ابتدا بهتر است توضیح دهیم که سئو چیست و چه نقشی در بهبود سایت دارد، سپس در مورد این افزونه به طور مفصل توضیح خواهیم داد. اگر شما می خواهید سایتی را که طراحی کرده اید، برای موتورهای جستجو بیشتر به نمایش گذاشته شود و امتیاز بیشتری از این نظر بگیرد باید روی آن سئو انجام شده باشد. به طور کلی سئو(SEO) یا بهینه سازی موتورهای جستجو به معنای یکسری فعالیت ها و اقداماتی است که روی یک وبسایت انجام می گیرد تا عملکرد سایت بر اساس استانداردهای موتورهای جستجو و جذب بازدید کنندگان بیشتر را بهبود بخشد. این امر توسط افزونه های مختلفی انجام می شود که یکی از آن ها (افزونه رنک مث Rank Math) است. با استفاده از این افزونه شما می توانید فرآیندهای مرتبط با سئو را با سرعت و به صورت کامل روی سایت خود اعمال کنید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

معرفی افزونه رنک مث Rank Math

با استفاده از سئو می توانید سایت خود را در رده های بالاتری در لیست موتورهای جستجو قرار دهید و این کار باعث افزایش فروش سایت و یا برند سازی می شود که اهمیت زیادی برای مدیران فروش دارد. سئو سایت با استفاده از پلاگین های مختلفی انجام می شود. یکی از این پلاگین ها افزونه رنک مث است که به تازگی وارد این عرصه شده است و بسیار پیشرفته می باشد.

از جمله خصوصیات این افزونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آخرین بروز رسانی آن 53 دقیقه قبل است.
  • با 9 زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی و فارسی همخوانی دارد.
  • امتیاز 5 ستاره را از میان نمرات خود دریافت کرده است و همچنین بیش از 200 هزار بار دانلود شده است.

مهم ترین قابلیت هایی که افزونه Rank Math دارد را در ادامه برای شما توضیح می دهیم.

نصب این افزونه کاملاَ رایگان است و مناسب برای افرادی است که تازه سئو را شروع کرده اند، زیرا نصب و پیکر بندی این افزونه مدت زمان کمی طول می کشد. البته برای افراد حرفه ای در این کار نیز مناسب می باشد. همچنین از کدهای اسکیما و ریچ اسنیپت هم پشتیبانی می کند و به این ترتیب شما به راحتی می توانید تعدادی کد اسکیما را برای سئو بهتر وبسایت خود به آن اضافه کنید تا بهتر به موتورهای جستجو نمایش داده شود.

از افزونه Rank Math از Advanced SEO Analytics Module پشتیبانی می کند که باعث می شود تجزیه و تحلیل بهتری از سایت انجام دهیم.

 

مقاله پیشنهادی : افزونه یواست سئو در وردپرس

 

دیگر قابلیت افزونه رنک مث

قابلیت اتصال به گوگل کنسول و Google Analytics را دارد و به شما در سئوی بهتر کمک می کند و همچنین باعث می شود تا در صورت لزوم برخی امکانات گوگل آنالتیکس را در پنل خود استفاده کنید.

افزونه رنک مث با استفاده از گزینه position History به طور میانگین نشان می دهد که یک صفحه با یک کلمه یا چند کلمه ای که به وسیله آن ها به ورودی گوگل رسیده است در نتایج چندم گوگل قرار دارد. همچنین با استفاده از قابلیت Ranking Keywords For Posts کلمات کلیدی که رنک خوبی دارند را در هر پست به شما نمایش می دهد.

این افزونه با استفاده از گزینه Google Terends اطلاعاتی را که تا چند وقت پیش گوگل آن ها را می فروخت را به طور رایگان در اختیار کاربر قرار می دهد. اطلاعاتی مثل عبارات کلیدی ترندی که در ماه یا سال گذشته در منطقه خود وجود داشته اند.

قابلیت دیگر این افزونه امکان طراحی نقشه سایت است. به علاوه مناسب برای سئو کردن سایت هایی است که فروشگاهی هستند و با ووکامرس طراحی شده اند. این افزونه با استفاده از قابلیت آنالیز کلمات کلیدی، محتوای سایت را بررسی می کند و با استفاده از ابزارهایی که در آن وجود دارد خیلی بهتر و دقیق تر از یوست سئو کار می کند.

