برای امتیازدهی موتور جستجوگر گوگل به وب سایت ها بر اساس قواعد و قوانین و مطابق با الگوریتم های آن و همچنین داشتن یک سئو حرفه ای رتبه بندی می نماید. پیج رنک که به عنوان رتبه صفحه شناخته می شود همان امتیازی است که گوگل برای صفحات وب قائل می شود. گوگل این امکان را به فضای وب داده است که مقالات یا وبلاگ ها یا صفحاتی که توسط دیگر وبسایت ها لینک می گیرد اعتبار بیشتری در گوگل به دست بیارود و رتبه بهتری داشته باشند. این امر باعث می ‌شود تا رتبه‌ها واقعی و کاربران با سرچ در گوگل به مقالات و صفحات معتبر ارجاع داده شوند. در این مقاله از سایت برتر در رابطه با اینکه page rank چیست و چه تأثیری در نتایج موتور جستجوی گوگل دارد صحبت خواهیم نمود ، در ادامه با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی : نقش اسلایدر در طراحی سایت

نحوه عملکرد پیج رنک در وب سایت

در تئوری عملکرد پیج رنک از آنجا که امتیاز بندی صفحات را بر اساس این است که یک لینک از یک لینک صفحه وب دیگر در یک وب سایت دیگر دریافت کنند به عنوان یک امتیاز مثبت برای صفحه مقصد به حساب می آید. اکثر وب مسترها لینک وب سایت هایی را در صفحات خود می گذارند که خیال می کنند برای بازدیدکنندگان وب سایتشان با ارزش است.

در صورتی که گوگل از تعداد این لینک های ورودی به صفحات سایت های دیگر جهت قضاوت برای امتیاز به زبان ها و همچنین مرتب کردن آنها در هنگام سرچ در گوگل استفاده می شود.

برای نمونه جهت دیدن لینک های ورودی به وب سایت خود می توانید آدرس link:http://www.yourURL.com در لینک وارد نموده تا از این طریق لیست وب سایت هایی که به شما لینک داده اند را ببینید.

البته با این کار گوگل کلیه لینک های ورودی وب سایت تان را نشان نخواهد داد. همچنین برای مشاهده رتبه صفحات سایت با دانلود تولبار گوگل و نصب آن روی سایت خود می توانید به محض ورود به هر صفحه امتیاز آن را روی نوار ابزار گوگل ببینید.

این الگوریتم توسط بنیانگذار سایت سرگی برین و لری پیج به عنوان اختراع ثبت شد و ایده پردازی آن از معیار CITATION مقالات علمی گرفته شده است. ایده اولیه آن بر مبنای این بود که جهت رتبه بندی صفحات مختلف سایت ها در موتور جستجو به پارامترهای سئو داخلی اهمیت بیشتری داده شود و توجه از روی پارامترهای سئو داخلی برداشت گردد.

در واقع این ایده به این موضوع پرداخته اگر یک صفحه اینترنتی صفحه مفید با محتوا مفید و قواعد درست وجود دارد ، خارج از آن صفحه و در صفحات دیگر اینترنت به صفحه لینک داده شده و آن صفحه معرفی شده است.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تأثیر page rank بر روی بهینه سازی سایت

انتقال پیج رنک به صفحه وب سایت زمانی زیاد است که تعداد لینک های آن صفحه بیشتر باشد.

هرچقدر تعداد لینک ها در یک صفحه بیشتر باشد page rank نیز به تعداد کمی به صفحات لینک داده شده منتقل می شود.

لینک های آنفالو یا اسپانسر شده page rank بسیار کمی را منتقل می نماید.

در صورتی که در یک صفحه تعداد لینک های نوفالو زیاد باشد قسمتی از سهم لینک های فالو نابود خواهد شد.

در صورتی که لینک به وب سایت‌های دیگر بدهید برای سایت شما هیچ مشکلی به وجود نمی آید ، مگر آنکه وب سایت های دیگر بی کیفیت یا اسپم باشد و در نتیجه page rank صفحه شما را کاهش نمی دهد.

نحوه عملکرد پیج رنک در وب سایت

لینک دادن به دیگر وب سایت ها با اینکه page rank شما را عوض نمی ‌کند امکان دارد بر روی فاکتورهای الگوریتمی تأثیر داشته باشد.

به همان میزان که از وبسایتی لینک می گیرید page rank بالایی داشته باشد تأثیر آن بر روی صفحات شما نیز بیشتر خواهد شد.

با تقسیم شدن page rank بر روی تعداد لینک ها هر چقدر تعداد لینک های خارجی در یک صفحه بیشتر باشد امتیاز کمتری به این لینک ها منتقل خواهد شد.

مقاله پیشنهادی : دیتابیس چیست؟

سؤالات متداول در رابطه با پیج رنک سایت

چگونه پیج رنک سایت مان را بالا ببریم؟

برای این کار نیازی به خرید لینک و تبادل لینک نیست و می توانید در سایتهای غیر مرتبط لینک خود را بگذارید یا لینک های غیر طبیعی نگیرید. بهترین راه این است که شما محتوای بسیار مفید و جذاب در سایت تان بگذارید تا کاربران از لینک های سایت شما در وبلاگ ها و سایت ها و یا شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری کند تا به صورت طبیعی page rank بالا برود.

به چه صورت میتوان page rank سایت را مشاهده کرد؟

وب سایت های بسیاری جهت مشاهده page rank موجود است که مهمترین آن prchecker.info و mypagerank.net می باشد. البته گوگل طبق اطلاعیه به علت سوء استفاده مدیران وب سایت های اینترنتی در زمینه خرید و فروش لینک نمایش page rank را مخفی میکند.

جهت دریافت لینک بهتر است از وب سایت های لینک بگیرید که به زمینه کاریتان مرتبط است و برای تان مفید می باشد.

چه لینک هایی در محاسبه page rank وجود ندارد؟

لینک های نوفالو در محاسبه page rank اعمال نمی شود و در صورتیکه شما سایتی را در وبسایت خود به صورت نوفالو لینک کنید موتورهای جستجو آن لینک را مشاهده کرده ولی در محاسبه page rank سایت لینک داده شده هیچ امتیازی از سایت شما نخواهد گرفت. در نتیجه لینک های نوفالو نمی‌توانند page rank یک وب سایت را بالا ببرند. پیشنهاد می شود هر وقت که تمایل داشتید به یک سایت اسپم لینک دهید یا به سایتی که از آن مطمئن نیستید حتماً لینک را به صورت نوفالو بگذارید.