گوگل دنس یکی از الگوریتم های گوگل سرچ می باشد. عملکرد این الگوریتم مانند آفساید در فوتبال است، همان طور که فوتبال بدون آفساید بی معنی می شود و جذابیت خود را از دست خواهد داد، گوگل بدون وجود این الگوریتم کارایی حال حاضر را نخواهد داشت. در گذشته سایت ها به راحتی بر اساس بک لینک رتبه می‌گرفتند و محتوای سایت هیچ اهمیتی در بالارفتن رتبه نداشت ، به همین علت بسیاری از سایت ها به فکر سوء استفاده می‌افتادند و بدون ایجاد محتوای مناسب به رتبه ۱ گوگل می رسیدند. این مسئله باعث شد تا گوگل به فکر چاره‌ای برای حل این مشکل بیفتد و اینگونه بود که قابلیت رقص گوگل ایجاد شد.

عملکرد گوگل دنس به چه صورت است؟

در این که گوگل دنس یک بازه زمانی متغیر است یا یک الگوریتم پیچیده هنوز بحث بین کارشناسان وجود دارد اما بحث مهم تر در رابطه با عملکرد این قابلیت می باشد. در این رابطه می‌توان گفت که در گذشته گوگل تنها عبارات جستجو شده توسط کاربران را بررسی می کرد و با کلید واژه های قرار گرفته در سایت ها تطبیق می داد، به این ترتیب رتبه بندی سایت ها صورت می گرفت. این مسئله باعث می شد تا افراد تنها به کلمات کلیدی و بک لینک ها اهمیت دهند و از محتوای سایت غافل باشند، بنابراین گوگل به این نتیجه رسید که شرایط را برای سایت ها سخت تر کند به ترتیبی که کاربران رضایت بیشتری از محتوای موجود در سایت ها داشته باشند.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

در واقع گوگل انتخاب بین سایت ها با کلید واژه های مشابه را به کاربران سپرد، به این ترتیب گوگل سایت هایی را با محتوای جدید برای مدت زمان کوتاهی در مقابل دید کاربران قرار می‌دهد تا واکنش آن ها را بررسی نماید. واکنش کاربران تعیین کننده رتبه سایت است و هرگونه رفتار کاربران از جمله: نرخ پرش ، مدت زمان ماندن در یک صفحه ، کلیک کردن روی لینک ها و … در رتبه سایت تاثیر گذار خواهد بود. در صورتی که محتوای جدید یک سایت مورد توجه قرار نگیرد رتبه آن پایین خواهد آمد و به همین ترتیب محتوای مورد توجه یک سایت باعث بالا رفتن رتبه آن خواهد شد. به این عملکرد رقص گوگل گفته می شود.

گوگل دنس فرصتی برای دیده شدن بیشتر سایت شما

فرض کنید قابلیت گوگل دنس وجود نداشت و شما در این دوران وب سایتی را ایجاد می کردید تا به این طریق محصولات خود را به فروش برسانید. با وجود وبسایت های قدیمی که از مدت‌ها پیش مشغول به فعالیت بوده اند و رتبه های بالایی را در این دوران به دست آورده‌اند آیا امکان دیده شدن سایت شما وجود دارد؟ مطمئناً نه! اما جایی برای نگرانی نیست چرا که ما در دنیای خیالی بدون وجود قابلیت رقص گوگل زندگی نمی کنیم.

بیشتر بخوانید: الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

در جهان واقعی هر وب سایتی که تازه عملکرد خود را آغاز کرده باشد می ‌تواند توسط کاربران دیده شود چرا که رقص گوگل به شما فرصتی می دهد تا رتبه سایت تان افزایش یابد و در صورتی که کاربران از محتوای شما لذت بردند و برای مدتی طولانی در وب سایت شما گشت زدند رتبه شما بالا خواهد آمد.

