در این بخش از مقاله سایت برتر سعی داریم شما عزیزان را با یکی از جدیدترین بخش های راه اندازی شده توسط گوگل آشنا کنیم. Google discover یکی از بخشهای جدید گوگل می باشد که امکان مشاهده آن فقط در صورت استفاده از موبایل و مرورگر گوگل کروم فراهم شده است. مرورگر گوگل تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین نتیجه برای کاربران کرده است. موتور جستجوی گوگل دارای هوش مصنوعی قوی می باشد که تقریباً به درک نسبی از خواسته های کاربران رسیده است همانطور که می دانید پس از سرچ کلمات مورد نظر در این مرورگر بهترین سایت های موجود و اطلاعات مورد نیاز کاربران را نمایش خواهد داد.Google discover به منظور فهمیدن سلایق و علاقه های کاربران راه اندازی شده است. در واقع دیسکاور جایگزینی برایgoogle feed می باشد اما دارای تفاوت هایی است که در این مقاله درباره وارد کردن گوگل دیسکاور بر روی سایت تان مطالبی ارائه خواهد شد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

پیاده سازی گوگل دیسکاور بر روی سایت

به منظور پیاده سازی گوگل دیسکاور بر روی سایت خود هیچ گونه الگوریتم خاصی وجود ندارد و این گونه‌ نیست که شما پس از طی مراحلی تصور کنید که google discover بر روی سایت شما پیاده سازی شده باشد.

قابل ذکر است که خود مرورگر گوگل نیز به صورت مستقیم اعلام کرده است که الگوی خاصی که انواع سایت ها و مقالات را برای google discover انتخاب می کند وجود ندارد. این قابلیت فقط به کیفیت محتوا به کاربران برای رسیدن به علاقه شان کمک خواهد کرد.

به منظور راه اندازی google discover باید برای سایت هایی که Public هستند و موضوع خاصی را در بر نمی گیرند به سمت مطالبی بروید که بسیار جذاب و به روز هستند و مورد توجه کاربران قرار خواهند گرفت.

در این زمینه نباید به این فکر کنید که موضوعات از لحاظ کلمات کلیدی بسیار دشوار هستند یا اینکه خیلی آسان به نظر می رسند و یا اینکه شما قادر به سئو کردن همچین موضوعاتی هستید یا نه.

زیرا google discover هیچگونه ارتباطی به سئو و نتایج صفحه اولیه گوگل ندارد و هر محتوایی را که احساس کند برای کاربران و مخاطبان مفید می باشد را نمایش خواهد داد.

این در صورتی است که گوگل جایگاه آن مقاله را در نتایج سرچ در نظر نخواهد گرفت. به همین دلیل است که شما باید تلاش کنید به سمت محتواهای جذاب و به روز بروید.

انواع راه حل های کاربردی برای پیاده سازی گوگل دیسکاور

یکی از راه حل های بسیار کاربردی که نتیجه بسیار خوبی خواهد داد این است که با تحقیقات لازم وارد به موضوعاتی شوید که قبلاً درباره آن محتوا وجود نداشته است و سایت های بسیار کمی در آن زمینه محتوا تولید کرده باشند و یا سایت هایی که محتوا های ناقص و خیلی کمی تولید کرده باشند.

شما عزیزان نیز اگر بتوانید در حوزه کاری خود کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید قدم بسیار بزرگی را برای ایجاد google discover سایت تان برداشته اید. حتی اگر موضوعات حوزه کاری شما دارای رقابت فراوان می باشند همچنان موضوعات و کلماتی وجود دارند که بسیاری از افراد به آنها اهمیت نداده و از آنها استفاده نکرده اند.

همین باعث می‌شود که شما دارای یک برگ برنده باشید پس توصیه می کنیم در پیدا کردن کلمات کلیدی بسیار دقت فرمایید. برای راه اندازی گوگل دیسکاور بهتر است ابتدا مطالعات کاملی را در حوزه سئو داشته باشید تا دید بهتری نسبت به موضوع دیسکاور پیدا کنید.

اگر شما خواستار این هستید که گوگل صفحات و مقالات شما را لایق قرار گرفتن در دیسکاور بداند این است که تلاش کنید سایت خود را در موضوعات تخصصی به یک سایت جامع تبدیل کنید.

این به این منظور است که سایت شما سایتی تخصصی باشد که تمام نیازهای کاربران را در حوزه مورد نظر مورد بررسی قرار داده و درباره آن ها صحبت کرده باشد. همچنین راه حل هایی مانند اینکه مقالات شما و مطالب تان به گونه ای جذاب باشد که ذهن مخاطبان درگیر آن شود و محتوای شما را منتشر کنند.

همچنین میتوانید از مخاطبان برای مشارکت و نظر دادن درباره محتوا استفاده کنید. اشتراک گذاری محتوا و کامنت مارکتینگ یکی از راه های معتبرسازی مقالات و صفحات شما می باشد. پس به این ترتیب اگر شما بتوانید بازاریابی محتوا مناسبی داشته باشید می‌توانید قدمی مثبت در این زمینه بردارید.

مقاله پیشنهادی : گوگل درایو چیست؟

تاثیرات گوگل دیسکاور بر روی سایت

در خیلی از موارد سوال هایی پیش می آید مانند اینکه آیا سایت هایی که توانسته اند در google discover نمایش داده شوند از دیگر سایت های موجود قوی تر هستند؟

در پاسخ این سوال می توان گفت که لزوماً سایت هایی که یکی از مقالات آن ها وارد گوگل دیسکاور شده است سایت قوی نمی باشد.

یکی از تأثیرات google discover که می‌توان گفت از تاثیرات اصلی آن محسوب می‌شود جذب مخاطب و کاربران بیشتر می باشد و ارزشمند بودن دیسکاور نیز به همین علت است که شما در کنار راه های متفاوت برای جذب کاربر می توانید با استفاده بهینه از این روش کاربران بسیار زیادی را به سمت سایت خود جذب نمایید.

یکی از موارد موجود و جالب در google discover این است که به تاریخ انتشار مقالات اهمیتی نمی ‌دهد و هر مقاله ای را که احساس کند برای کاربران مفید واقع خواهد شد را به نمایش در می آورد.

در نتیجه تمامی مقالات شما از شانس بودن در دیسکاور برخوردار می باشند. لازم به ذکر است که شما عزیزان بدانید اگر یکی از مقالات شما بر روی دیسکاور قرار گرفت بدین معنی نیست که تمامی مقالات شما دارای شرایطی هستند که بر روی دیسکاور قرار بگیرند.

امکان دار از کلیه مقالات سایت شما تنها یک یا چند تا از آنها در دیسکاور گوگل قرار بگیرد. شما کاربران لازم است که بدانید با هر کلیک که بر روی لینک های دیسکاور توسط کاربران انجام می شود مرورگر گوگل در قسمت سرچ کنسول آن را در بخش مجزایی به نام دیسکاور نشان خواهد داد.

مرورگر گوگل با روش های متفاوت علاقه کاربران خود را پیدا می کند. یکی از اصلی ترین روش هایی که گوگل می تواند از علایق کاربران خود با خبر شود از طریق سوابق جست و جوی هر کاربر این کار را انجام خواهد داد و دیسکاور هر کاربر نسبت به سرچ و علاقه مندی های مختص به آن شخص می باشد‌.