در صورتی که که بخواهید یک سایت وردپرسی جدا از وبسایت اصلی خود و با دیتابیس دیگری داشته باشید می بایست که تمامی مراحلی را که برای هر بار ایجاد یک وردپرس جدید طی می‌کنید را دوباره انجام دهید. اگر احتیاج دارید که در کنار وبسایت اصلی تان یک وب سایت دیگر برای پروژه کاری دیگری استفاده کنید به جای این کار از وردپرس شبکه بهره مند شوید. قابلیتی که این تکنیک دارد باعث می شود که شما بتوانید چند سایت راه اندازی نموده و به راحتی کسب و کارتان را توسعه بخشید. علاوه بر این رضایت کاربران تان را به همراه خواهید داشت زیرا قابلیت توسعه پذیری بالایی دارد و از این طریق مشتریان بیشتری را جذب خواهید نمود. برای تعریف جامع این مبحث از سایت برتر در ادامه با ما همراه باشید.

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف جامع وردپرس شبکه

وردپرس شبکه یا WPMU قابلیتی است که با افزودن آن به وردپرس می توانید مجموعه ای از وب سایت ها را برای یک ساب دامین مدیریت نمایید. شباهت زیاد آن به سیستم وبلاگ دهی به علت آن است که امکان مدیریت و راه اندازی چندین سایت با یکدیگر در یک سیستم وجود دارد.

از طریق وردپرس MU این امکان برای تان فراهم آمده تا هر تعداد وب ‌سایت که بخواهید را روی یک پایگاه داده و دامین داشته باشید. از مزیت های خوبی که این قابلیت دارد آن است که تمامی آنها از قالب و پلاگین های مشترک استفاده کنند و تفاوت آن با یکدیگر این است که دیتابیس فرق داشته و محتوای آنها با یکدیگر نیز متفاوت است.

به عنوان یک وردپرس چند کاربرده این قابلیت برای شما وجود دارد که در نقش مدیر سایت بتوانید چند سایت وبلاگ دهی را بر روی وردپرس داشته باشید و با این کار دیگر احتیاج به نصب دوباره وردپرس نیست. به طور کلی این نوع وردپرس برای ایجاد مجموعه وب سایت های شخصی روی دامنه یا راه اندازی یک سیستم وبلاگ دهی جامع نیز می باشد.

پیش از این وردپرس MU در یک پکیج جداگانه تحت عنوان WordPress mu ارائه می شد و در ورژن ۳ وردپرس به بعد بعد با وردپرس اصلی یکی گردید که تنها با چند مرحله آسان می توانید قابلیت های این وردپرس را به وردپرس معمولی بیافزایید و وب سایت خود را مجهز به یک سیستم چند کاربر نمایید.

مقاله پیشنهادی : نحوه به روزرسانی دستی وردپرس

امکانات وردپرس شبکه

امکانات وردپرس شبکه

برای اختصاصی کردن بخشی از ساب دامین وب سایت فروشگاهی خود می توانید از وردپرس شبکه استفاده کنید. در صورتیکه فروشگاه های شما دارای چند شعبه است این امکان وجود دارد که بر روی یک سایت وردپرس چند سایت برای هر شعبه در نظر بگیرید. از طریق وردپرس MU قادر خواهید بود به اهداف خود برسید و وبسایت های تان را به راحتی مدیریت نمایید.

این سیستم از امکانات و قابلیت های زیادی برخوردار است که با راه اندازی آن سریعتر به اهدافتان خواهید رسید. با استفاده از این سیستم مدیریت محتوای شما فقط با مراجعه به پنل پیشخوان سایت وردپرسی میتوانید به دیگر وب سایت ها دسترسی داشته و آنرا به خوبی کنترل کنید.

با وجود این قابلیت ها بسیاری از وبمستران جذب این سیستم شده و محبوبیت زیادی پیدا کرده است است و در سریعترین زمان ممکن می توانید این کار را انجام دهید به همین علت توسط قابلیتی که به کاربر می دهد امکان راه اندازی هر کسب و کار در وب سایت های مختلف وجود دارد و در صورت داشتن وب سایت چند زبانه نیز می توانید از این سیستم بهره کافی ببرید.

نکته قابل توجهی که باید در میان این مزیت ها و قابلیت ها به آن توجه نمایید این است که که هک شدن یکی از وب سایت ها در اصل به معنی هک شدن کلیه سایت ها است و اگر هکر بتواند یکی از وب سایت های تان را هک کند در واقع کل آه هک می شود. پس حتماً اهمیت وب سایت ها را جدی بگیرید؛ از طرف دیگر عملکرد بعضی از افزونه های وردپرس در وردپرس MU مناسب نیست و به خوبی جوابگوی نیازهای تان نخواهد بود.

نحوه نصب وردپرس MU

همون مراحلی را که در گذشته برای راه اندازی یک سایت وردپرسی رفته اید را مجدد انجام دهید تا یک وردپرس ساده بر روی سایت تان نصب نمایید. پس از آنکه وردپرس نصب شد به قسمت فایل منیجر هاست تان بروید و در فولدری که وردپرس در آن نصب شده را باز کنید فایل wp-config.phpرا ادیت دهید و بعد کد زیر را وارد کنید:

/* That’s all, stop editing! Happy blogging. */

سپس کد زیر را نیز وارد کنید:

 | define( ‘WP_ALLOW_MULTISITE’, true );

سپس فایل را نصب کرده و وارد پنل پیشخوان شوید. در این بخش از منوی ابزار ها بر روی راه اندازی شبکه کلیک کنید و بعد از آن دکمه نصب را بزنید.

اکنون دو کد به شما ارائه می گردد کد نخست را به فایل wp-config.php  در بالا خط بیفزایید. دومین کد /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ نیز به فایل افزوده و کدهای قبلی پوشه باید حذف کنید.

در آخر با کلیک بر روی ورود شما موفق به نصب وردپرس WPMU شده اید. از این طریق دیگر می‌توانید از قسمت سایت ها وی سایت های وردپرسی خود را کنترل و مدیریت کنید.