در طراحی سایت موارد مختلفی وجود دارد که استفاده از آنها می تواند کاربر را جذب وبسایت شما کرده و یا مدت زمان بیشتری در وبسایت شما باقی بماند. این مسئله کمک می کند تا کاربران همواره به سایت شما سر بزنند و به همین منظور تعداد مشتری ها و بازدید کنندگان سایت شما نیز افزایش خواهد یافت. یکی از این موارد استفاده از اسلایدر است ، این مورد که به صورت عکس در ابتدای هر صفحه خانه وبسایت قرار می گیرد می تواند کمک کند تا کاربران جذب آن شده و یا راه های ارتباط به صفحات مختلف را برایشان راحت تر کند. ما در این مقاله از سایت برتر به معرفی کامل slider می پردازیم و شما را در جهت ساخت بهتر آن یاری خواهیم کرد. لطفاً تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

اسلایدر چیست؟

حتماً شما هم در هنگام گشت و گذار در اینترنت و بین سایت های مختلف، سایت هایی را دیده باشید که در بالای صفحه خانه خود از یک جعبه بزرگ که ممکن است تمام عرض صفحه را به خود اختصاص داده است و قسمت بالایی سایت را به اشغال خود در آورده است را دیده باشید.

در داخل این جعبه تصاویر مختلفی بعد از مدت زمان های معینی جابجا شده و تصویر دیگر باز می شود و این روند بارها و بارها اتفاق می افتد. به این جعبه که تصاویر در آنها جابجا می شوند ، اسلایدر یا همان slider گفته می شود. این کلمه که از slider می آید به معنی لغزیدن می باشد.

یک slider از تعداد صفحات مشخصی ساخته شده که طبق فاصله های زمانی مشخص یکی یکی پدیدار می شوند. Slider ها انواع مختلفی دارند که بر اساس معیارهای مختلفی طبقه بندی می شوند، بعنوان مثال بر اساس اینکه قسمت های مختلف هر slider چطور نمایش داده شود، نوعی از slider وجود دارد که آن لایه ای می باشد که به روزترین و از نظر بسیاری قشنگ ترین نوع slider محسوب می شود.

قسمت های مختلف هر بخش به صورت لایه لایه ظاهر می شوند و جلوه زیبایی دارد. در دانش طراحی سایت، همواره تمام طراحان به دنبال روش های جدید و زیبا هستند تا بتوانند نظر کاربران را به سایت خود جلب کنند.

معمولاً برای انجام این کار طراحی های گرافیکی حرف اول را میزنند. عناصری که باید به صفحات سایت وارد شوند باید از نظر گرافیکی جلوه ای زیبا داشته باشند تا بتوانند کاربران را به وبسایت جذب کند. یکی از این راه های جذب کاربر نیز slider ها می باشد که اصولاً برای کاربران جذاب و خوش آیند هستند. در slider ها معمولاً محتوای مهمی قرار می دهند تا کاربران به راحتی آن را ببینند.

مقاله پیشنهادی : طراحی سایت نسخه موبایل

استاندارهای طراحی اسلایدر در طراحی سایت

استاندارهای طراحی اسلایدر در طراحی سایت

  • همخوانی داشته باشد: یکی از مهم ترین موضوعات این است که رنگ ها و طراحی کلی اسلایدر باید با طراحی وب سایت همخوانی داشته باشند. Slider باید طوری طراحی شود که بخشی از سایت باشد و نه اینکه کاملاً متفاوت با تم کلی سایت باشد. همچنین هماهنگی رنگها با هم موجب دلنشین شدن slider می شود و هیچ نیازی به استفاده از رنگ های متضاد نمی باشد زیرا slider ها به دلیل طراحی نمایشی متحرک به اندازه کافی چشمگیر می باشند.
  • مرتبط بودن موضوع: slider باید کاملا مرتبط به موضوع وبسایت باشد، به عنوان مثال اگر شما سایتی را برای یک نماشیگاه ماشین طراحی کرده اید باید از عکس هایی در slider استفاده کنید که مرتبط با موضوع سایت که خرید و فروش خودرو است، باشد.
  • اختصاصی بودن محتوای slider ها: شما میبایست برای جذب بهتر مخاطبان از محتوای یونیک و منحصر به فرد استفاده کنید. زیرا تصاویر و نوشته های مربوط به کسب کارتان اگر تکراری و کپی باشد هیچگونه جذابیتی برای کاربر نداشته و تاثیری بر روی او نمیگذارد. نمایش و همچنین انتخاب تصاویر را بر اساس سلیقه و ایده خود جایگذاری کنید، البته می توانید از گرافیست های معتبر نیز کمک بگیرید.
  • باعث کاهش سرعت صفحه نشود: یکی دیگر از فاکتورهای مهم در این است که نباید زیبایی موجب از دست دادن و یا کاهش سرعت بارگذاری صفحات شود. این مسئله یک امتیاز منفی برای سایت شما خواهد بود زیرا کاربران علاقه ای به منتظر ماندن برای لود شدن یک صفحه ندارند. اگر این اتفاق رخ دهد ممکن است کاربران دیگر به سایت شما باز نگردند و همچنین این مسئله می تواند تاثیر بسیار منفی در سئو سایت شما داشته باشد و رتبه وبسایت شما به صورت محسوسی کاهش پیدا میکند.

