زمانی که می‌خواهید یک قالب حرفه ای را جهت سفارش سازی در طراحی سایت با وردپرس پیاده سازی نمایید می بایست در انتخاب قالب نهایت دقت را داشته باشید. با کمی وسواس بیشتر و انتخاب یک قالب قوی می توانید آنچه راکه مایلید تغییر دهید و مطابق با نیازتان وب سایت ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که تغییرات نباید بیهوده به نظر برسد و می ‌بایست تا کاربردی برای سایت داشته باشد. در این مقاله از سایت برتر در رابطه با یک قالب منحصر به فرد تحت عنوان چایلدتم در وردپرس صحبت خواهیم نمود و در رابطه با این که child Theme چیست ؟ چه استفاده ای از آن می شود ؟ و همچنان مزیت ها و معایب آن را در طراحی سایت بیان خواهیم نمود تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

منظور از چایلدتم در وردپرس چیست؟

child Theme در وردپرس همانطور که از نام لاتین آن پیداست به عنوان قالب فرزند یا پوسته فرزند وردپرس به حساب می آید و با توجه به قابلیت هایی که دارد نسبت به ان نظر و سلیقه کاربر می توانید در آینده هر نوع تغییری که خواستید را به آن بیافزایید. در واقع برای آنکه تنظیمات و تغییرات ایجاد شده در وب سایت تان را در بخشی ذخیره سازی کنید احتیاج به چایلدتم خواهید داشت.

برای فهم بهتر زمانی که شما یک قالب حرفه ای را خریداری می کنید با وجود امکاناتی که در این پوسته وجود دارد میتوانید با سلیقه تان تغییراتی را لحاظ نمایید. جالب است بدانید در به روز رسانی های بعدی این پوسته تغییرات از بین نمی ‌رود و این امکان برای کاربر وجود دارد تا تغییرات سفارش سازی که برای وبسایت انجام داده اید را در به روزرسانی های جدید حفظ نمایید.

در چند سال اخیر هنگام آپدیت پوسته ها این امکان وجود نداشت و تغییرات شما در آپدیت های بعدی قابل ذخیره نبود و به روز رسانی قالب موجب از دست رفتن تغییرات سفارش سازی تان می شد. اما امروزه با وجود این قابلیت جالب شما می توانید تغییرات دلخواه تان را ایجاد و ذخیره نمایید.

در ادامه همچنان ما را همراهی نمایید تا در رابطه با ساخت چایلدتم در وردپرس و همچنین مزیت ها و معایب آن صحبت نماییم.

مقاله پیشنهادی : بهترین قالب چند منظوره وردپرس

نحوه ایجاد چایلدتم در وردپرس

برای ساخت child Theme در محیط وردپرس در ابتدا باید وارد فایل منیجر هاست با مسیر wp-content/themes شوید.

پس از آن می بایست نام فایل پوسته وب سایت تان را بیابید ، برای نمونه نام قالب تان در اینجا sitebartarwp می باشد.

پوشه جدید در پوشه چایلدتم تحت عنوان sitebartar-child بسازیم ، این بدان معناست که نام پوشه پوسته و در انتهای آن پسوند child- اضافه شده است.

نحوه ایجاد چایلدتم در وردپرس

حالا وارد فایل sitebartar-child شده و یک فایل با نام Style.css در این پوشه بسازید و پس از آن کدهای زیر را در آن کپی نمایید.

/*

 Theme Name:   SitebartarWP Child

 Theme URI:    https://SitebartarWP.com

 Description:  SitebartarWP Child Theme

 Author:       SitebartarWP

 Author URI:   https://SitebartarWP.com

 Template:     SitebartarWP

 Version:      1.0.0

 License:      GNU General Public License v2 or later

 License URI:  http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html

 Tags:         light, dark, two-columns, right-sidebar, responsive-layout, accessibility-ready

 Text Domain:  twentyfifteenchild

/*

در واقع این کد ها چایلدتم را به وردپرس معرفی کرده و شامل داده هایی همچون لایسنس ها ، سازنده و … می باشند. مهمترین مورد در کد بالا عبارت  Template:SitebartarWP است که می‌بایست نام قالب اصلی خود را به جای SitebartarWP در آن بگذارید.

