افراد کمتری به وبسایت شما سر می زنند و تنها می توان با یک ایده نو آمار ویو ها را افزایش داد.

ایده شما باعث حفظ مخاطبان قدیمی خواهد شد؟

در بازاریابی محتوا جذب مخاطب جدید اهمیت بالایی دارد اما مهمتر از آن حفظ مخاطبان قدیمی می باشد، به همین علت باید سعی کنید تا ایده نوآورانه ای را ارائه کنید که باعث حفظ آن ها شود. بهتر است ابتدا بازار هدف خود را شناسایی کرده و با توجه به آن ایده ای نو و تازه را خلق نمایید.

بیشتر بدانید : هدف از تولید محتوا چیست؟

روش هایی برای ایده پردازی در بازاریابی محتوا

طوفان فکری

برای ایده پردازی در بازاریابی محتوا بهتر است از روش طوفان فکری استفاده کنید. ابتدا ذهن خود را از موضوعات و مسائل مختلف جدا کرده و کمی به آن استراحت دهید و سپس روی موضوع مورد نظر خود تمرکز کنید. حال یک برگه بردارید و هر چیز مربوط و نامربوطی که به ذهنتان می رسد را یادداشت نمایید. هر چه بیشتر بنویسید ایده های جدید تری به ذهنتان خواهد رسید. سعی کنید با سرعت بالایی این کار را انجام دهید و کمتر فکر کنید. در نهایت ایده های مناسب تر را جدا کرده و از میان آن ها بهترین را انتخاب کنید. می توانید این کار را همراه با چند نفر دیگر، به صورت تیمی نیز انجام دهید که بازدهی آن بیشتر خواهد شد.

خودتان را مخاطب قرار دهید

برای پیدا کردن یک ایده خوب خودتان را جای مخاطب قرار دهید و ببینید که به چه مباحثی علاقه بیشتری نشان خواهید داد. به این ترتیب می توانید محتوای بهتری خلق کنید. در این راه پرسیدن نظرات دیگران نیز کارگشا خواهد بود و با سوال پرسیدن از کسانی که هیچ پیش زمینه ای در تولید محتوا ندارند می توانید ایده های جدیدی به دست آورید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

مطالعه کنید

هرچه بیشتر مطالعه کنید دایره واژگان شما بالاتر خواهد رفت و به این ترتیب می توانید ایده های بهتری را به دست آورید. در زمینه تخصصی خود مطالعه کنید و در صورتی که برای سایت های فروشگاهی تولید محتوا می کنید در رابطه با بازاریابی محصولات تحقیق کنید. به طور معمول بازاریابان از روش های شگفت ‌آوری استفاده می‌کنند که باعث علاقه مندی افراد به خرید خواهد شد. استفاده از این روش ها در بازاریابی به وسیله تولید محتوا نیز کارآمد است و بهتر است تا اطلاعات کامل تری در این رابطه داشته باشید.

مطالعه بیشتر : سیستم مدیریت محتوا جوملا چیست؟

ایده پردازی در بازاریابی محتوا با رعایت چند نکته کلیدی

به مناسبت ها و موضوعات داغ اهمیت دهید

شما به دنبال ایده منحصر به فردی هستید تا با استفاده از آن بتوانید مخاطبین جدیدی را جذب کنید. در این راه با رعایت یک نکته می توانید میزان مخاطبان خود را افزایش دهید و آن هم اهمیت دادن به مناسبت ها می باشد. در نظر گرفتن مناسبت های مختلف به ایده پردازی در بازاریابی محتوا کمک شایانی می‌کند. به طور معمول افراد در هنگام مناسبت های مختلف در رابطه با آن ها مطالعه می کنند. توجه نمایید که مناسبت ها حتماً نباید در تقویم ثبت شده باشد. شما تنها باید به دنبال موضوعات داغ این روزها بگردید. برای مثال ممکن است تماشای فیلم یا سریالی همه گیر شده باشد. شما می توانید با ایجاد یک ایده نوآورانه مطلب خود را به این فیلم ربط دهید و به این ترتیب بازاریابی بهتری داشته باشید. مثلاً موضوع داغ این روزها بیماری کرونا است و استفاده از آن باعث بالا رفتن آمار بازدید سایت شما خواهد شد.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

ابتدا کلمه های کلیدی خود را انتخاب کنید و سپس آن را در گوگل ترندز جستجو نمایید. تا به این ترتیب ببینید چه موضوعاتی ترند شده اند و آیا کلمه های کلیدی شما جزء این نوع موضوعات می باشد یا نه؟ در صورتی که کلمه کلیدی خود را در میان کلمات کلیدی مورد توجه نیافتید آن را تغییر دهید و دوباره از گوگل ترندز استفاده کنید.

توجه به بک لینک ها

با استفاده از سایت Open Site Explorer می‌توانید بفهمید که رقبای شما از چه سایت هایی بک لینک گرفته اند. علاوه بر آن می توانید سایت هایی که بیشترین لینک را به رقبای تان داده اند شناسایی کنید و به این ترتیب در رابطه با محتوای آن ها اطلاعات کافی کسب کنید و ایده جالب توجهی برای نوشتن پیدا نمایید.

طراحی سایت توسط تیم برتر رایانه

تیم برتر رایانه با چندین سال سابقه در طراحی سایت های شخصی و خدماتی، مدیریت سایت و تولید محتوا ؛ با ارائه خدمات مورد نیاز در های جدیدی را در تجارت نوین به رویتان باز خواهد کرد که باعث ایجاد سود بیشتر برای شما می شود. شما همراهان گرامی می توانید از طریق شماره های مندرج با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و از آن ها مشاوره رایگان کسب نمایید. از همراهی شما سپاس گزاریم و ساعات خوشی را برایتان آرزومندیم.