پنالتی گوگل یکی از قابلیت های موجود در گوگل است که می تواند برای شما مفید یا مضر باشد و بستگی دارد که فعالیت سایت شما به چه صورتی انجام پذیرد. اگر تمامی مراحل بهینه سازی سایت را به شیوه درست و اصولی انجام می دهید این قابلیت یک مزیت برای سایت شما محسوب می شود و در واقع می توان گفت که گوگل به عنوان داور به نفع شما پنالتی می گیرد. اما در صورتی که بهینه سازی سایت را به صورت سئو کلاه سیاه انجام می دهید باید منتظر پنالتی زدن گوگل به خودتان باشید. در ادامه با این ویژگی بیشتر آشنا خواهیم شد ما را همراهی کنید.

چگونه از مجازات پنالتی گوگل جلوگیری کنیم؟

آیا شما نیز برای بهینه سازی سایت خود از سئو کلاه سیاه استفاده می کنید تا به این ترتیب رنک خود را افزایش دهید؟ همان طور که می دانید این روش کاملاً غیر اخلاقی است و ممکن است شما را برای مدتی در رتبه بندی بالا تر قرار دهد اما در نهایت باعث سقوط سایت شما خواهد شد. در سئو کلاه سیاه، وب سایت ها الگوریتم های گوگل را به بازی می گیرند و بدون رعایت اصول درست در بهینه سازی سایت به رتبه بندی بالا دست پیدا می کنند اما گوگل نیز در این موارد ساکت ننشسته و با ایجاد قابلیت پنالتی گوگل از این نوع وب سایت ها انتقام می گیرد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

در صورتی که بهینه سازی سایت خود را به صورت کاملا اصولی و درست انجام می دهید و در واقع از سئو کلاه سفید استفاده می کنید به هیچ عنوان نباید نگران مجازات گوگل باشید و در صورتی که رقیبی با ایجاد محتوای بی کیفیت به رتبه بالاتری نسبت به شما دست یافته جایی برای ناراحتی و نگرانی نیست، چرا که به زودی پنالتی بدی را از گوگل خواهد خورد. در واقع می ‌توان گفت که شما با رعایت الگوریتم های موجود در گوگل می توانید به راحتی از هر گونه مجازات پیش گیری کنید.

پنالتی گوگل چیست - عکس نوشته سایت برتر

در صورتی که تا به حال سعی داشتید تا به نحوی گوگل را دور بزنید بهتر است دست نگه دارید و به طور اصولی به افزایش رتبه سایت خود کمک کنید.

چگونه پنالتی گوگل را تشخیص دهیم؟

گوگل بعد از بازبینی های خود برای حذف محتوای بی‌کیفیت، الگوریتم گوگل پنگوئن را ایجاد کرد و محتوای بی کیفیت موجود در سایت ها را حذف کرد. به این ترتیب بسیاری از مدیران سایت شروع به ایجاد تغییراتی کردند تا از خشم گوگل در امان بمانند.

اما چطور میتوان تشخیص داد که آیا گوگل به ما پنالتی زده یا نه؟ گوگل می تواند به صورت دستی یا خودکار جریمه ای را برای شما ایجاد کند. هنگامی که گوگل از جریمه خودکار برای سایت استفاده می کند به سختی می توان آن جریمه را تشخیص داد که این مسئله کار را برای متخصص ترین افراد در زمینه سئو نیز مشکل می نماید اما راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان تا حدودی به جریمه ایجاد شده پی برد.

برای این کار سایت خود را جستجو کنید، در صورتی که محتوای ایجاد شده در سایت تان در نتایج جستجوی گوگل به دست نیامد در واقع یعنی پنالتی گوگل برای سایت شما انجام شده است. البته همیشه جریمه های گوگل به این سنگینی نیست مثلاً ممکن است صفحاتی از سایت شما که در رتبه های اول بودند به رتبه های پایین تر منتقل شوند یا بعد از سرچ سایتتان و ضربه روی آن به صفحه‌ای به غیر از home page منتقل شوید.

در واقع می توان گفت هر تغییر منفی در رتبه بندی سایت شما می تواند با جریمه های گوگل در ارتباط باشد. برای بررسی پنالتی خوردن از گوگل می‌توانید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید و با بررسی ترافیک سایت خود به این که توسط گوگل جریمه شده اید یا نه پی ببرید. در صورتی که با ارزیابی گوگل آنالیتیکس با افت شدید کاربران مواجه شدید، دلیلش می تواند جریمه از طرف گوگل باشد البته همیشه این مسئله به پنالتی خوردن از گوگل مربوط نمی شود و مسائل دیگری نیز در آن دخیل هستند.

پنالتی گوگل روی سایت به چه علت اعمال می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود گوگل برای سایت شما پنالتی در نظر بگیرد که در این قسمت به توضیحی در رابطه با مهم ترین دلایل آن می ‌پردازیم:

محتوای تکراری

برای جلوگیری از پنالتی گوگل محتوای تکراری ننویسید. در واقع کاپی کردن محتوای سایت های دیگر و قرار دادن آن در وب سایت خودتان به راحتی توسط گوگل پاندا شناسایی و با جریمه مواجه خواهد شد. به این ترتیب نیازی نیست تا نگران سایت هایی که از روی نوشته های شما کاپی می کنند باشید چرا که گوگل آنها را شناسایی و جریمه خواهد کرد.

خرید بک لینک و تبادل لینک دو طرفه

خرید بک لینک باعث ایجاد تاثیر منفی در سئو سایت خواهد شد و این کار توسط گوگل به عنوان عملی در جهت تغییر در رتبه صفحه شناخته می شود. خرید لینک از نظر گوگل بر خلاف قوانین محسوب می شود، به این ترتیب احتمال پنالتی خوردن از گوگل با استفاده از خرید لینک بالا خواهد رفت. مطمئنا در صورتی که خرید لینک جرم محسوب شود تبادل لینک دو طرفه نیز اقدام نامناسبی خواهد بود و از نظر گوگل این کار غیر قابل قبول است. در صورت تبادل لینک دو طرفه سئو کلاه سیاه برای شما ایجاد می شود که در نهایت منجر به پنالتی خوردن خواهد شد.

استفاده زیاد از تگ H1

تگ H1 باعث می شود تا موتورهای جستجو گر محتوای صفحه را تشخیص دهند و این باعث افزایش رنکینگ شما می شود اما افراط در ایجاد H1 باعث خواهد شد تا شما از طرف گوگل جریمه شوید، بنابراین سعی کنید تا به شکل منطقی از این نوع تگ استفاده نمایید تا از جریمه توسط گوگل جلوگیری کنید. در نهایت باید گفت که هر رفتاری که شما را مانند ربات نشان دهد باعث جریمه خواهد شد و بهتر است در این فضا از چنین رفتار هایی خودداری نمایید.