حال می‌توانید پس از این کد های سی اس اس سفارشی سازی خود را وارد نمایید. در صورت داشتن بیش از یک فایل css در قالب اصلی و چایلدتم می بایست این فایل را در سایت و قالب اصلی فراخوانی نمایید. این کار بسیار آسان است و با ساخت فایل در پوشه چایلدتم کد زیر را در آن بگذارید تا فایل اظهار شود.

add_action( ‘wp_enqueue_scripts’, ‘my_theme_enqueue_styles’ );

function my_theme_enqueue_styles() {

$parent_style = ‘parent-style’; // This is ‘twentyfifteen-style’ for the Twenty Fifteen theme.

wp_enqueue_style( $parent_style, get_template_directory_uri() . ‘/style.css’ );

wp_enqueue_style( ‘child-style’,

get_stylesheet_directory_uri() . ‘/style.css’,

array( $parent_style ),

wp_get_theme()->get(‘Version’)

);

}

فعال سازی چایلدتم در وردپرس بسیار آسان است تنها کافیست در قسمت پنل مدیریت وردپرس در بخش نمایش ، پوسته ها کلیک نموده و با مشاهده چایلدتم وردپرس آن را فعال نمایید به همین آسانی.

فعال سازی child Theme در وردپرس

مقاله پیشنهادی : نحوه نصب افزونه در وردپرس

مزیتها و معایب به کارگیری چایلدتم در وردپرس

با ساخت قالب فرزند در وب سایت در واقع شما کلیت قالب مورد نظرتان را سفارش سازی کرده و تنها احتیاج به تغییرات جزئی برای حل مشکلات در آن است. از طریق قالب فرزند این امکان برای تان فراهم شده تا با آسودگی خاطر تغییرات ضروری را ایجاد کنید به گونه ای که قالب اصلی شما عوض نشود.

از دیگر مزیت های چایلدتم در وردپرس یا قالب فرزند ،  بالا بودن میزان انعطاف پذیری این پوسته است. در واقع شما این اجازه را دارید بدون هیچ گونه مهارت خاصی در زمینه برنامه نویسی ویژگی های دلخواه خود را توسعه بخشی ،د این کار تا حد بسیار زیادی در وقت تان صرفه جویی نموده و بدین ترتیب می توانید به کارهای تان سرعت بیشتری دهید.

از مهمترین ایراداتی که در قالب فرزند وجود دارد ، ممکن است توسعه‌ دهندگان به‌روزرسانی جدیدی برای قالب والد شما ارائه ندهند. البته چون قالب های وردپرسی اپن سورس یا منبع باز هستند در صورت نبود آپدیت از سوی کمپانی اصلی شما می‌توانید باز از این قالب بهره مند شوید. به گونه‌ای که امکان جایگذاری کد های دلخواهتان در قالب وجود داشته اما با توجه به ویژگی های ذکر شده توصیه می‌کنیم که پوسته خود را به علت سازگاری بهتر و بیشتر با پلاگین های جدید و همچنین مسائل امنیتی مرتباً آپدیت کنید.

دیگر معایب چایلدتم می توان به زمان بر بودن آموختن آن اشاره نمود ، در واقع شما باید وقت بسیاری را صرف آموختن قالب والد کنید. البته این موضوع نه تنها برای استارت کار است بلکه با آموختن و شناختن نوع عملکرد آن دیگر هیچ نگرانی نخواهید داشت و در آینده می توانید امور تان را سریع تر انجام دهید.

به طور کلی شما می توانید با بکارگیری child Theme قالب خود را سفارشی سازی کنید و با ظاهری جدید قالب مطابق با نیاز خود و کاربران تان نهایت لذت را ببرید.