در مقاله های قبلی در رابطه با امنیت وب سایت و همچنین جلوگیری از هرگونه سوء استفاده هکرها و سایرین از طریق گواهی ssl صحبت نمودیم و همچنین اثرات آن را بر امنیت سایت به طور کامل شرح دادیم. در این مقاله از سایت برتر قصد داریم در رابطه با نصب ssl رایگان در دایرکت ادمین صحبت نماییم. در واقع این امر جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از برداشتن اطلاعات مهم یا تراکنشهای بانکی وب سایت ها می باشد و درصورت برخوردار بودن از این گواهینامه امنیتی در وب سایت راحت‌تر می‌توانید مبادلات مالی و فعالیت‌های خود را با ایمنی بیشتر انجام دهید. در ادامه ما را همراهی کنید تا به صورت کامل مراحل فعال سازی ssl رایگان را بر روی کنترل پنل دایرکت ادمین بیان کنیم.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نحوه نصب ssl رایگان در دایرکت ادمین

در صورتی که بخواهیم به طور مختصر در رابطه با کنترل پنل هاست دایرکت ادمین بگوییم می ‌توانیم از این طریق فرایندهای مرتبط با آن ، دسترسی به پوشه های وبسایت ، زیر دامنه ها ، پشتیبان گیری ، فعالسازی و غیرفعال کردن برخی قابلیت‌ها را انجام داد. به سبب همین امر فعال کردن گواهی امنیت ssl نیز از طریق همین کنترل پنل هاست انجام می شود. کنترل پنل هاست انواع مختلفی دارند اما از میان آنها از دایرکت ادمین و سی پنل محبوبترین می باشند که برای نصب ssl کارآمدتر است.

در قدم اول برای فعال سازی و نصب ssl رایگان در دایرکت ادمین می بایست وارد کنترل پنل هاست خود شوید.

بعد از آن در بخشی که به اکانت منیجر Account Manager مربوط می شود گزینه Domain Setup را انتخاب می کنیم.

نصب ssl رایگان در اکانت منیجر Account Manager

در بخش بعدی می‌ بایست روی اسم دامنه خود کلیک کرده و بعد از کلیک وارد یک صفحه جدید خواهید شد.

همانند تصویر زیر گزینه های تعیین شده را فعال نموده و در نهایت بر روی گزینه modify کلیک کنید.

تغییرات ایجاد شده پس از نصب ssl رایگان در دایرکت ادمین

بعد از تمامی کارهای ذکر شده به صفحه اصلی کنترل پنل دایرکت ادمین بازگردید و این بار روی گزینه SSL Certificates کلیک نمایید.

در صفحه جدید که مشاهده می کنید گزینه اول یعنی Free & Automatic Certificates From Lets Encrypt انتخاب کنید.

اکنون کافی است آدرس دامنه وب سایت خود را انتخاب و در آخر روی گزینه Saved کلیک کنید.

نکته مهم اینکه آدرس دامنه سایت تان باید به این صورت  YourDomain.com و هم به صورت www.YourDomain.com انتخاب شود. یا با فعال کردن تیک گزینه Wildcard تمامی دامنه ها برای ssl فعال خواهد شد.

در نهایت روی گزینه Save  کلیک کرده و یک پیام مبنی بر تایید به شما نشان داده می شود که تنها کافیست روی گزینه Save کلیک کنید. اکنون که کارتان به پایان رسید ssl رایگان بر روی سایتتان فعال خواهد شد.

نکته دیگر اینکه اگر محیط کنترل پنل دایرکت ادمین شما هم متفاوت است یک تیکت به شرکت هاستینگ خود بفرستید و از آنان بخواهید تا ssl رایگان تان فعال نمایند. ناگفته نماند که توی تمامی هاست های خریداری شده ssl رایگان وجود ندارد.

مقاله پیشنهادی : گواهی ssl و تأثیر آن بر امنیت طراحی سایت

تغییرات ایجاد شده پس از نصب ssl رایگان در دایرکت ادمین

گواهی امنیتی ssl فایل های هستند که در صورت افزوده شدن و فعال کردن اطلاعات داخل یک سایت در یک فضای ایمن و کدگذاری شده مبادله می گردد. معمولاً پرتابل وب سایت جهت فعال سازی ssl در دایرکت ادمین از نوع http بوده و پس از نصب نیز این پرتابل به https تغییر می کند. در واقع با انجام فرایند فعال سازی این گواهی بستر وب سایت برای مبادلات مالی و اطلاعات جای امن تری می شود و به نوعی نصب و فعالسازی آن در تمامی وب سایت ها به خصوص وب سایت های فروشگاهی با اطلاعات مهم و ضروری است.

از مهمترین تغییراتی که بعد از فعال سازی ssl ایجاد می شوند همان تغییر پروتکل است که در صورتیکه نام دامنه را در داخل مرورگر جستجو کنید می توانید مطمئن شوید که آیا این گواهی در داخل سایت فعال است یا نه. اعلانات از طریق یک قفل در کنار دامنه یا پیامهایی نظیر Connection is Secure به شما اطلاع می دهد که گواهی ssl در داخل وب سایتتان فعال است.

با این اوصاف با فعال سازی این مورد محیطی ایمن تر برای کاربران و فعالین کسب و کار های دیجیتال فراهم خواهد شد. نکته مهم اینکه بعد از فعال سازی ssl وارد قسمت تنظیمات وردپرس شده و آدرس را از http به https  برای هر دو مورد آدرس بلاگ و آدرس سایت عوض نمایید.

مقاله پیشنهادی : نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

نتیجه گیری

برخی از کاربران برای نصب رایگان گواهی ssl مشکلاتی دارند که با ساده بودن این فرآیند امکان دارد خطا و مشکل به علت به روز نبودن و عموماً هماهنگ نبودن dns دامنه باشد .در واقع برای فعال سازی و  آپدیت شدن dns دامنه می بایست زمان مربوط به فعالی سازی آن سپری شود .

دامنه های ir به مدت ۲۴ ساعت و دامنه های بین المللی مثل .com ظرف مدت یک ساعت از زمان خرید فعال میشود. پس بعد از آپدیت dns و فعال سازی دامنه با ست کردن dns با هاست خریداری شده مشکل به وجود آمده در نصب رایگان ssl بر روی کنترل پنل هاست دایرکت ادمین رفع خواهد شد.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله به آنچه که مشکل شما را رفع می سازد و آگاهی بیشتری در رابطه با محیط سیستم مدیریت محتوا وردپرس می دهد افزوده باشیم.