تفاوت افزونه یواست سئو با افزونه رنک مث

افزونه یوست تا همین چند وقت پیش بهترین افزونه برای سئو، Yoast SEO بود به طوری که محبوب ترین افزونه به شمار می رفت و هیچ رقیبی نداشت. اما با تولید رنک مث، اگر یوست و رنک مث را به صورت جداگانه نصب کنید خواهید دید که یوست دارای یک پنل با پنج بخش اصلی است.

در افزونه رنک مث پنل دارای ده قسمت می باشد که ممکن است این طور به نظر بیاید که رنک مث به دلیل قسمت های بیشتر در پنل دارای خصوصیات و ویژگی های بیشتری است، اما این طور نیست و یوست با وجود بخش های کمتر کارکرد راحت تری دارد و خیلی راحت با انجام تنظیمات کمتر می توانید سئو سایت را به صورت خودکار به یوست بسپارید.

اما در رنک مث چنین قابلیتی وجود ندارد و شما خود باید این امکانات را به صورت تکی به وبسایت بدهید. در کل می توان گفت رنک مث دارای رابط کاربری بهتری است ولی در یوست به راحتی تنظیمات سئو را روی وبسایت خود انجام می دهید.

در بخش سئو وآنالیز مقالات باید گفت که رنک مث با امکانات و ویژگی های بیشتر می تواند قسمت های مختلف وب سایت را بررسی کند و با قابلیت بیشتری آن ها را تجزیه و تحلیل کند اما یوست در این مورد امکانات کمتری دارد.

در بخش تغییر مسیر یا همان ریدایرکت ها باید گفت هر دو این کار را انجام می دهند اما در یوست باید مبلغی را پرداخت کنید، در حالی که رنک مث به صورت رایگان همان کار را انجام می دهد.

اگر بخواهیم به صورت نتیجه گیری انتخاب یکی از این دو افزونه را به عنوان بهترین افزونه برای سئو معرفی کنیم باید گفت رنک مث تمام کم و کاستی های افزونه یوست را در خود حل کرده و کامل تر و دقیق تر است و همچنین امکانات بیشتری را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود می گذارد.

نحوه نصب و فعال سازی افزونه رنک مث و  انتقال از یواست به آن

نحوه نصب و فعال سازی افزونه رنک مث

برای خرید نسخه اصلی رنک مث باید فقط از سایت اصلی آن یعنی Rank Math اقدام نمایید. اما در بخش افزونه ها کافیست کلمه Rank Math را جستجو کنید تا نسخه رایگان آن را نصب کنید. پس از نصب و فعال کردن رنک مث منوی جدیدی به نام Rank Math در پیشخوان ایجاد می شود که با کلیک بر روی آن وارد تنظیمات و انتقال به آن می شوید.

در صفحه اول به دلیل استفاده از نسخه رایگان آن گزینه skip را بزنید تا در صفحه بعد با انتخاب گزینه “تنظیمات پیشرفته” به صورت خودکار عملیات درون ریزی تنظیمات سئو از یوست به افزونه رنک مث آغاز شود. پس از اتمام کار می توانید افزونه قبلی را غیر فعال کنید بدون آن که تنظیمات سئوی سایتتان به هم بریزد.

نتیجه گیری

ما در این مطلب با سئوی سایت آشنا شدیم و یاد گرفتیم که افزونه های مختلفی برای سئوی سایت وجود دارد. از میان افزونه های موجود، افزونه یوست سئو بهترین بود و هیچ رقیبی نداشت تا این که پلاگین رنک مث پا به عرصه گذاشت و با امکانات و ویژگی هایی که دارد خود را محبوب تر از یوست کرده است. این افزونه با ارائه امکانات و قابلیت های بیشتر آن هم رایگان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. نسخه اصلی و رایگان آن هم هیچ تفاوتی  ندارد و می توانید از همان نسخه رایگان آن استفاده کنید. شما می توانید در صورت دلخواه اگر از افزونه یوست استفاده می کردید به راحتی سئوی سایت را بر روی رنک مث انتقال دهید بدون آن که تنظیمات سئوی سایت شما عوض شود.