گوگل دنس چیست؟ - عکس نوشته

بنابراین شما باید تلاش کنید تا روند صعودی خود را حفظ کنید و با ساخت بک لینک، ایجاد کمپین های تبلیغاتی و … رتبه سایت خود را بالاتر ببرید. در این میان تلاش شما باید در راستای افزایش کیفیت محتوا و نوشتن محتوای سبز باشد ، اما این قابلیت همان طور که می تواند برای وب سایت هایی بسیار خوب عمل کند برای بعضی از سایت ها مانند یک فاجعه است چرا که احتمال دارد تا به طور کاملا ناگهانی وب سایتی توسط رقص گوگل رتبه بگیرد و باعث سقوط شما از رتبه اول شود، در این صورت چه کاری می توان انجام داد؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه در گوگل دنس رتبه بالاتری بگیریم؟

بهتر است در این روش از مهندسی معکوس استفاده کنید ، یعنی لازم نیست که شما روش ها و معیارهای بسیاری را برای افزایش رتبه گوگل دنس امتحان کنید و به جای این کار و زمان گذاری بیهوده می ‌توانید سایت رقبای تان را بررسی کنید. در این بررسی باید همه چیز وب سایت های مشابه را زیر ذره بین ببرید و تمام نقاط قوت و ضعف آن ها را آنالیز کنید ، بعد از آن بهتر است وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید که برای این کار می ‌توانید از گوگل آنالیتیکس و گوگل وب مسترتولز استفاده کرده و مقایسه ای را بین سایت خود و سایت رقبای تان انجام دهید.

مطالعه بیشتر: آپدیت الگوریتم گورخر گوگل

در این بررسی یکی از وب سایت های رقبا را به عنوان معیار اصلی در نظر بگیرید و طبق آن به سایت خودتان نمره دهید. در هر زمینه‌ای که نمره پایینی کسب کردید تغییرات مثبتی ایجاد کنید. برای مثال توضیحات متا را بهتر کنید یا در نحوه محتوا نویسی تغییراتی را ایجاد نمایید.

در نهایت می توان گفت که قابلیت رقص گوگل با این که شرایط سخت تری را برای رتبه گیری ایجاد کرده باعث هیجان انگیز تر شدن رقابت بین وب سایت های مختلف شده است و علاوه بر آن به افزایش رضایت کاربران کمک کرده که این باعث گسترش فعالیت کاربران در این فضا و دیده شدن بیشتر وبسایت ها می ‌شود.

آیا گوگل دنس بر سئو سایت تاثیر می گذارد؟

همان طور که نمی ‌توان گوگل دنس را در دسته بندی خاصی قرار داد، نمی ‌توان برای آن معیار مشخصی نیز در نظر گرفت. می ‌شود گفت که رقص گوگل بر بهینه سازی سایت تاثیر می گذارد اما این تاثیر به صورت مستقیم نخواهد بود.

اطلاعاتی راجع به AMP دارید؟

در واقع بهینه سازی سایت یا سئو تاثیر مستقیمی روی الگوریتم مرغ مگس خوار دارد و هر چه بهینه سازی سایت شما به شیوه بهتری انجام گیرد در واقع باعث افزایش رتبه سایت خواهد شد اما نمی‌توانیم بگوییم چه معیار یا الگوریتمی تاثیر مستقیم روی رقص گوگل دارد و تنها می توان گفت که کاربران تاثیر مستقیمی روی این قابلیت دارند و هر چه میزان رضایت آن ها از محتوای موجود در سایت شما افزایش یابد این قابلیت بهتر عمل کرده و باعث دیده شدن بیشتر و کسب رتبه بالاتر خواهد شد.

هر قدر که محتوای نوشته شده توسط شما بهتر و مستند تر باشد کاربران با اعتماد بیشتری نوشته های شما را دنبال می‌ کنند و تیترهای جذاب نیز در این مورد بسیار کارگشا خواهد بود.

در این مقاله سعی شده تا تمامی نکات مهم در رابطه با رقص گوگل ارائه شود که امیدواریم مطالب آن برای شما عزیزان مفید بوده باشد. از همراهی تان سپاس گزاریم.