مقاله پیشنهادی : بک لینک چیست؟

چگونه برای سایت خود اسلایدر طراحی کنیم؟

برای شروع طراحی اسلایدر باید به کد نویسی سایت مسلط باشید. به حدی که بتوانید با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یا کتابخانه های آن مانند jquery برای ساخت slider سایت خود استفاده کنید.

Slider ها به طور معمول با یک حالت خاص گرافیکی جابجا می شوند و مورد بعدی را نشان می دهند. به این دلیل می تواند، در خود دکمه های کنترل کننده نیز داشته باشند تا حتی خود کاربر هم بتواند آنها را جابجا کرده و تصویر مورد نظر را انتخاب کند. حتی میتوان مشخص کرد که کاربر بگوید خود slider ها جابجا شوند و یا به صورت دستی این کار صورت گیرد.

در مواقعی نیز ما هم از یک سیستم مدیریت محتوا برای طراحی و راه اندازی سایت های خود استفاده می کنیم. با استفاده از این روش امکان ساخت slider برای سایت ها بسیار راحت تر می شود. چون این گونه سیستم ها از افزونه هایی پشتیبانی می کنند که می توان به کمک آنها فرآیند کدنویسی را کوتاه تر کرد و به سرعت مراحل ساخت slider را انجام داد.

نمونه این سیستم مدیریت، وردپرس است که محبوب ترین پلتفرم ساخت و راه اندازی سایت در دنیا می باشد، این سیستم دارای افزونه های مختلفی است که به شما کمک می کند بدون کد نویسی و یا با کمترین میزان کد نویسی slider مخصوص خود را بسازید.

مقاله پیشنهادی : پشتیبانی از تصاویر WebP در وردپرس

ویژگی های استفاده از اسلایدر در سایت

اسلایدر می تواند در اتمام کار زیبایی سایت های طراحی شده را دوچندان کرده و باعث می شوند تا محتوا های مهم سایت به شکل ویژه ای به نمایش کاربران در بیاید.

همچنین کاربران می توانند با کلیک بر روی مطالب و تصاویر هر اسلاید به راحتی به صفحه مورد نظر هدایت شده و کار را برای کاربران بسیار راحت می کنند. این مسئله به دلیل راحت تر شدن گشت و گذار در سایت، توسط کاربران از محبوبیت خاصی برخورد است و می تواند به آن ها کمک کند تا محتوایی که به دنبالش هستند را به راحتی هرچه بیشتر از slider ها پیدا کنند.

slider یکی از المان هایی است که هم از نظر رابط کاربری و زیبایی و هم از نظر کاربرد جزء موارد کاربر پسند بوده و سهولت کاربری را برای بازدید کنندگان فراهم می کند.

همچنین شما می توانید با تکنیک های مختلفی مانند قرار داد نماد های اعتماد، اعتبار سنجی، نمونه کارها، رضایت ها و… در صفحه اول slider می توانید اعتماد کاربر را جلب کرده و در تصاویر دیگر خدمات خود را به آنها معرفی کنید. به طور کل slider ها جزء مواردی هستند که لازمه هر سایت برای جلب رضایت کاربرانش می باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله شما را با اسلایدر آشنا کردیم و از اهمیت های آن در طراحی سایت با شما صحبت کردیم. همچنین به شما آموزش دادیم که در هنگام ساخت slider برای سایت خود، چه مواردی را رعایت کنید تا باعث جذب بیشتر مخاطبانتان شود. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه سایت برتر بودید، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در این مطلب به شما ارائه دهیم.