برایتان پیش آمده است که پس از ورود به یک وب‌سایت با تعدادی پنجره جدید که ناخودآگاه باز می‌شوند روبرو شده باشید، در واقع به این پنجره‌های باز شده پاپ آپ می گویند. استفاده از POP-UP اهداف گوناگونی ممکن است در پی داشته باشد؛ برخی از سایت‌ها که بیشتر سایت‌های دانلودی، موسیقی، فیلم و مجله‌های تفریحی هستند از آن کسب درآمد می‌کنند، برخی از سایت‌ها نیز که به دنبال کسب بازدید هستند از این پدیده به عنوان سایت تبلیغ دهنده استفاده می‌کنند. بیشتر کاربران اینترنت با آن آشنا هستند و به طور کلی دو کاربرد را برای وبمستران دارد اول جهت کسب درآمد و دوم برای افزایش بازدید برای تبلیغ دهندگان. در این مقاله از برتر رایانه در رابطه با این پاپ‌ها و تأثیرات آن بر سئو اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار خواهیم داد تا انتها مطلب ما را همراهی نمایید.

آشنایی با پاپ آپ

به طور جزئی‌تر پاپ آپ که به عنوان تبلیغات بالاپر یا واشو نیز شناخته می‌شود نوعی آگهی اینترنتی به حساب می‌آید که با هدف باز شدن یک پنجره یا صفحه برای کاربران باز می‌گردد. این قابلیت را دارد که یک سری اطلاعات را در یک پنجره یا مشاهده نمودن یک سایت در یک پنجره در اختیار کاربران قرار دهد.

از پاپ آپ چه میدانید؟ آیا در سئو تاثیر دارد؟ - سایت برتر

هم اکنون بیشتر وب سایت‌ها جهت افزایش بازدید سایت خود و بالا بردن رتبه الکسا از آن استفاده می‌کنند،  اما برخی اوقات می‌تواند کاربر را به دام بیندازد و با داشتن یک فایل ضمیمه نظیر ویروس یا اسکریپ خطرناک موجب آسیب پذیری و ایجاد حفره‌های امنیتی در مرورگر شود که این امر بسیار خطرناک است .

تبلیغات اینترنتی POP-UP معمولاً در بالای صفحه وب سایت‌ها و به صورت پنجره ایست که تبلیغات در آن قرار دارد به کاربر نمایش می‌دهد. کدهایی که در پاپ آپ نوشته می‌شود توسط زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت بوده اما روش‌های دیگری نیز برای ایجاد آن وجود دارد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تبلیغات POP-UP محبوبیت کمتری نسبت به دیگر تبلیغات دارد و بیشتر به عنوان یک هرزنامه در نظر گرفته می‌شود، معمولاً مرورگرهای مختلف پیش از باز کردن آن از کاربر اجازه می‌گیرند.

برای تشخیص پاپ ها اگر وارد وبسایت شوید یک پنجره کوچک تر از پس زمینه یا رابط کاربری وجود دارد ، ضمناً این پنجره را در سایت‌های فروش یا سایت هایی که می خواهند محصولات خود را به مشتریان پیشنهاد دهند بیشتر به چشم می‌خورد .

امروزه استفاده از POP-UP بسیار رواج پیدا کرده و علت استفاده از آن نیز کسب درآمد برای ادمین های سایت و افزایش رنک سایت می باشد . اثر POP-UP بر سئو و بهینه سازی سایت بسیار زیاد است که در ادامه تأثیرات آن را جزء به جزء توضیح خواهیم داد ، همچنان ما را همراهی نمایید .

تأثیرات پاپ آپ در سئو و الکسا

کد پاپ آپ موجب ایجاد پنجره‌های اضافی می‌شود که در هنگام کلیک بر روی یک پنجره وب‌سایت خارج از کنترل درخواست کاربر باز شده که اکثر آنها جنبه تبلیغاتی دارد. از ترفندهایی که فروشندگان برای فروش POP-UP استفاده می‌کنند این است که به صاحبان سایت این اطمینان را می‌دهند که می‌توانند از طریق POP-UP ورودی گوگل به سایتشان بالا می‌رود و صاحبان سایت‌ها چون اطلاعاتی در این زمینه ندارند سخنان آنان را باور نموده و ترغیب به خریداری آن می‌شوند.

