تبلیغات در گوگل روشی است که تبلیغ سایت شما را فقط برای کاربرانی که به دنبال خدمات و محصولات تان هستند به نمایش می گذارد. به عبارتی دیگر وقتی کاربر بر روی لینک کلیک می ‌کند و وارد سایت شما می شود از اکانت شما هزینه کسر می گردد. این سرویس که به عنوان گوگل ادوردز شناخته می شود یکی از قدرتمندترین و سریع‌ ترین روش های جذب مخاطب برای سایت تان می باشد. حتی شما با داشتن یک وب سایت ساده در عرض چند ساعت می توانید واژگان کلیدی خود را تبلیغ کنید. مزیتی که تبلیغات در این سرویس دارد شامل هدفمند بودن ، انعطاف پذیری بودجه ، تحلیل نتایج کنترل پنل و پشتیبانی می باشد. با وجود این مشخصه ها بهتر می توانید تصمیم خود را برای درج تبلیغات خود با استفاده از این سرویس نمایید. در این مقاله از سایت برتر تمامی ویژگی هایی که این سرویس تبلیغات در گوگل دارد را ارائه نموده ایم که امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز که به اختصار آن را گوگل ادز می نامیم یک پلتفرم آنلاین تبلیغاتی است که گوگل صاحب آن می باشد و آن را مدیریت می کند. همچنین به عنوان یک شبکه بسیار پرکاربرد و گسترده آنلاین در سراسر جهان است که میلیون ها کسب و کار به صورت آنلاین کار تبلیغات شان را با استفاده از تبلیغات گوگل انجام می دهند تا به مشتریان جدید دست پیدا کرده و کسب و کار خود را ارتقاء دهند.

علت اصلی آن که برای تبلیغات کسب و کارتان این سرویس را پیشنهاد می کنیم این است که گوگل به عنوان یک موتور جستجوی بسیار پرکاربرد حدود 3.5 میلیارد کوئری را در روز دریافت می کند. لازم به ذکر است که پلتفرم گوگل ادز است حدود دو دهه است که فعالیت نموده و در حوزه تبلیغات پولی یک ارشد به حساب می آید.

تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟

گوگل منبعی است که توسط افراد در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد تا بتواند سؤالاتی که با ترکیبی از تبلیغات پولی و نتایج ارگانیک پاسخ داده شده‌اند بپرسند. هزاران شرکت از این سرویس استفاده می کنند تا کسب و کارشان را تبلیغ کنند به این معنی که اگر حتی شما برای یک عبارت جستجو به صورت ارگانیک رنک بگیرید ممکن است نتایج شما پایین نتایج رقبایتان قرار خواهد گرفت.

مهمترین مزیتی که تبلیغات گوگل ادز دارد ، افزایش ترافیک است. کمپین سرچ محبوب ترین نوع آن است و ترافیک وب سایت را به طور چشمگیری بالا می برد. برای فهم بهتر مثالی ارائه می دهیم ؛ برای نمونه وب سایت هایی که مدت طولانی از ساخته شدن آنها نمی گذرد مدت زیادی طول می‌ کشد تا به صورت ارگانیک به نتایج اول گوگل برسند و مشتری جذب نمایند.

تبلیغ در گوگل باعث می شود که این سایت ها در نتایج اصلی دیده و تنها به ازای هر کلیک هزینه پرداخت کنند که نسبت به سایر کمپین های تبلیغاتی مثل آگهی‌های تلویزیونی ، بیلبورد های تبلیغاتی و … ارزانتر و هدفمند تر می باشد.

بیشتر بدانید : گوگل آنالیتیکس چیست؟

نحوه استفاده از گوگل ادوردز

برای بسیاری از کاربران این سؤال پیش می آید که چگونه می توانیم از این سرویس برای تبلیغات خدمات و محصولات خود به نحو احسن استفاده کنیم؟ ابتدا می توان گفت بازدیدکنندگانی که ممکن است سایت شما را در نتایج طبیعی گوگل پیدا کرده باشند رفتاری متفاوت با بازدیدکنندگانی دارند که از طریق گوگل ادوردز وارد سایت شدن خواهند داشت.

