از مهمترین بخش های وب سایت منو به حساب می آید که با ایجاد آن کاربر به راحتی می‌ تواند به هر بخشی از صفحات وب سایت به راحتی و در سریعترین زمان ممکن دسترسی پیدا نماید. منوی وب‌ سایت به عنوان مسیریاب شما را به مقصد مورد نظرتان می رساند به سبب همین امر باید توجه ویژه ای به طراحی آن و قالبی که برای وب سایت ایجاد می‌شود نمود. در واقع قالب وب سایت منو رو باید متناسب با حوزه کسب و کار خود انتخاب نمود که برای این کار ورودی های خوبی از موتور جستجوی گوگل دریافت خواهید کرد/ در این مقاله از سایت برتر قصد داریم تا در رابطه با مشخصه های منو در طراحی سایت صحبت نماییم، اگر به این مبحث علاقه مند هستید در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

طراحی منو وبسایت متناسب با طراحی قالب

در واقع باید تمامی اجزای یک وبسایت با یکدیگر متناسب باشد و در اصول طراحی کردن آن دقت زیادی نمود. برای نمونه اگر از یک قالب مدرن و فلت دیزان برای وب سایت خود استفاده کرده اید نباید در آن منو های قدیمی را به کار ببرید.

این کار علاوه بر ظاهر بدی که به صفحات تان می دهد موجب می شود تا کاربر ارتباطی برقرار نکند و همین امر باعث ترک سریع وب سایت تان خواهد شد.

همچنین برای وب سایت های فروشگاهی که نمونه ای از آنها را تیم حرفه‌ای سایت برتر اجرا و پیاده سازی نموده است از قالب هایی استفاده می شود که منو آن با دسته بندی مختلف به بخش های متعددی از وبسایت وصل شود.

به گونه‌ای که کاربر برای مراجعه به هر یک از دسته بندی های محصول در همان صفحه اصلی به یکباره با مشاهده منو و کلیک بر روی آن با دسته بندی اجناس در فروشگاه مورد نظر آشنا و سپس تصمیم می گیرد که به کدام بخش مراجعه نماید‌.

ثابت بودن منو و دسترسی راحت کاربران حین طراحی منو در وب سایت

بسیاری از کاربران علی الخصوص کاربران دنیای مجازی اکثر افرادی عجول و کم طاقت هستند که خیلی زود می خواهند به هدفشان برسند.

افراد معمولاً وقتی کمی برای گشتن و یافتن امکانات مخفی می گذارند به همین علت همان‌گونه که در بالا اشاره نمودید منو سایت باید به راحتی در دسترس قرار بگیرد به گونه‌ای که به محض ورود به صفحه اصلی با آن مواجه شوند.

اکثر منو ها در بالای سایت به صورت راست چین قرار می گیرد که از دید کاربر مخفی است. همچنین برخی منو ها هستند که به صورت کشویی از کناره ها به صفحه اضافه می‌ شود که پیشنهاد می‌کنیم نام منو را حتماً ذکر نموده و با دسترسی آسان کار را متوجه آن نمایید.

با وجود این ویژگی ها قرار دادن منو به صورت ثابت در صفحات بسیار خوب است زیرا اکثر طراحان و وب مستران علاقه‌مندند تا از منو به صورت های مختلف در صفحات استفاده کنند.

برخی از آنان نیز معتقدند که نوار منو باید تنها در صفحه اصلی و هم خانه باشد و در دیگر صفحات احتیاجی به آن نیست. این تصور اشتباه است و شما باید برای منو خود یک جای ثابت در نظر بگیرید و در تمامی صفحات از جمله صفحه اصلی که مهمترین بخش در طراحی سایت است به یک شکل وجود داشته باشد این امر به کاربر کمک می‌ کند تا بدون سردرگمی و گشتن در اطراف صفحه منو را به راحتی پیدا نماید‌.

دسته بندی کم و آیتم های ساده منو در طراحی وب سایت

با به حداقل رساندن دسته بندی ها در نوار ابزار و اطلاعات موجود در آن میتوانید به صورت جامع اما خلاصه به کاربر نشان دهید. همواره سعی کنید تا دسته بندی های منو را به کم بسنده نمایید زیرا اگر از تمامی آنها استفاده کنید موجب سردرگمی کاربران و شلوغی آن می شود.

در صورت زیاد بودن دسته بندی ها که این اتفاق اکثراً در وب سایت های فروشگاهی رخ می دهد از زیر نویس ها استفاده کنید با این کار کاربر خیلی راحت به تمامی قسمت ها دسترسی داشته و همچنین از سایت تان زیباتر به نظر می رسد.

علاقه مندی برخی از طراحان به مشخص کردن آیتم های منو با اشکال پیچیده باعث می شود تا وب سایت ظاهری متفاوت به خود بگیرد. این کار علاوه بر نداشتن مزیت باعث سردرگمی کاربر خواهد شد باید به واضح ترین شکل ممکن در صفحه اصلی سایت و صفحات نشان داده شود که بهترین شکل آن به کار بردن متن آن تحت نام منو می باشدو

اگر دوست دارید که از اشکال استفاده کنید باید نزدیک ترین تصویر را به بخش مورد نظر انتخاب نمایید یا حداقل از نفت به عنوان راهنما در کنار آنها به کار بگیرید به طور کلی منوها جز عناصر مهم و حیاتی در طراحی سایت به حساب می آید که باید به آن توجه و اهمیت ویژه نمود.

نتیجه گیری

اگر قصد دارید ساری وب سایت حرفه ای برای کسب و کار خود ایجاد کنید و در این زمینه هیچ گونه تجربه‌ای ندارید و به دنبال مشاوره هستید تیم طراحی سایت برتر از مشاورین مجرب و با تجربه در این زمینه برخوردار است که می توانید از طریق صفحه تماس با ما با شماره مورد نظر تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت کنید و با ایجاد یک طراحی وب سایت حرفه ای با منوی جذاب کسب و کار خود را در فضای وب رونق بخشید.