به هیچ عنوان گوگل اهمیت نمی‌دهد که وضعیت سایت شما به چه صورت است و علاقه‌ای به اندازه گیری آن ندارد. حتی از نظر منطقی نیز نمی‌تواند پارامتر تأثیرگذاری باشد پس این را بدانید خریداری POP-UP هیچ گونه تأثیری به ورودی سایت شما در گوگل نخواهد داشت. از سوی دیگر الگوریتم پاندا که علاقه بسیاری به مچ گیری سایت‌هایی دارد که قصد فریب کاربران یا باعث ایجاد مشکل شده‌اند را دارد. از جمله عملکردی که پاندا دارد جستجوی کدهای مخرب جاوا اسکریپت در سایت‌ها است. بهتر است بدانید که اکثر کدهای POP-UP دارای این مشکل بوده و سایت شما را در ورود گوگل دچار اختلال و مشکل خواهد نمود.

تاثیر پاپ آپ در الکسا

اگر بخواهیم در رابطه با تأثیر آن بر الکسا بگوییم استفاده از POP-UP موجب بهبود رنک الکسای در طراحی سایت می‌شود و اغلب هدف سایت‌هایی که از POP-UP استفاده می‌کنند بهبود رنک الکسا سایتشان می‌باشد. پاپ دارای Bounce rate زیادی است به همین علت به محبوبیت خود وب‌سایت آسیب زیادی وارد می‌کند.

مقاله آموزشی پاپ آپ چیست؟ - برتر رایانه

از سوی دیگر اگر صفحه فرود پاپ آپ صفحه‌ای با حجم زیاد باشد نظیرصفحه اصلی سایت مصرف پهنای باند در سایز بسیار می‌شود و نتیجه‌ای بر افزایش فروش نخواهد داشت. به طور کلی استفاده از آن رنک الکسای سایت را بهبود داده اما به علت مصرف بالای پهنای باند هزینه بر می‌باشد. همچنین استفاده از آن موجب آزار و اذیت کاربران سایت شده و سایت‌ها کاربران ثابت و پایدار خود را از دست خواهند داد.

کاربرانی که از طریق سرچ در موتورهای جستجو وارد سایت شما می‌شوند با دیدن تبلیغ POP-UP تصمیم به خروج از آن می‌گیرند و بعدها در صورت دیدن سایت شما حتی بر روی آن کلیک نخواهند کرد. در واقع وب مستران سایت‌ها با هدف آن که از راه تبلیغات کسب درآمد کنند کاربران را فریب می‌دهند و هیچ‌گاه به ثمره نخواهند رسید.

مزایا و معایب تبلیغات پاپ آپ

معایب

  • بنرها در سایت ناخواسته باز شده و این برای کاربر آزاردهنده است، چرا که هر صفحه از وب سایت را که باز کنید امکان اینکه چندین آگهی و تبلیغ به صورت پاپ آپ باز شود، زیاد است .
  • بر روی این گونه تبلیغات کنترل خاصی وجود ندارد و حتی ممکن است محتوای آن جالب نباشد.
  • این‌گونه تبلیغات ممکن است کاربران را از موضوع اصلی دور کند و کاربر به جای دنبال نمودن مطلب خود در وب سایت توسط تبلیغات POP-UP به دنبال محتوای دیگر باشد.

مزیت

  • صفحات سبکی هستند و سریعاً بارگذاری یا Load می‌شود .
  • این گونه تبلیغات به علت آن که در صفحات وب تولید می‌شوند در موتورهای جستجوگر از اعتبار بالایی برخوردار هستند.
  • در صورتی که در این نوع آگهی‌ها از بنرها، پیام‌های تبلیغاتی، طراحی استفاده شود کاربران زیادی را جذب خواهد کرد