دلیل این امر بسیار ساده است ، ترافیکی که از طریق جستجو و گشت و گذار به عبارتی سئو به دست آمده باشد مربوط به بازدیدکنندگانی است که اغلب به دنبال اطلاعات هستند. این در حالی است که بازدیدکنندگان تبلیغات پولی می دانند که باید بر روی تبلیغات کلیک کنند و به دنبال خرید محصول یا خدمات مورد نیاز شان باشند. این امر باعث می‌شود که شما احتیاجی به میلیون ها بازدید کننده از طریق نتایج گوگل ندارید بلکه به بازدید کنندگان خاص و هدف مند احتیاج دارید که از طریق ادز وارد سایت شده اند.

تبلیغات در گوگل به همین آسانی نیست برای آنکه بتوانید جایگاه و ترافیک خوبی کسب کنید باید مزایده زیادی بر روی عبارات داشته باشید. به معنای این که اکانت گوگل از کمپین خود را در عرض چند دقیقه تنظیم و راه اندازی کنید اما توجه داشته باشید بدون مدیریت درست قادر نخواهید بود از بودجه خود به خوبی استفاده کنید و نتایج عالی به دست آورید.

نحوه استفاده از گوگل ادوردز

در صورتی که مدیریت درستی نداشته باشید امکان دارد کاربر بعد از ورود به سایت به خاطر نا مرتب بودن متن ، تبلیغ و محتوای سایت نا امید شود. در چنین شرایطی کاربر به عقب برمی گردد و همین باعث می شود که مشتری احتمالی تان را از دست بدهید.

همچنین از طریق مدیریت مؤثر گوگل ادز نه تنها کمپین شما در کسب ترافیک هدف و مرتب سازی خوب عمل می کند بلکه مقدار هزینه ای که برای هر عبارت دلخواه پرداخت می کنید کمتر از رقبا خواهد بود.

بیشتر بخوانید : ریپورتاژ آگهی چیست؟

آشنایی با کمپین های تبلیغاتی گوگل ادوردز

از محبوب ترین کمپین ها در گوگل ادوردز کمپین سرچ است که تقریباً بیشتر نتایج تبلیغاتی در کشور با استفاده از این نوع کمپین اجرا می شود. همان آگهی های متنی هستند که با کلمات کلیدی مختلف در نتایج جستجو مشاهده می شود. برای نمونه می توانید با مهم ترین کلمات کلیدی حوزه کاری خود به بالاترین ثبت نتایج صفحات موتور جستجو گر گوگل را از آن خود کنید.انواع تبلیغاتی گوگل با برچسب Ad یا تبلیغ در صفحات نتایج نمایش داده می شود.

کمپین اپلیکیشن ، می توانید به طور چشمگیری نصب اپلیکیشن شما را افزایش دهد. همچنین می ‌تواند نرخ تعامل را بالا برده که این این ویژگی برای سیستم عامل های اندروید و ios در دسترس است.

کمپین ویدیویی یا تبلیغ یوتیوب که ویدئو آپلود شده شما را به‌ صورت Ad به بسیاری از کاربران این شبکه پخش ویدیو نمایش می دهد. در چند نوع مختلف اجرا می شود که بعضی از آن ها قابل skip هستند اما برخی از آنها را باید تا انتها ببینید.

کمپین شاپینگ در ارتباط با فروش محصولات در صفحات نتایج گوگل است. در صورتی که شما برای خرید محصولی جستجو کنید با این آگهی‌ها مواجه خواهید شد. با توجه به تحریم‌ های گوگل این آگهی ‌ها در ایران قابل اجرا نیست و با آی پی ایران نیز نمایش داده نمی شود.

کمپین دیسپلی صفحات وب سایتتان را به صورت یک بنر و در وب سایت های همکار گوگل نمایش می ‌دهد. این آگهی‌ها در وب سایت های پر بازدید نشان داده می شود.

برای مطالعه مقاله نحوه کسب درآمد از آپارات بر روی لینک کلیک کنید

سیستم مزایده گوگل ادوردز

سیستم مزایده گوگل ادوردز

از سیستم مزایده جهت رتبه بندی آگهی های خود که در صفحه نتایج گوگل ظاهر می شوند استفاده می کنند. ترتیب نمایش آگهی ها در صفحه جستجوی گوگل بر اساس یک رتبه بندی است که گوگل آن را از رنگ نامیده است.

