اکثر افرادی که علاقه مندند تا طراحی وب سایت یا طراحی اپلیکیشن های موبایلی را به طور حرفه ای دنبال کنند بهتر است تا چندین نرم افزار کاربردی را یاد بگیرند تا پیش زمینه هایی برای راه اندازی وب سایت به روش آسان تر داشته باشند. نرم افزار فتوشاپ در طراحی سایت بسیار کاربرد دارد و شاید فکر کنید این دو مقوله هیچ ارتباطی به هم ندارند. در حقیقت امروزه اکثر طراحان وب سایت سعی می ‌کنند تا از طریق این نرم افزار به طراحی سایت بپردازند تا سایتی کاربرپسند و جذاب تر داشته باشند. این امر از تغییرات عکس ها با فتوشاپ گرفته تا ادیت عکس های پیش زمینه و حتی آیکون های مختلف در طراحی سایت می باشد. در این مقاله از سایت برتر در رابطه با کارایی نرم افزار فتوشاپ برای طراحی سایت صحبت خواهیم نمود با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نحوه استفاده از فتوشاپ در طراحی سایت

امروزه طراحی بسیاری از وب سایت ها از طریق فتوشاپ انجام می‌ شود و سپس به کد تبدیل می گردد. شاید با خود فکر کنید که با وجود قالب های آماده در سیستم مدیریت محتوای وردپرس و سایت های مشابه دیگر کسی هزینه برای طراحی سایت با استفاده از نرم افزار فتوشاپ را نمی دهد.

در حقیقت این طرز تفکر مشتریانی است که تمایل دارند وب سایت خود را به طور دقیق و طبق برنامه و تصورات خود طراحی کنند. اکثر آنان نیازشان را از طریق طراحان مسلط به فتوشاپ به خوبی رفع می کنند و از طریق طراحی که فتوشاپ کار انجام می دهد ؛ در صورت تأیید کارفرما وبسایت طراحی و بارگذاری می شود.

طراحی با قالب های وردپرسی معمولاً مطابق نظر کارفرما نیست به همین علت برخی افراد تمایل دارند تا سایت خود را طبق مدل خاصی بسازند که با قالب های موجود در بازار این امکان وجود ندارد. اینجاست که طراحی سایت با فتوشاپ ضرورت پیدا می ‌کند و به دو بخش طراحی رابط کاربری با فتوشاپ و بخش دوم آن تبدیل کردن به کد می باشد.

برای طراحی سایت می توانید از طریق نوت پد ساده هم دست به کار شد ، اما دلیل اصلی استفاده از فتوشاپ در طراحی سایت راحتی و امکانات بسیار عالی آن می باشد. در ابتدا با داشتن یک وب سایت و طبق نظر کارفرما شما می بایست قسمت های مختلف سایت را با این نرم افزار طراحی کنید مثل صفحات اصلی ، صفحه وبلاگ ، صفحه محصولات ، صفحه تماس با ما و … .

بعد از انجام این کار می بایست صفحات را تبدیل به کد نمایید. درصورتی که به این قسمت تسلط ندارید می توانید با استفاده از یک برنامه نویس فریلنسر یا از طریق پلاگین های فتوشاپ این کار را خود انجام دهید.

مقاله پیشنهادی : طراحی سایت چند زبانه

طراحی رابط کاربری و ایجاد کد با فتوشاپ در طراحی سایت

مزیت های استفاده از فتوشاپ در طراحی سایت

بهترین ایده برای طراحی قالب وب سایت ابتدا این است که نیاز مشتری را بدانید و با دریافت اطلاعات از کارفرما و انتظارات آن از ظاهر وب سایت ایده خود را بر روی کاغذ پیاده سازی کنید و به مشتری نشان دهید.

