معمولاً پس از ساخت یک سایت، نوبت به ظاهر و نما دادن به آن می شود. زیرا نمای سایت بخش مهمی از کار طراحی سایت می باشد و کاربران به این مساله اهمیت زیادی می دهند. اگر شما از وردپرس برای طراحی سایت استفاده می کنید، می توانید به راحتی و با استفاده از کد نویسی یا افزونه های مختلف این کار را انجام دهید. یکی از افزونه های زیبا سازی سایت، Meta Slider است که با استفاده از آن می توان تصاویری به عنوان اسلایدر در سایت قرار داد و بسیار کاربردی می باشد. ما در این مطلب قصد داریم نحوه ایجاد اسلایدر تصاویر در وردپرس با افزونه را به شما آموزش دهیم. لطفا تا آخر این مطلب ما با همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نحوه ایجاد اسلایدر تصاویر در وردپرس با افزونه

افزونه های زیادی برای انجام این کا وجود دارند که برخی از آن ها رایگان و برخی دیگر غیر رایگان هستند و برای استفاده از ان ها باید مبلغی را پرداخت کنید. افزونه روولوشن اسلایدر یکی از بهترین افزونه ها برای ساخت اسلایدر است اما رایگان نمی باشد، ما در این مطلب در مورد نحوه ایجاد اسلایدر تصاویر در وردپرس با افزونه متا اسلایدر را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

نکته قابل توجه این است که این افزونه اسلایدر ساز به طور رایگان در دسترس شما قرار می گیرد و به راحتی می توانید از مخزن افزونه های وردپرس آن را دانلود و نصب کنید. پس از نصب افزونه Meta Slider با بخش های مختلف آن آشنا شوید:

پس از نصب برای باز کردن می توان روی اسم آن که در داشبورد قرار دارد کلیک کرده و ابتدا در بالای صفحه ظاهر شده گزینه  create blank slideshow  را انتخاب کنید.

یا معادل فارسی آن قرار دادن اسلاید را بزنید و عکسی را که قرار است به عنوان اسلایدر استفاده کنید را انتخاب نمایید و در آخر روی گزینه Add to slideshow کلیک کنید.

پس از انجام این کار وارد تنظیمات آن می شوید در قسمت تنظیمات سه زبانه به نام های عمومی، سئو و crop وجود دارد. در قسمت عمومی نامی برای اسلایدر وارد کنید و لینک مربوطه را در صورت دلخواه وارد کنید تا کاربر به محض کلیک بر روی عکس، به صفحه مورد نظر برود.

همچنین با انتخاب گزینه open in a new window می توانید انتخاب کنید که لینک در یک پنچره جدا باز شود.

در زبانه سئو گزینه های مهم tag  و title وجود دارند که با وارد کردن مقدار آن ها می توانید کمک خوبی در سئوی سایت انجام دهید.

و در زبانه  crop می توانید نوع برش در اسلاید ها را مشخص کنید.

این افزونه دو روش برای قرار دادن اسلایدر در وردپرس به شما می دهد، در روش اول یک کد php به شما می دهد و شما آن را در کد قالب درج می کنید.

روش دوم به ویرایشگر وردپرس مراجعه کرده و با انتخاب نام meta slider در باکس مربوطه اسلایدر را انتخاب کرده و در آن قسمت وارد کنید.

مقاله پیشنهادی : نقش اسلایدر در طراحی سایت

نحوه ایجاد اسلایدر تصاویر در وردپرس با افزونه متا اسلایدر و پیکربندی آن

این افزونه تلفیقی از Flex Slider 2، Nivo Slider ، Responsive Slides و Coin Slider می باشد. مناسب برای همه کاربران به خصوص افرادی است که قالب سایت آن ها فاقد اسلایدر می باشد. زیرا بهترین نوع پیاده سازی اسلایدر در سایت به شمار می رود. طراحی این افزونه بسیار مهم است زیرا هنگام ورود کاربران به سایت ابتدا با اسلایدر مواجه می شوند، بنابراین باید در طراحی آن دقت لازم را به کار برد. نحوه کار با این افزونه بسیار راحت است و پس از ایجاد اسلایدر به طور خودکار برای تمام کاربران قابل مشاهده است. در صفحه پیکر بندی اسلایدر در سمت چپ صفحه کادری وجود دارد که از چهار قسمت مهم تشکیل شده است.

در قسمت Flex Slider قابلیت ریسپانسیو را دارد، همچنین دارای دو افکت انتقال به نام محو و اسلاید به همراه مد گردونه می باشد.

در قسمت R. Slides قابلیت ریسپانسیو و سبک وزن بودن را دارد و تنها افکت محو را ارائه می دهد.

در قسمت Nivo Slider دارای افکت انتقال بیشتر است که تعداد آن ها به 16 عدد می رسد و قابلیت ریسپانسیو را دارا می باشد و همچنین دارای 4 قالب می باشد.

و در قسمت Coin Slider تنها دارای 4 افکت انتقال می باشد. برخلاف اسلایدر های دیگر در ایجاد اسلایدر تصاویر در وردپرس فلش ندارد و با کلیک روی گزینه پایین اسلایدر بقیه اسلایدر ها را مشاهده نمایید. و در حالت دیگر روی گزینه های next و preview در کنار تصاویر برای این کار استفاده نمایید. پس از انتخاب نوع اسلایدر روی گزینه preview در بالای کادر کلیک کنید تا بتوانید پیش نمایش آن را مشاهده کنید و در صورت اتمام کار برای ذخیره روی گزینه سمت چپ کادر کلیک کنید.

مقاله پیشنهادی : نقش هدر سایت در طراحی وب سایت

نحوه ایجاد اسلایدر تصاویر در وردپرس با افزونه متا اسلایدر در برگه و نوشته

برای این کار دو را وجود دارد یکی استفاده از شورت کد در بخش  how to use است و دیگری استفاده از بلوک متا اسلایدر است که پس از نصب، در ویرایشگر گوتنبرگ ایجاد می شود. با زدن بر روی دکمه قرار دادن اسلایدر در ویرایشگر کلاسیک وردپرس می توانید آن را ایجاد کنید.

نتیجه گیری

برای زیبا شدن ظاهر سایت باید از ابزارهای مختلفی از جمله اسلایدر ها استفاده کنیم. این اسلایدر ها توسط دو روش در سایت قرار می گیرند. یک روش کد نویسی و یک روش استفاده از افزونه ها، افزونه های مختلفی برای این کار وجود دارد که برخی از آن ها قابل خرید و برخی دیگر نیز رایگان هستند. ما در این مطلب سعی کردیم به شما نحوه ایجاد اسلایدر تصاویر در وردپرس با افزونه متا اسلایدر را آموزش بدهیم. که یک افزونه رایگان و قدرتمند با امکانات خوب برای ایجاد اسلایدر در سایت است.