گوگل ادز می تواند نسبت به تمرکز و اهداف تبلیغاتی شما ایجاد شود و ممکن است بخواهید حداکثر کلیک ها را دریافت کنید یا اینکه بخواهید ویدیویی تان بیشترین بازدید ممکن را داشته باشد. عموماً هزینه گذاری های گوگل ادز بر اساس کلیک کاربران ، مشتری و بازدید انجام می گیر.د گوگل با این سیستم می‌خواهد تجربه خوبی در اختیار کاربران قرار دهد تا مجدداً در آینده از این خدمات استفاده کنند. هر چی که آگهی های که شما اجرا می‌کنید کیفیت بالاتری داشته باشد برای کمپین های آینده هزینه کمتری به تبلیغ اختصاص داده خواهد شد.

ADRANK یا جایگاه تبلیغ که جایگاه نمایش آگهی شما را تعیین و مشخص می ‌کند به این معنی که آیا تبلیغات شما واجد شرایط نمایش است یا خیر.

به طور کلی سه مورد برای تعیین جایگاه تبلیغ وجود دارد که لازم است در اجرای تبلیغ به آن توجه شود :

-نرخ کلیک یا CTR گوگل ادز

-تجربه صفحه فرود یا لندینگ آگهی

-میزان ارتباط آگهی ‌

نرخ کلیک به این معناست که گوگل با توجه به سابقه کلمه کلیدی و سابقه تبلیغاتی که در اکانت شما ثبت شده پیش بینی می کند که در زمان نمایش آگهی شما چه نرخ کلیکی دریافت می کند.

لندینگ آگهی یا صفحه فرود ارتباط کسب و کار با جستجوی کاربران را توضیح می‌دهد. همچنین نحوه نمایش آن در صفحه کاربر و ارائه تجربه مناسب نقش مهمی در کیفیت صفحه لندینگ آگهی دارد. این صفحه باید به بهترین شکل ممکن طراحی شود زیرا بیشترین کاربران را به سایت شما هدایت می نماید.

میزان ارتباط آگهی با هر موضوعی که کاربر در جستجوی آن است اهمیت بسیار زیادی دارد و کمک می‌کند تا تبلیغات مفیدی به کاربر نمایش داده شود. هر چه این میزان ارتباطات بالا باشد کاربران از صفحه شما رضایت بیشتری خواهند داشت.

از خدمات سایت برتر : طراحی سایت آگهی

سؤالات متداول در رابطه با گوگل ادز

آیا تبلیغات گوگل ادز تأثیری در کسب و کار دارد؟

گوگل ادز یکی از محبوب ترین پلتفرم های تبلیغاتی جهان به حساب می‌آید و به طور حتم تأثیر مثبتی در کسب و کارهای آنلاین خواهد داشت.

بیشترین هزینه ‌ای که برای گوگل ادز تعیین شده است؟

برای تبلیغ در گوگل ادز حداکثر هزینه ‌ای مشخص نشده اما از حداقل هزینه به ازای هر کیلک یک سنت است.

نحوه تبلیغ در گوگل ادز به چه صورت است؟

شما می توانید برای تبلیغات گوگل خود از به شرکت های معتبر با پلن های مدیریت شده استفاده کنید. همچنین می توانید با مطالعه کامل این مطلب و دیگر مقاله ها دانش خود را در زمینه استفاده از این پلتفرم بالا برده و خودتان تبلیغ را اجرا نمایید.

تعرفه تبلیغ در گوگل ادز چقدر است؟

هزینه تبلیغ در گوگل Google Ad با توجه به اهداف کمپین شما تعیین می شود. برای نمونه ممکن است کلمه کلیدی که تعیین کردید رقابت شدیدی داشته باشد و همین موضوع باعث می‌شود تا هزینه بیشتری به کمپین اختصاص دهید.

علت استفاده از گوگل ادوردز چیست؟

می توانید صفحات وب سایت تان را همان لحظه که کاربران به استفاده از خدمات و محصولات آن نیاز دارند ارائه دهد. به این ترتیب می تواند میزان درآمد کسب و کار شما را افزایش دهد.