فهرست نتایج جستجوی ما در گوگل نسبت به سال های گذشته تغییرات زیادی کرده و توانسته نزدیک ترین و مرتبط ترین نتایج مربوط به جستجوی را به کاربر نشان دهد. تمام این تغییرات بر اساس الگوریتم های مختلف گوگل مانند پاندا، مرغ مگس خوار، پنگوئن و… بود که همچنان گوگل در حال بروز رسانی الگوریتم های ساخته شده می باشد. یکی از الگوریتم های گوگل که در سئو محلی تاثیر زیادی می گذارد الگوریتم کبوتر می باشد که در مقالات قبل به آن پرداخته ایم. یکی دیگر از الگوریتم های گوگل که در سال های اخیر منتشر شد و تأثیر زیادی بر سئو محلی گذاشته الگوریتم موش کور می باشد، این الگوریتم به همراه الگوریتم کبوتر بر روی سئو محلی وب سایت ها تأثیر مستقیم می گذارند. ما در این مقاله به معرفی این الگوریتم می پردازیم ، در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

الگوریتم موش کور چیست؟

تا قبل از معرفی الگوریتم موش کور ، کسب و کار های غیر محلی هیچ شانسی برای حضور در صفحه نتایج گوگل نداشتند و بیشتر سایت هایی به کاربر نشان داده می شد که در نزدیکی موقعیت مکانی کاربر حضور داشتند.

این یک مشکل بزرگ برای مشاغلی بود که در شهر های کوچک و یا حاشیه شهرها قرار داشتند. مثلاً شما به دنبال آدرس یک تعمیرگاه در گوگل هستید و عبارت (نزدیک ترین تعمیرگاه) را در نوار جستجو سرچ می کنید.

تا قبل از ساخته شدن این الگوریتم گوگل تنها تعمیرگاه هایی را به شما نمایش می داد که در نزدیکی موقعیت مکانی شما بودند و تعمیرگاهی که در فاصله دور و یا در حاشیه شهر قرار داشت هیچ شانسی برای قرار گرفتن در صفحه نتایج گوگل نداشت.

این الگوریتم بر روی serp گوگل و همچنین رتبه تعدادی از سایت ها تغییرات زیادی را ایجاد کرد به صورتی که این الگوریتم تعیین کننده این است که چه زمانی یک کسب و کار در صفحات اول نتایج جستجو گوگل قرار گیرد و یا چه زمانی فیلتر شود و در این صفحه قابل رؤیت نباشد.

این بدان معناست که ممکن است مشاغل محلی قابل رؤیت همیشه در صفحه نتایج یکسان نباشند. از آنجا که گوگل همواره در تلاش و تست الگوریتم های مختلف خود و نحوه نمایش مشاغل محلی در نتایج جستجو می باشد. نمی توان با قاطعیت گفت که گوگل برای همیشه قرار است نتایج را این گونه فیلتر و دسته بندی کند.

گوگل همواره به دنبال تغییرات و بروز رسانی های مداوم برای الگوریتم های خود است. بنابراین هیچ چیز کاملا ثابت نیست و ممکن است به محض تست کردن یک الگوریتم جدید دوباره آن را تغییر دهد.

مقاله پیشنهادی : الگوریتم ونیز گوگل چیست؟

علت نام گذاری الگوریتم موش کور چیست؟

گوگل معمولا تمام الگوریتم های خود را بر اساس توانایی های آن ها و شباهت شان به برخی حیوانات نام گذاری می کند که سبب معرفی مختصری از آن ها باشد.

دیگر الگوریتم هایی که گوگل از این روش الهام گرفته بود می شود به الگوریتم های پاندا ، پنگوئن ، مرغ مگس خوار و … اشاره کرد که هر کدام بر اساس ویژگی های خود به حیوانی تشبیه شده اند.

همانطور که در بالا گفته شد الگوریتم موش کور بر روی نتایج جستجوی کسب کار های محلی نظارت می کند و باعث تغییراتی می شود که ممکن است در هنگام جستجوی یکسان یک عبارت نتایج متفاوتی را برای کاربر نمایش دهد.

