به علت تغییراتی که همواره در سئو انجام می شود هیچ فردی نمی تواند به طور کامل این ادعا را نماید که بر آن تسلط دارد. از طرفی آپدیت های مداوم در الگوریتم موتور جستجوی گوگل، محتوا و لینک سازی نقش اساسی در سئو ایفا می کند. پس برای اینکه بخواهید از دیگر رقبای خود جلو بزنید احتیاج به یک استراتژی ویژه به نام سئو پیلار پیج دارید. بسیاری از سئوکاران و کاربران دنبال کننده مقاله ‌های این وبسایت در رابطه با این سئو کمتر شنیده اند و از قابلیت های آن بی خبرند. در این مقاله می‌خواهیم به تعریف و ساختار این سئو و همچنین انواع آن اشاره نماییم تا انتها با ما همراه باشید.

 

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف سئو پیلار پیچ

محتوای پیلار که به عنوان محتوای ستونی شناخته می‌شود به عنوان یک استراتژی می‌تواند مقالات طولانی و خسته کننده اش را به مقالات کوتاه تر و مختصر تر تبدیل نماید. در واقع محتوایی ستونی از یک ساقه اصلی و چندین خوشه به وجود آمده است که به این خوشه ها کلاستر می گویند.

برای فهم بهتر یک مثالی را خدمت تان ارائه می دهیم تصور کنید که شما یک وب سایت فروشگاهی دارید و در حوزه فروش محصولات فعالیت می کنید و متشکل از سه آیتم پیلار مارکتینگ، فروش محصولات و بررسی محصولات خواهد بود. حالا هر یک از این پیلار ها نیز چندین پیلار دیگر دارد.

برای مثال قسمتی از مقاله یا بررسی محصولات می توانند به پیلار های کیف و کفش و لوازم جانبی اختصاص پیدا کرده باشد. کلیه کفش هایی که شما در وب سایت تان مورد بررسی قرار می دهید ساختار خوشه ای یا کلاستر های شما خواهند داشت که از این طریق امکان مرتب سازی مقالات به پیلار اصلی آن یعنی کفش و می توان به فروش کفش لینک داد. ساختار پیلار کلاستر می توان گفت مجموعه‌ای از مقالات مرتبط و صفحات وب است که به حل یک موضوع اصلی تمرکز دارند.

وجود کلاستر ها به شما این امکان را می دهد که به طور عمیق تری بر روی یک موضوع اصلی غوطه ور شوید. از طرفی یک معماری بی نقص از کارآمد سایت‌تان ایجاد نمایید، با وجود معماری مستحکم در ساختار وب سایت این امکان به موتورهای جستجو داده می‌شود تا با یافتن راحت تر محتوا رود به سئو سایت را در موضوعات مختلف انتخاب و بهبود دهند.

حال که درباره سئو پیلار پیچ فهمیدید در ادامه در رابطه با هر یک از ساختارهای گفته شده اطلاعات جامع تری قرار خواهیم داد همچنان ما همراه کنید.

تعریف کلاستر و پیلار پیج وب سایت

از آنجا که سایت ها راهرو های فیزیکی جهت گشت و گذار کاربر را ندارند می بایست تا این راهروها را به طور مجازی و از طریق لینک دهی ایجاد نمایید. اما تمرکز در رضایت کاربران بروی یک سکه است و شما باید در این مواقع زرنگی کنید و گوگل را از وب سایت تان راضی نگه دارید. به طور مختصر و مفید یک کلاستر حول محور پیلار ایجاد می شود و از طریق یک رابطه دونفره میان آنها لینک می دهد یعنی به صورت چرخشی کلاستر به پیلار و از پیلار به کلاستر تبدیل خواهد شد.

پیلار پیچ یا صفحه ستونی نیز یک نمای کلی از موضوع خاص را بیان می دارد. در مقاله پیلار باید تمامی جوانب یک موضوع را به طور کامل کاور کنید. اما برای جزئیات بیشتر باید به مقالات جداگانه که هممون خوشه ها هستند پیوند دهیم. گستردگی و هم جامع پیلار ها با هم ما را به این سؤال وا می دارد که چگونه امکان دارد که کاربرد در رابطه با یک موضوعی اطلاعاتی داشته و آن را لمس کند. اما نباید به سوالات خیلی عمیق جواب دهد. به عنوان یک راهنما هر آنچه را که باید بدانیم با یک راهنما الف تا ی برای موضوع بین ۵ هزار تا  ۱۰ هزار کلمه در نظر بگیرید.

ساختار سئو پیلار پیج به چه صورت است؟

برای فهم بهتر یک مثال بیان می کنیم، تصور کنید که شما وب سایت در زمینه تمرینات بدنسازی دارید و در آن باشگاه دارای یک صفحه اصلی که محتوای عمیق تر در رابطه با موضوع همه چیز در مورد تناسب اندام ارائه می دهد که به مجموعه ای از پست های وبلاگ پیوند می خورد که هر یک از آنها بر روی کلمه کلیدی خاص تمرکز دارد.

به عنوان نمونه سؤال “روال تمرین بدون وزنه” که هرکدام از مقالات کلاستر با استفاده از همان متن اصلی در لینک روال تمرین به پیلار اصلی پیوند داده شود. با وجود این قابلیت پیوند های داخلی به گوگل کمک میکند تا پیلار را با عبارت کلیدی خاص مرتبط سازد.

از طرفی با وجود این رویکرد بازدیدکنندگان قادر خواهند بود تا این محتوا را از طریق بسیاری از ترکیب های کلیدی شامل “روتین های تمرینی” بیابند آنها به راحتی قادر خواهند بود به یک نمای کلی است. روال تمرین و جزئیات مرتبط به جنبه های خاص روال تمرین دسترسی یابند. در عین لذت کاربری موتورهای جستجو قادر خواهند بود تا سایت شما را به عنوان یک مرجع در مورد موضوع باشگاه بدنسازی ببینند.

آشنایی با انواع سئو پیلار پیج

سه نوع پیلار پیج وجود دارد که شامل صفحه ستون 10X، صفحه ستون منابع و صفحه ستون  موضوعات فردی می باشد.

پیلار پیج  X 10یک صفحه وب منحصر به ‌فرد است که همه چیز را در رابطه با یک موضوع معین رمز گشایی می کند و ۱۰ برابر بیشتر از دیگر صفحات فرعی منبع دارد. بیشتر شبیه یک کتاب الکترونیکی قابل دانلود که شامل منو های ناوبری داخلی و موارد دیگر است.

سئو پیلار پیج منبع جای است که مجموعه ای از پیوند های داخلی و خارجی را پیدا می کنید و هدف اصلی این صفحه ارائه دادن لیست کاملی از لینک های مرتبط با یک موضوع خاص به بازدیدکنندگان است.

پیلار پیج از موضوعات فردی بر مشکلاتی که محصول یا خدمات شما حل می کند تمرکز می نماید. اگر می خواهید خود را به عنوان متخصص صنعت معرفی کنید ساخت یک پیلار پیج از موضوعات فردی معجزه گر است.