فعالیت موتور جستجوی گوگل تنها به جستجوی موارد و اطلاعات کاربران به عنوان یک موتور جستجوی قوی محدود نمی ‌شود و با قابلیت هایی که سرویس های مختلف آن دارد می ‌توانید از امکانات ویژه همچون کسب درآمد از آن بهره مند شوید. اگر شما صاحب یک وب سایت هستید و یا در حال تولید محتوا کردن می باشید شاید به ذهنتان خطور کرده باشد که از طریق سرویس ‌های گوگل درآمدی برای خود کسب کنید. از سرویس های موجود در این موتور جستجو می توان به گوگل ادسنس اشاره نمود. در این مقاله از سایت برتر در رابطه با این سرویس و روش های در آمد زایی از آن اطلاعات جامعی در اختیارتان ارائه قرار دهیم با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید : گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست؟

نحوه کسب درآمد از سرویس گوگل ادسنس

به عنوان یکی از سرویس های رایگان گوگل بخش عظیمی از درآمدهای سالیانه این شرکت توسط گوگل ادسنس کسب می شود. نحوه کار با این سرویس همچون سرویس گوگل ادورز می باشد اما در این میان استثناهایی نیز وجود دارد.

برای همین ابتدا به مقایسه این دو سرویس با یکدیگر برای فهم بهتر می پردازیم. همانگونه که در مقاله سرویس گوگل ادورز بیان نمودیم از طریق این سرویس امکان مشاهده تبلیغات سایت وجود دارد که از این راه می توانید وب سایت خود را معرفی کنید.

در سرویس Google Adsense نه به عنوان یک تبلیغ کننده بلکه به عنوان یک نمایش دهنده تبلیغ فعالیت خواهید نمود. در گام نخست گوگل با ثبت نام شما در این سرویس بر حسب موضوع و محتوای وب سایت تان تعدادی تبلیغات مرتبط ارائه می دهد که باید این تبلیغات را در داخل وب سایت تان منتشر کنید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

کسب درآمد از طریق سرویس ادسنس گوگل به دو صورت است در حالت اول به ازای هر بازدید کننده و در حالت دوم به ازای هر کلیک روی تبلیغ می توان سود به دست آورد. در صورتی که وب سایت تان پربازدید است از طریق تبلیغات ادسنس بیشتر دیده خواهید شد و اگر محتوای با کیفیت و مفید ارائه دهید نرخ کلیک روی تبلیغات شما نیز افزایش پیدا می کند ، پس از طریق این دو حالت می توان از این سرویس درآمد کسب نمایید.

در آمد از طریق این سرویس به گونه ای است که به ازای هر میزان مبلغی که تبلیغ دهنده اصلی جهت دیده شدن تبلیغ خود با کلیک بر روی آن پرداخت می‌کند ۶۸ درصد آن به شما و الباقی سهم شرکت گوگل خواهد شد. این امر باعث شده است تا سرویس Google Adsense به بزرگترین قسمت سود دهی این شرکت بزرگ تبدیل شود.

بیشتر بخوانید : سرچ کنسول گوگل چیست؟

نحوه ایجاد اکانت در گوگل ادسنس

برای آنکه بخواهید از امکانات این سرویس مهم گوگل بهره مند شوید ابتدا باید یک حساب کاربری یا اکانت بسازید. برای این کار از طریق روش های زیر که به صورت موردی ارائه داده ‌ایم پیش بروید :

ابتدا وارد آدرس به نشانی http://www.google.com/adsense شوید.

سپس یک اکانت در آن بسازید و توجه داشته باشید که کلیه اکانتهای گوگل شما به یکدیگر مرتبط هستند.

برای افزودن کد گوگل به گوگل ادسنس سایت می بایست کد مربوط به این سرویس را به کدهای سایت تان بیافزایید.

کد این سرویس در اکانتی که شما ایجاد نموده اید وجود دارد. پس در صورتی که می ‌خواهید اکانت ایجاد کنید مطمئن باشید که همه قوانین مربوط به آن را رعایت کرده باشید..

بعد از اضافه کردن کد به وب سایتتان کمی منتظر بمانید.

خزنده های گوگل با تشخیص این کد در وب سایت تان تمامی محتوای سایت تان را خواهند دید. در صورتی که وب سایت تان کلیه قوانین را رعایت کرده باشد و از لحاظ گوگل نیز مناسب به چشم بیاید شما اجازه نمایش تبلیغات را دارید.

نکته قابل توجه این که از هنگامی که Google Adsense در سایت تان وجود دارد تا هنگامی که کاملاً پذیرفته شود این سرویس در سایت شما مشاهده نمی شود و حالت مخفی خواهد داشت.

مرحله بعدی تنظیم و تایید اطلاعات پرداخت می باشد به این معنا که وقتی اجازه انتشار تبلیغات تان را از گوگل گرفتید با نمایش تبلیغ در وب سایت خود باید یک شماره حساب داشته باشید تا پول توسط گوگل به آن حساب واریز شود.

