عرصه فعالیت تولید محتوا نیز نظیر هر روش کسب و کار اینترنتی و آنلاین نیازمند این است که با یک برنامه ریزی درست و استراتژی منظم پیش رود‌. واژه استراتژی محتوا این روزها توسط هر فرد یا سایتی با یک تعریف خاصی همراه است و آن به علت این است که موضوع مهمی برای تولید محتوا بوده و باید بر روی آن متمرکز شد. فردی که مشغول چیدن این نوع استراتژی است به عنوان استراتژیست محتوا شناخته می‌شود که تعریف خاص خود را از این کار داشته و از روش های خود برای پیاده سازی یک استراتژی مناسب محتوایی استفاده می‌کند. در این مقاله از سایت برتر رایانه قصد داریم به معرفی کامل اینکه این نوع استراتژی چیست و جهت پیاده سازی آن باید چه نکات و ویژگی‌هایی با توجه کنید تا از طریق آن بیشترین تأثیر را در روند تولید محتوا داشته باشد ، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تعریف استراتژی محتوا

استراتژی تولید محتوا به کسب و کارها کمک می کند تا مطابق با کاربران خود محتوا تولید و منتشر کند و نیازهای آن را برطرف کرده و به سوالات و ابهامات شان پاسخ دهند. استراتژی بر روی برنامه ریزی ، تولید و انتشار محتوا تمرکز کرده و برای بیشتر کسب و کارها ضرورت محسوب می‌شود ، همچنین تاثیر بسزایی در سئو یک بهینه سازی سایت دارد.

استراتژی محتوا چیست ؟ - عکس صفحه

هنگامی که یک استراتژی هدفمند و تدوین شده برای محتوا نداشته باشید و مطابق آن جلو نروید زیرا تلاش و هزینه تا وقتی که برای تولید محتو انجام داده‌ای به نتیجه ای نخواهد رسید . استراتژی محتوا در حقیقت نقطه شروع تمامی تلاش های بازاریابی شما می باشد و گستره وسیعی دارد که تولید محتوا و تبلیغات را شامل می شود. در صورتی که یک کسب و کار آنلاین دارید اما هنوز یک استراتژی  تدوین شده ندارید از همین حالا شروع کنید و با یک متخصص حرفه ای در این زمینه همکاری کنند .

” شرکت طراحی سایت برتر آماده ارائه خدمات مشاوره سئو برای کسب و کارهای مختلف می باشد  ” هدف از این استراتژی تولید یک محتوای پربار تأثیر گذار و پایدار است در حقیقت تدوین یک استراتژی برای محتوا به شما می گوید چه محتوایی را باید تولید کنید و چگونه آن را به مخاطبان برسانید. برای اینکه یک استراتژی تاثیر گذار و قدرتمند داشته باشید باید المانهای محتوا محور و مخاطب محور آشنا شوید.

المان های محتوا محور و مخاطب محور در تدوین یک استراتژی محتوا

این المان ها بر روی شناسایی و تعیین اهداف محتوا تمرکز دارد ؛ اینکه چه محتوای متناسب اهداف شماست و چگونه هسته فعالیت های خود را در این حیطه کنترل و بررسی کنید. توجه داشته باشید که موضوعات محتوا باید متناسب با نوع کسب و کارتان باشد. لحن محتوا نمایانگر برند شماست همچنین به کارگیری المان های سئو جهت بهینه سازی محتوا برای موتور های جستجوگر و مواردی از این قبیل در این دسته بندی قرار می گیرد.

ساختار محتوا نیز در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد ؛ اولویت های محتوا و نحوه انتشار آن ، چگونگی نگارش محتوا و نوع پیامی که از طریق محتوا به مخاطبان می رسانیم به طور کامل و با جزئیات آن در تدوین یک استراتژی محتوا تأثیر گذار می باشد. در المان های مخاطب محور رفتار ها ، خواسته ها و نیازهای مخاطبین و مشتریان نتان در رأس قرار می‌گیرد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

اینکه چه محتوایی از لحاظ آنان تأثیر گذار است ، چه نیازها و خواسته هایی دارند و چه نوع محتوایی متناسب با خواسته ها و نیازهای مخاطبان شما است. نحوه تعامل کسب و کارها با مشتریان آن از طریق ایجاد یک استراتژی صورت می گیرد در واقع بدون این استراتژی نمی توانید کاربران خود را حفظ کنید و صرفاً فقط وقت و انرژی بیشتری را مصرف می کنید.

نکات مهم در تدوین استراتژی محتوا متناسب سئو

اگر به دنبال یک استراتژی قدرتمند برای هستید حتماً به نکات زیر توجه نمایید ؛

اهداف برندتان را بشناسید و به آن پایبند باشید ؛ تمامی تلاش تان باید در راستای هدف قرار گیرد و در مورد استراتژی محتوا هم باید همگام با اهداف حرکت کنیم.

نیازهای کاربران و مخاطبان را در اولویت اول قرار دهیم ، تحقیق و بررسی کنید و ببینید مخاطبانتان چه نیازها و سوال‌هایی دارند و تلاش کنید به آنها پاسخ دهید.

با مخاطبان به افکارشان ارتباط برقرار کنیم ؛ نظرات آنها را به دقت بررسی کرده تا مخاطب ایده‌آل خود را شناسایی کنید.

تلاش کنید از طریق محتوا با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.

آپدیت باشید ؛ هیچ کس از محتوای منقضی شده و به درد نخور استقبال نخواهد کرد.

تخصصی عمل کنید ؛ اگر تخصصی که در زمینه کاری تان دارید را به کاربران عرضه کنید اعتبار بیشتری کسب خواهید نمود.

قابل دسترسی باشید ؛ مطمئن شوید که محتوا انتشار یافته از طرف شما هیچگونه ایرادی نداشته و در کانال های بازاریابی تان قابل دسترسی و خواندن می باشد.

منعطف باشید ؛ در صورتی که احساس می کنید این استراتژی شما جواب گو نیست تلاش کنید آن را تغییر دهید و یا بهینه سازی کنید ، سعی کنید از آمارها و داده های کمی و کیفی در این زمینه استفاده کنید.

تداوم را فراموش نکنید ؛ این استراتژی باید روی یک برنامه خاص استوار باشد و به هیچ عنوان متوقف نشود.

محتوای خود را پروموت کنید ؛ گاهی نیاز است تا با صرف هزینه ای محتوای خود را تبلیغ کنید تا کاربران بیشتری را جذب نمایید.