هنگامی که شما یک وب سایت طراحی می کنید دغدغه این را دارید که چگونه می توانید پس از طراحی سایت کاربران را را جذب کرده و رضایت آنان را به دست آورید . برای این کار باید آمار کاربر ها و سایت خود را به طور دقیق داشته باشید تا از طریق آن به توانید سایت تان را بهینه کنید و توسعه دهید . از طریق ابزار تحلیل گر گوگل تحت عنوان گوگل آنالیتیکس که نشان دهنده آمار بازدید کننده یک سایت است و میان کاربران ایرانی به عنوان گوگل آنالیز یا گوگل آنالیتیک نیز شناخته می شود . این سرویس رایگان به عنوان یک سرویس کار آمد برای بازاریابان و توسعه دهندگان وب مفید است و می توانید از طریق آن اطلاعات کاملی در رابطه با ترافیک ورودی سایت بدست آورید . جهت درک بیشتر این سرویس رایگان گوگل تا انتهای این مطلب با برتر رایانه همراه باشید .

 

آشنایی بیشتر با گوگل آنالیتیکس

ابزار گوگل آنالیتیکس توسط گوگل به صورت رایگان در اختیار وبمستران ، مدیران وب سایت ، متخصصان محتوا ، متخصصان سئو و اکانت منیجر هایی که مدیریت تبلیغ وب را بر عهده دارند قرار می گیرد . این ابزار می تواند نقشه یک دستیار مدیر برای مدیران وب سایت ها بازی کند . این ابزار تعداد کسانی که از سایت شما بازدید کرده‌اند و اینکه از کجا وارد سایت شدند و بیشتر چه زمان هایی بازدید شما بیشتر است را برایتان تعیین می کند . همچنین می توانید از طریق گوگل آنالیتیک اطلاعاتی در رابطه با اینکه مخاطب تان بیشتر به دنبال چه موضوعی هستند ، بیشتر خانم هستند یا آقا ، با گوشی موبایل وارد سایت شده اند یا با دسکتاپ ، از کدام صفحات وارد شده و به کدام صفحات می‌رود و …. . این ها تنها اندکی از کاربرد های این ابزار گوگلی به حساب می آید . پیش از آنکه در رابطه با نحوه کار کردن با گوگل آنالیتیک اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم بهتر است چند نکته را به شما یاد آور کنیم تا بتوانید بهترین بازدهی را از طریق این ابزار دریافت نمایید . توجه کنید که این ابزار متاسفانه به دلیل اینکه کشور ما در تحریم به سر می برد برای ایرانی ها و مردم فیلتر بوده به همین دلیل برای ورود به آن باید از فیلتر شکن یا نرم افزار های تغییر آی پی استفاده کنید .این ابزار برای کاربران ایرانی نوعی ابزار منفی قلمداد می شود زیرا تمام بخش های انگلیسی است در صورتی که زبان انگلیسی تان خوب باشد اصطلاحات و واژه ها را می توانید بهتر درک کنید . نگران اینکه زبان انگلیسی ضعیفی دارید نباشید شما می توانید از افراد با تجربه در این زمینه که تخصص کافی در حوزه سایت و وب دارن اطلاعات کسب نمایید .

بیشتر بخوانید: طراحی سایت در اراک

 

گوگل آنالیتیکس چیست؟-شرکت برتر رایانه

 

آشنایی با محیط گوگل آنالیتیکس

کار کردن با این ابزار بسیار آسان است ، جهت استفاده از این سرویس ابتدا شما باید با تمامی گزینه ها و بخش های این ابزار آشنا شوید :

Audience : هنگامی که شما وارد گوگل آنالیتیک می‌شوید به طور پیش‌فرض گزارشی از خلاصه مخاطبان خواهید داشت . این گزارش تعداد کاربران جدید را نشان می دهد و همچنین کاربرانی که در همان روز تکراری از وب سایت شما بازدید نمودند را مشخص می کند . در این بخش میزان زمانی که کاربر در سایت شما مانده است را نیز نشان خواهد داد .

Session: این بخش نشان دهنده مدت زمانی است که یک کاربر در سایت شما فعال بوده است . یک دوره در این ابزار معمولاً شامل سری فعالیت‌هایی است که یک کاربر در محدوده زمانی ۳۰ دقیقه انجام می دهد . در صورتی که کاربر از سایت شما خارج شده و کمتر از ۳۰ دقیقه مجدداً وارد سایت شود نیز جز همان دوره قبلی حساب می شود .

User: این بخش نشان دهنده افراد یا دستگاه‌ های ( IP ) است که از سایت شما بازدید کرده اند .

Page/Session: این گزینه نشان دهنده میانگین بازدید های انجام شده از یک پیج یا صفحه در طول یک دوره است . این گزارش در گوگل آنالیتیکس به طور کلی نشان می دهد کدام صفحات بیشتر و بهتر مورد علاقه کاربران قرار گرفته است .