پس از تأیید تنهایی مرحله بعدی طراحی رابط کاربری با فتوشاپ است که شامل انتخاب سبک طراحی و سایت ، ایجاد ایده ، ایجاد وایرفریم و سایت مپ ، تعیین رنگ ها و فونت ، شروع طراحی گرافیک با فتوشاپ ، طراحی هدر و فوتر و سایر المان های وبسایت ، طراحی اسلایدر و حالت ریسپانسیو وب سایت می باشد.

بعد از انجام مراحل بالا در صورتی که نمی خواهید برای کدنویسی نیز هزینه کنید ، دو راه اصلی وجود دارد که میتوانید از این طریق قالب سایت را به کد تبدیل نمایید.

در روش اول به کارگیری پلاگین های مختلف فتوشاپ است ، پلاگین Css hat برای تبدیل فایل فتوشاپ در طراحی سایت به کد می باشد که از طریق این پلاگین به آسانی می توانید فایل های تان را تبدیل به کد کنید و از آنها استفاده نمایید.

روش بعدی استفاده از وب سایت های تبدیل آنلاین است که این وب سایت ها به صورت آنلاین فایل فتوشاپ تان را دریافت کرده و آن را به کد تبدیل خواهند نمود.

مقاله پیشنهادی : طراحی سایت حقوقی

مزیت های استفاده از فتوشاپ در طراحی سایت

در رابطه با مزایای به کارگیری فتوشاپ در طراحی سایت باید بگوییم که این نرم ‌افزار به طرز شگفت آوری قدرتمند می باشد و برای حل بسیاری از مشکلات وب ، مسیرهای میانبر پیش رو می ‌گذارد. زمانی که شما در رابطه با ابزار طراحی وب حرف میزنید احتمالاً اولین و بهترین ابزاری که به نظرتان می آید فتوشاپ است چرا که فتوشاپ یکی از بهترین ویرایش کننده های تصاویر است و ابزاری بسیار حرفه ای در این زمینه به حساب می آیند ، همچنین استفاده از آن بسیار آسان است. از مزیت های استفاده از فتوشاپ برای طراحی وب سایت می توان به موارد زیر اشاره نمود :

برش و ویرایش تصاویر ، قابلیت تغییر رنگ تصاویر ، ایجاد تصاویر جدید ، صرفه جویی در زمان و امکان بهبود کیفیت تصویر ، آپدیت توسط شرکت سازنده ، کمک کردن به طراحان وب سایت جهت کد نویسی کمتر ، امکان انجام کار بر روی عکس ها به صورت نقطه به نقطه یا پیکسل. ‌

در واقع شما یک طراح سایت باشید یا یک طراح گرافیک یا حتی طراح اپ های‌ موبایل استفاده از فتوشاپ برای تان ضروری خواهد بود. در واقع برای تمامی اهداف طراحی وب سایت شما باید از عکس پیش زمینه ، کد های رنگ آیکون ها و از این قبیل موارد استفاده نمایید که بهترین راه طراحی آن استفاده از فتوشاپ می باشد.

از دیگر مزیت های این نرم افزار جلوگیری از اشتباهات مکرر گرافیکی می توان اشاره نمود. همچنین کاربر از این طریق می تواند یک شمای کلی از طرح وب خود در ابتدای کار در اختیار داشته باشد.

چند نکته در این مورد وجود دارد این است که اکثر فایل های فتوشاپ که در طراحی به کار برده می شود با انواع مرورگر سازگاری ندارد و به همین علت احتیاج است که این فایل های فتوشاپی را به کد های html تبدیل نمایید. هرچه فرآیند تبدیل پوشه های فتوشاپی به کد ها برنامه نویسی تمیز تر انجام شود میزان بروز خطا کمتر شده و این امر به افزایش کیفیت رتبه سایت و در نتیجه افزایش حجم ترافیک و جذب مشتری بیشتر تأثیر گذار خواهد بود.

در زیر برخی از وب سایت هایی که به صورت آنلاین فایل های فتوشاپی را به کد تبدیل می کنند را آورده ایم :

www.psdtoweb.de

www.jadii.com

www.css3ps.com

www.psd2htmlconverter.com