ایجاد محتوای متنی برای وبلاگ یک مشکل بسیار ضروری است که متأسفانه بسیاری از وب سایت ها دیگر به آن علاقه ای ندارند. اگر انتخاب می کنید که یک وبلاگ مناسب و سودآور داشته باشید و می خواهید به بیش از چند چیز که شامل نرخ تعامل است، بهره مند شوید. به عنوان مثال، شما باید سعی کنید در مقاله با مشتریان تعامل داشته باشید. شما باید محتوا را طوری ایجاد کنید که مشتریان در پایان مقاله نظرات خود را ارسال کنند و حتی مقاله شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در واقع، شما باید آنقدر حرفه ای کار کنید که مشتریان یک بار دیگر به وبلاگ شما مراجعه کنند و مقالات جدید شما را مطالعه کنند. بنابراین اگر ترجیح می دهید روی بالا بردن نرخ تعامل وبلاگ خود کار کنید، این آموزش را از دست ندهید و تا انتها با سایت برتر همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعامل در وبلاگ و تأثیر آن بر بهینه سازی سایت

تعامل در وبلاگ به تمام روش هایی که کاربران با مقالات موجود در سایت ارتباط برقرار می کنند اشاره دارد. به عنوان مثال از جمله روش های تعامل در وبلاگ می توان به ارسال نظر، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و… اشاره کرد حتی بازگشت کاربران به سایت شما و خواندن مقالات جدید وبلاگ از جمله روش های تعامل است.

جالب است بدانید که با کمک یک وبلاگ می توانید مشتریان دائمی و وفادار زیادی را به سایت خود جذب کنید. در نتیجه اگر بتوانید روی موضوع «بالا بردن نرخ تعامل وبلاگ» کار کنید، مشتریان بسیار خوبی را برای کسب و کار خود جذب خواهید کرد.

تعاملات وبلاگ به سئو سایت کمک می کند. هرچه کاربران بیشتر مقالات سایت شما را به اشتراک بگذارند و نظرات بیشتری ارسال کنند، گوگل و سایر موتورهای جستجو بیشتر متوجه می شوند که محتوای سایت شما برای کاربران مفید است. حتی اگر بتوانید کاربران را به اشتراک گذاری محتوای سایت تشویق کنید، قطعا ترافیک بیشتری به سمت وب سایت شما جذب خواهد شد.

حال مسئله اصلی این است که چگونه می توانیم تعامل در وبلاگ سایت را افزایش دهیم؟ واقعاً از کجا بفهمیم که محتوای ما برای کاربران مفید است و آنها از آن در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟ پیشنهاد می کنیم برای دریافت پاسخ این سوالات و آشنایی با نکات مهم در افزایش تعاملات وبلاگ با ما همراه باشید.

شیوه های بالا بردن نرخ تعامل در وبلاگ

هفت شیوه فوق العاده برای بالا بردن نرخ تعامل وبلاگ شما وجود دارد که در زیر مختصر به آنها اشاره کرده ایم:

“محتوای وبلاگ باید با موضوع سایت مرتبط باشد”

بسیار ضروری است که محتوای وبلاگ شما با محتوای سایت غالب یکسان باشد. به این معنا که اگر در زمینه فروش تلفن همراه کار می کنید، دیگر نباید مطالب مربوط به روند و مطالب مرتبط را در وبلاگ خود منتشر کنید. در واقع، انجام چنین جنبه ای صرفاً باعث بی اعتمادی مشتریان به شما می شود.

اگر به دنبال محتوای مناسبی هستید و نمی دانید چه مقالاتی در وبلاگ بنویسید، بهتر است از خود بپرسید که مشتریان با چه مسائلی مواجه هستند؟ و چگونه می توانید به آنها کمک کنید. با این سوال آسان، واقعاً افکار زیادی به ذهن شما خطور می کند که می توانید برای نوشتن مقاله از آنها کمک بگیرید.

همچنین اگر فیلم های آموزشی زیر را تماشا کنید کمک زیادی به شما خواهد کرد.

-افکار خوب برای تولید محتوا
-آموزش یافتن کلمه کلیدی دلپذیر
-محتوای خارق العاده تولید کنید

اگر به طور مطلق برای کاربران و مشتریان شرکت تجاری خود قیمت گذاری می کنید، محتوای دلپذیر تولید کنید. دیگر فراموش نکنید که وب سایت و شرکت تجاری شما به مشتریان و کاربران متکی است. اگر نتوانید محتوای درجه یک برای آنها تولید کنید و آنها را برآورده کنید می توانید مطمئن باشید که شرکت شما به زودی شکست خواهد خورد.