همین موضوع باعث نگرانی برخی وبمستر ها شده که فکر می کنند سایت هایشان گرفتار جریمه های گوگل شده است. اما تنها دلیلی که وجود دارد این است که این الگوریتم فیلتری را روی نتایج جستجوی محلی اعمال کرده که باعث شده برخی از سایت ها از فهرست نمایش صفحه اول پاک بشوند که زیاد جای نگرانی بابت این موضوع وجود ندارد.

به همین دلایل این الگوریتم را موش کور نام گذاری کرده اند چون باعث سردرگمی و همچنین برداشت کورکورانه مدیران سایت ها و وبمستران در سئو محلی و نتایج جستجوی آن شده است.

مقاله پیشنهادی : الگوریتم ونیز گوگل چیست؟

برخی از قوانین الگوریتم موش کور

اگر شما مدیر صاحب یک کسب و کار محلی هستید باید در اولین قدم همیشه در حال بررسی و تست اطلاعات مربوط به شغل خود باشید اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که کسب و کار شما نباید حاوی اطلاعات تکراری و بی ارزش باشد و همواره محتوای صحیح و مناسب را ارائه دهد.

در دومین قدم شما باید از درست ثبت شدن موقعیت جغرافیایی کسب و کارتان در نقشه گوگل اطمینان حاصل فرمایید. همینطور شماره تماس و اطلاعات ارتباط با شما به درستی وارد شده باشد. شما می توانید برای ثبت کسب و کار محلی خود و معرفی آن به گوگل از طریق google my business اقدام کنید.

رعایت کردن این مسائل به شما کمک خواهد کرد تا در زمان کم ، مکان کسب و کارتان در اختیار کاربر قرار بگیرد و آنها شما را با یک سرچ ساده پیدا کنند همینطور این کار به شما کمک می کند تا از دیگر رقیبان خود در سئو محلی پیشی بگیرید.

در قدم سوم که بعد از ثبت آدرس کسب و کار محلی شما می باشد ، اقدام به نظر خواهی از کاربران کنید به همین منظور در سایت خود بخشی برای کامنت گذاری کاربران ایجاد کنید و اگر شما حجم زیادی از نظرات با کلمه کلیدی مرتبط با دامنه کسب و کار خود به عنوان مثلاً لوازم آرایشی در خیابان ولیعصر، لوازم آرایشی مورد علاقه من و … دریافت کنید موفقیت شما در گرفتن رتبه های بالاتر نسبت به رقیبان خود با همان کلمات کلیدی چندین برابر می باشد.

در نتیجه بهتر است در کنار تلاش خود از کاربران بخواهید نظرات مثبت خود را داخل سایتتان برای شما کامنت بگذارند زیرا راز موفقیت شغل محلی شما این است که راهبرد های بازاریابی محلی را به طور مداوم بروزرسانی کنید. پس اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار موتور های جستجو گوگل قرار دهید. موارد بالا و ذکر از قوانین مهم الگوریتم موش کور گوگل برای کاربران و وبمستر ها می باشد.

نتیجه گیری در مورد الگوریتم موش کور گوگل

هدف از نوشتن این مقاله درباره الگوریتم موش کور این بود که با این الگوریتم و قوانین آن بیشتر آشنا شوید تا اگر مدیر یک کسب و کار محلی هستید برای بهینه سازی وب سایت کسب و کار خود حتما سئوی محلی را انجام دهید. همینطور شما بتوانید در نقشه گوگل مکان  ، شماره تلفن و سایر اطلاعات کسب و کار خود را به صورت دقیق و کامل ثبت کنید تا کاربران بتوانند با ساده ترین سرچ کسب و کار شما را به سرعت پیدا کنند که همین باعث می شود شما از رقیبان خود پیشی گرفته و کاربران جدیدی را به خود جذب کنید تا باعث ارتقاء در رتبه بندی سایت شما شود. ممنون که تا آخر این مطلب از سایت برتر همراه ما بودید امیدواریم که از این اطلاعات به درستی و در جهت پیشرفت کسب و کار محلی خود استفاده کنید.