Pageview : این گزینه به تعداد تمام بازدید های انجام شده از سایت شما گفته می شود . توجه داشته باشید که بازدید های تکراری کاربران نیز در این شمارش به حساب می آید .

Unique Pageview: در این ابزار به یک بازدید منحصر به فرد Unique Pageview گفته می‌شود . این بازدید هنگامی رخ می دهد که یک کار بر صفحات متعددی را در یک دوره مشاهده نماید . گوگل آنالیتیک ترجیح می دهد بازدید از صفحات مختلف را یک بازدید تلقی کند .

Avg. Session Duration : به عنوان میانگین زمانی یک دوره نامیده می‌شود .

Bounce Rate : این بخش درصد دوره های یک صفحه را نشان می دهد ، یعنی دوره هایی که یک کاربر صفحه سایت شما را مشاهده کرده و از همان صفحه از سایت شما خارج شده است .

New Sessions : این گزینه نشان دهنده میانگین درصد بازدیدهای کاربرانی است که برای اولین بار وارد سایت شما شده ‌اند که از نظر این ابزار جهت بررسی تغییراتی که بر روی سایت می دهید معیار خوبی به حساب می آید .

Real-Time : در این قسمت می توانید ببینید که چه تعداد کاربر هم اکنون در سایت شما فعال است . همچنین در آستانه گذشته در 60 ثانیه و 30 دقیقه پیش چه تعداد بازدید کننده داشته است .

Acquisition: این ابزار در این قسمت به شما این امکان را می دهد که مطلع شوید کاربران از کدام مسیر به سایت شما ورود نموده اند .

Organic: این گزینه اشاره به ترافیک ایجاد شده توسط بازدید کنندگانی که از طریق موتور های جستجو وارد سایت شده اند اشاره دارد .

Direct: هزینه دایرکت در این ابزار به نحوه ورود کاربر به سایت شما اشاره داشته یعنی اینکه با ورود مستقیم آدرس وارد وب سایت شده یا با کلیک بر روی آدرس سایت که در ایمیل یا متن دیگر نوشته شده است  .

Referral : این بخش نشان دهنده ترافیک ایجاد شده از طریق کاربرانی که توسط لینک ها در سایت های دیگر به سایت های شما داده‌اند ایجاد شده است.

Social : نشان دهنده تعداد دوره ای است که کاربران به وسیله شبکه های اجتماعی وارد وب سایت شده اند.

Email : نشان دهنده این است که کدام بازدید ها از طریق لینک موجود در ایمیل های ارسالی می باشد .

Paid Search : این گزینه در ابزار آنالیتیکس تعیین کننده این است که چه کاربرانی از طریق تبلیغات وارد سایت شما شده اند .

Behavior: در این بخش شما می توانید رفتار کاربران را در زمینه محتوا ، سرعت صفحات و سرچ وب سایت تحلیل نمایید .

Behavior Flow : در آخر گزینه مسیر حرکت کاربر از یک صفحه به صفحه دیگر را برای شما ترسیم می نماید . شما از طریق این گزارش در گوگل آنالیتیک می فهمید کدام مطالب برای کاربران جذاب تر است و مورد توجه آنها قرار می گیرد . همچنین از ریزش کاربران از هر صفحه با یک نگاه به این مسیر مطلع خواهید شد .

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

جمع بندی روش کار با گوگل آنالیتیکس

از طریق گوگل آنالیتیک می‌توانید تشخیص دهید که کدام قسمت از سایت تان ضعیف تر است و بازدید کمتری دارد و جهت بهبود عملکرد ضعیف آن تلاش بکوشید تا مشتریان و کاربران بیشتری را جذب کنید . در نهایت تمام این آمار و ارقام دست به دست هم می دهند و سایت شما را متحول می کند چون دقیق اطلاع دارند که کاربران شما چه کسانی هستند و به چه چیزی علاقه دارند تا برای آنها محصول یا محتوا در سایت قرار داده شود و در نتیجه فروش و بازدید خودتان به شدت بالا رود . اطلاعات گوگل آنالیتیک از جمله مهمترین قسمت هر کسب و کار اینترنتی مخصوصاً بازاریابی اینترنتی می باشد . در صورتی که علاقه مندید این ابزار فوق العاده گوگل را کاملاً یاد بگیرید مطالب فوق را به طور کامل مطالعه نموده و سایت خود را متحول نمایید .

کارشناسان تیم برتر رایانه در این زمینه نیز شما را یاری می نماید . در رابطه با هر گونه مشاوره جهت سئو و پشتیبانی سایت و مشاوره جهت ایجاد وب سایت شرکتی ، خدماتی و آموزشی در قسمت تماس با ما با کارشناسان ما به صورت تلفنی ارتباط برقرار نمایید .