برای این کار باید یک آدرس پستی معتبر برای گوگل ارسال کنید و گوگل نیز یک نامه به آدرس می فرستد که در محتوایی آن کد تایید نهایی وجود دارد بعد از وارد کردن کد به ازای هر کلیک یا یک بازدید مبلغی به حسابتان اضافه خواهد شد. سقف برداشت با واریز به حساب تا زمانی انجام می‌شود که مبلغ ۱۰۰ دلار یا بیشتر به دست آورده باشید.

پیشنهاد می شود مطلب الگوریتم دزدان دریایی گوگل را نیز بخوانید

چگونگی کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس در ایران

چگونگی کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس در ایران

شاید این سؤال برای کاربران ایرانی پیش بیاید که با وجود این تحریم ها چگونه می توانیم در داخل ایران به فعالیت در گوگل ادسنس بپردازیم؟ متأسفانه با وجود تحریم‌ های اعمال شده این امکان وجود ندارد. البته راه هایی برای دور زدن این شرایط وجود دارد که بسیار پیچیده اما امکان پذیر است.

از آنجا که گوگل برای تأیید نهایی و همچنین واقعی بودن آدرس تان یک نامه حاوی کد تأیید برای تان می فرستد. کشور ما با وجود تحریم آدرس های واقعی در ایران از طریق گوگل تأیید نمی شود.

برای دور زدن این شرایط و تحریم ها می توانید از طریق یکی از دوستان و آشنایان تان که در خارج از ایران سکونت دارد در سرویس گوگل این کار را با اطلاع قبلی از صاحب آدرس انجام دهید. زمانی که نامه گوگل به آدرس مورد نظر ارسال شود و کد از طریق دوست تان برای شما خوانده می گردد.

مشکل دیگری که جهت استفاده از این سرویس در کشور ما وجود دارد این است که باز به علت تحریم ها گوگل وب سایت هایی که با پسوند ir هستند را تأیید نمی کند پس توصیه می شود با وب سایت های دارای پسوند بین ‌المللی در این سرویس به فعالیت بپردازید.

مورد بعدی نیز زبان فارسی است که توسط این سرویس قابل پشتیبانی نیست به همین علت محتوا باید به زبان انگلیسی باشد. پس تا جایی که ممکن است بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشید تا از این طریق بتوانید محتوای غیرتکراری و مفید تولید کنید. ناگفته نماند که زبان های دیگری غیر از انگلیسی نظیر ترکی ، عربی ، هندی ، پرتغالی ، لهستانی ، روسی و … نیز توسط این سرویس پشتیبانی می شود.

قوانین موجود در سرویس گوگل ادسنس

گوگل برای مدیریت این سرویس قوانینی را ارائه می دهد که کاربران برای آنکه از این برنامه حذف نشوند باید این قوانین را به طور دقیق رعایت کنند. پشنهاد می کنیم به هیچ عنوان تلاش نکنید تا گوگل را دور بزنید ؛ در حال حاضر الگوریتم های گوگل بسیار هوشمندانه عمل کرده و می‌ تواند سرپیچی شما از قوانین را بفهمند و شما را جریمه نمایند. مهمترین قوانین سرویس گوگل ادسنس شامل :

عدم کلیک بر روی تبلیغات تقلبی

به این منظور در صورتی که شما بخواهید برای افزایش تعداد کلیک بر روی تبلیغات از روش های دیگری استفاده کنید به طور مثال روزانه خودتان تبلیغات کلیک کنید یا از دوستان و آشنایانتان بخواهید روی تبلیغات وب سایت تان کلیک کنند شاید این کار راه‌ حلی باشد که در طولانی مدت جواب بدهد و به علت بالا رفتن تعداد کلیک درآمد شما از این سرویس افزایش پیدا کند ولی حقیقت این است که گوگل این ترفند ها را تشخیص داده و وب سایت تان را مسدود می ‌کند.

عدم استفاده از اکانت های بیشتر

شاید فکر کنید که با داشتن چندین اکانت گوگل می توانید درآمد خود را بیشتر کنید اما گوگل این ترفند را تشخیص می دهد و تمامی اکانت های ساخته شده توسط شما را مسدود می ‌کند.

ارائه محتوای مفید و با کیفیت

گوگل مجوز نشر تبلیغات در سایت های غیر اخلاقی و یا وب سایت هایی که بدافزار و ویروس ارائه می کنند را نمی دهد پس همواره باید وب سایتتان خالی از هرگونه محتوای ممنوع باشد.

همواره در تولید محتوا های با کیفیت و غیر تکراری بکوشید زیرا با جذب کاربران از طریق محتوای مفید می ‌توانید در بهینه سازی وب سایت و سئو سایت تان خوب عمل کنید گوگل پاداشی را در این زمینه برای تان در نظر می گیرد.