با افزایش وب سایت های مختلف در اینترنت مدیران وب سایت سعی می کنند که سایت خود را در بالاترین رتبه های نتایج گوگل قرار دهند. از این‌ رو بازار سئو بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته است، از سمت دیگر رشد چشمگیری که هوش مصنوعی نسبت به گذشته دارد باعث شده تا پیش بینی ها در رابطه با نفوذ این تکنولوژی به تمام قسمت های تکنولوژی انجام شود. در حال حاضر از طریق ربات و خزنده های مختلف، سئو به نوعی از هوش مصنوعی استفاده می کند. اما سؤالی که بسیاری از سئوکاران و متخصصان دارند این است که آیا هوش مصنوعی جایگزینی برای سئو است؟ چه تأثیراتی هوش مصنوعی بر سئو خواهد داشت؟ در این مقاله از برتر رایانه همراه ما باشید تا به این سؤالات پاسخ دهیم.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

هوش مصنوعی و تأثیرات آن بر سئو وب سایت

وقتی که شما عبارتی را در گوگل سرچ می کنید نتایج آن در قالب وب سایت های فهرست شده مشاهده خواهید نمود. موتورهای جستجو نظیر گوگل بینگ و غیره از طریق هوش مصنوعی و تکیه بر تکنولوژی نتایج را به شما اعلام می‌کنند. به عبارت دیگر بهتر است بگوییم هوش مصنوعی است که تعیین کننده صفحات شما است در چه جایگاه و چه رتبه ای نشان داده شود و چه افرادی آن را ببیند.

برای بهبود فناوری سئو و هرچه منصفانه تر بودن آن گوگل در بازه زمانی مختلف با معرفی الگوریتم های خاصی نظیر الگوریتم پنگوئن، پاندا، مرغ مگس خوار و غیره برای بهبود سایت ها تلاش نموده است. تمامی این الگوریتم ها در هوش مصنوعی موتورهای جستجو وجود دارد و در واقع کلیه آنها با استفاده از هوش مصنوعی عمل می کند.

به همین علت ارتباط تنگاتنگی هوش مصنوعی با سئو وب سایت دارد، استفاده هایی که از هوش مصنوعی در سئو می شود شامل مواردی همچون کلمات کلیدی، استراتژی سئو و تولید محتوا می باشد.

آیا هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین متخصصین سئو شود؟

در کلمات کلیدی جهت تحقیق در خصوص کلمات شما احتیاج به زمان و وقت دارید. ابزارهای مختلفی در اختیارتان است که از آن طریق می توانید کلمات مورد نیاز خود را بیابید. کلیه این ابزارهای تحقیقی مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و بدون آن کمکی به شما نخواهد کرد.

برای استراتژی سئو از طریق هوش مصنوعی می توان به گوگل یا موتورهای جستجو استراتژی سئو خود را بفهمانید. امروزه هوش مصنوعی جهت ایجاد و ارائه استراتژی سئو بسیار مهم است.

در نهایت تولید محتوا که از مهمترین ابزار جهت بهبود سئو به حساب می آید که بیشتر هوش مصنوعی در آن دخیل است. اما چگونه وقتی شما شروع به نوشتن می کنید بعد از آن ابزارهای آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد که شما را از لحاظ بصری نگارشی و غیره بررسی نموده و ایرادات تان را رفع خواهد نمود.

 

آیا هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین متخصصین سئو شود؟

اما سوال مهمی که پس از بررسی موارد بالا پیش می آید این است که آیا هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین متخصصین سئو شود یا نه ؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت تأثیرات هوش مصنوعی بر سئو بر کسی پوشیده نیست به همین علت اکثر افراد معتقدند که در  آینده‌ای نزدیک هوش مصنوعی دنیا را از متخصصین سئو بی‌ نیاز خواهد نمود. این عقیده اشتباه است، در واقع با وجود پیشرفت های هوش مصنوعی و ربات ها هنوز انسان نقش مهمی برای پیشبرد اهداف سئو به صورت مهم و پررنگ دارد به همین علت بعید به نظر می‌رسد که بتوان هوش مصنوعی را جایگزین سئو نمود.

به عنوان کلام آخر برای پایان یافتن به بحث امروز به کارگیری هوش مصنوعی در سئو اجتناب ناپذیر و به مرور این استفاده نیز بیشتر خواهد شد. شما جهت بهبود جایگاه وب‌سایت خودتان حتماً به سئو احتیاج خواهید داشت.

اگر قصد دارید وبسایت خود را پس از راه اندازی سئو کنید و برای آن تولید محتوا نمایید اما وقت انجام این کار را ندارید با تیم سئو و بهینه سازی سایت برتر و همچنین از طریق تیم تولید محتوا ماهر و باتجربه در مدت زمان کوتاهی به جایگاه خوبی در صفحات اول گوگل دست یابید. برای مشاهده نمونه وب سایت های انجام شده از طریق تیم سایت برتر و همچنین نمونه تولید محتواهای وب سایت های فروشگاهی در صفحه اصلی وب سایت در پایین صفحه  حتما به نمونه کار ها سری بزنید.