بنابراین، شما باید محتوای خوب، مفید و مشترک تولید کنید. علاوه بر همه موارد فوق، هر چه محتوای با کیفیت بالاتر باشد، هزینه مشارکت وبلاگ نیز بیشتر می شود. زیرا مشتریان محتوای محتوای باکیفیت را دوست دارند و تحت تأثیر قرار می گیرند تا نظرات خود را به شما ارسال کنند یا مقالات شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

دو شیوه مهم دیگر برای افزایش نرخ تعامل در وبلاگ

“با نظم و به طور مداوم کار کنید”
نظم و تداوم امری بسیار ضروری است. علاوه بر حیاتی بودن برای گوگل و موتورهای جستجوی مختلف، بر اعتماد کاربران نیز تأثیر می گذارد. مطمئناً، اگر مشتریان مشاهده کنند که وب سایت شما به طور مداوم به روز است و شما مقالات جدیدتری را به آن اضافه می کنید، اعتماد بیشتری به شما خواهند داشت.

ما از شما دفاع می کنیم که در صورت امکان حداقل در اسرع وقت یک هفته ارسال کنید. اگر می توانید زمان بیشتری را در وبلاگ صرف کنید، توصیه می شود مقالات را در یک روز ارسال کنید. راه دلپذیر این است که هر روز یک مقاله در وبلاگ ارسال کنید. فقط فراموش نکنید که نظم و تداوم هر مؤلفه دیگری است که بر تعامل وب‌سایت تأثیر می‌گذارد.

“خلاق بودن”
سعی کنید خود را از رقبای مختلف متمایز کنید. این تفاوت با کمی خلاقیت قابل اجراست. در واقع یک خلاقیت شما را منحصر به فرد می کند. اگر از رقبای خود مشخص نیستید، چرا آنها باید صادقانه به شما اعتماد داشته باشند؟ چرا آنها باید از مقالات سایت شما استفاده کنند؟ شما باید یک هدف قانع کننده برای مشتریان و کاربران داشته باشید.

احتمالاً تصور می کنید که دیگر اصلاً خلاقیت لازم نیست! اما هنگامی که یک مصرف کننده متوجه می شود که شما از بقیه متمایز هستید، صادقانه یک نکته استثنایی برای شما ارسال می کند و از محتوای خوبی که منتشر کرده اید تشکر می کند. علاوه بر این، به اشتراک گذاری مقاله شما در بیش از چند شبکه اجتماعی تأثیر می گذارد.

سایر شیوه های افزایش تعاملات وبلاگ

“موضوعات بحث برانگیز را دنبال کنید!”
به یاد نداشته باشید که در چه زمینه ای کار می کنید، به طور مداوم یک موضوع بحث برانگیز وجود دارد که مدیران و معایب بسیاری دارد. اگر بتوانید چنین موضوعاتی را پیدا کنید و مقاله ای در مورد آنها بنویسید، مشتریان نظرات زیادی را برای شما ارسال می کنند. این مشکل باعث افزایش تعامل وبلاگ سایت می شود.

صرفاً از یک موضوع اساسی غافل نشوید. مواردی که انتخاب می کنید باید در مورد موضوع سایت شما قابل اجرا باشند. در غیر این صورت، فرصت جذب مشتریان با مطالب محتوای شما بسیار کم است. دیگر چنین مقالاتی را زیاد در وبلاگ قرار ندهید. از آنجا که پس از مدتی برای کاربران تبدیل به روزمره می شود، تعامل آنها به مرور زمان بسیار کمتر می شود.

“کاربران را به تعامل دعوت کنید”
بهترین راه برای ایجاد تعامل بیشتر در وبلاگ دعوت از مشتریان برای انتشار نظرات است. به عنوان مثال، در پایان مقاله، در یک جمله از مشتریان بخواهید که نظر خود را در مورد محتوای شما ارسال کنند. شما می توانید بدون مشکل تعامل را بزرگ کنید. به عنوان مثال ما در گروه تولید مواد محتوا ابزار وردپرس در انتهای برخی از مقالات چنین درخواستی را از کاربران درخواست می کنیم.

“به نظرات کاربران پاسخ دهید”
از تحسین کاربران غافل نشوید! یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که بازخورد ارسال شده را دور بزنید و دیگر به کاربران پاسخ ندهید. در واقع، اگر مشتریان متوجه شوند که شما به نظرات ارسال شده پاسخی ندارید، ممکن است اصلاً از آنها خواسته نشود که اظهارنظر جدیدی برای شما ارسال کنند.

بنابراین پاسخگویی به نظرات کاربران یک مشکل بسیار ضروری است که باید به آن سود پرداخت کنید. حتی اگر شخصیت دقیقی را برای تولید محتوا به کار گرفته اید، باید بازخورد را بررسی کنید و مثبت کنید که به اظهارات شخص به شیوه ای محترمانه پاسخ داده می شود. بنابراین، برای گسترش تعامل وبلاگ، بخش اظهارات را بسیار جدی بگیرید.