اگر می خواهید وارد دنیای وبمستر ها شوید و یا می خواهید وبسایت شخصی خود را توسعه دهید از اهمیت صفحات وبسایت و صفحه ساز ها در وردپرس نباید غافل شد. همانطور که می دانید ظاهر جذاب صفحه وب شما تأثیر بسزایی در دیده شدن آن دارد، ابزار ها و افزونه های زیادی در وردپرس وجود دارد که می توانند به سادگی و بدون کد نویسی سخت، ظاهر مدنظر شما را به صفحه وب اضافه کنند که یکی از حرفه ای ترین آنها صفحه ساز المنتور (Elementor Website Builder) می باشد. این افزونه مدیریت ظاهری صفحات وبسایت را به صورت کامل در اختیار کاربر قرار می دهد و به دلیل داشتن قابلیت ویرایشگر لایو و افزونه های جانبی بسیار به یکی از محبوب ترین صفحه سازهای وردپرس تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم نحوه نصب المنتور روی لوکال هاست را به شما آموزش دهیم.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

روش های نصب المنتور روی لوکال هاست

پیش از آنکه به روش های نصب المنتور روی لوکال هاست بپردازیم بهتر است درمورد ماهیت المنتور بیشتر توضیح دهیم، المنتور یک صفحه ساز ورد پرس هست که از نظر کاربران یکی از بهترین و محبوب ترین صفحه ساز ها است و دارای دو نسخه المنتور رایگان و المنتور پرو می باشد. با کمک نسخه رایگان المنتور هم می شود صفحات وب را طراحی کنید اما مسلما نسخه المنتور پرو دارای امکانات بیشتری است. در این بخش روش های نصب المنتور رایگان را توضیح می دهیم.

روش اول: این روش آسان تر بوده و از طریق وردپرس انجام می گردد. مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید :

  1. از منو پیشخوان وردپرس روی قسمت افزونه ها بروید و گزینه افزودن را انتخاب کنید.
  2. در کادر جستجو مخزن افزونه های وردپرس Elementor page builder را سرچ کرده و آن را نصب کنید.
  3. پس از نصب صفحه ساز فوق بر روی دکمه فعال کردن کلیک نمایید تا صفحه ساز برای شما فعال گردد.

روش دوم : اگر به هر دلیل از طریق روش اول موفق به نصب صفحه ساز المنتور نشدید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید تا صفحه ساز برایتان نصب و فعال شود :

  1. از سایت wordpress.org/plugins/elementor صفحه ساز المنتور را دانلود کنید.
  2. به پیشخوان وردپرس وبسایت خود وارد شوید و از منو پیشخوان در بخش افزونه ها گزینه افزودن را انتخاب کنید.
  3. در بالای صفحه روی گزینه بارگذاری کلیک کنید.
  4. دکمه choose file را انتخاب کنید و صفحه ساز المنتوری که دانلود کرده بودید را انتخاب نمایید.

5.روی گزینه هم اکنون نصب کن کلیک نمایید تا صفحه ساز برای شما نصب شود. پس از نصب االمنتور مانند روش اول روی دکمه فعال کردن بزنید تا صفحه ساز نصب شده برای وبسایت شما فعال شود.

قابلیت ها و مزایای نصب المنتور روی لوکال هاست

مقاله پیشنهادی : نحوه طراحی صفحات واکنش گرا در المنتور

قابلیت ها و مزایای نصب المنتور روی لوکال هاست

با نصب المنتور روی لوکال هاست به قابلیت های زیادی دسترسی پیدا می کنید از جمله:

  • افزونه المنتور متن باز است:یکی از بهترین ویژگی های المنتور متن باز بودن آن است چرا که به کاربران این امکان را می دهد تا هر تغییری که برای بهتر شدن افزونه لازم است را انجام دهند.
  • واکنش گرایی در المنتور:هر قسمت المنتور واکنش گرا است به این معنا که اجرا و نمایش سایت چه در کامپیوتر چه در تبلت و گوشی موبایل بدون کوچک ترین مشکلی انجام می شود.
  • سرعت بالا المنتور:با استفاده از المنتور می توانید سرعت بارگذاری در وبسایت خود را بالا ببرید. نوع ساخت المنتور به گونه ای است که برای بارگذاری در هر قسمت سرعت بالایی دارد و کاربر پس از اجرا از این افزونه به هیچ وجه کاهش سرعت ندارد. برای افزایش سرعت وبسایت المنتور به صورت پیش فرض قالب المنتور را پیشنهاد می دهد.
  • افزونه های جانبی المنتور:از مزایا و قابلیت های مهم المنتور می توان به سازگاری آن با سایر افزونه های وردپرس اشاره کرد. از جمله مهم ترین افزونه هایی که المنتور با آنها سازگاری دارد می توان به افزونه WPML، افزونه ووکامرس، افزونه Yoast و افزونه ACF اشاره کرد.

معایب صفحه ساز المنتور

افزونه المنتور با افزونه های سئو نیز سازگاری دارد و این موضوع بسیار حائز اهمیت است چرا که سئو سایت دلیلی است که باعث می شود وبسایت شما در موتور های جستجو محبوب باشد. افزونه های سئو در وردپرس فوق العاده قوی بوده و با المنتور کاملاً سازگاری دارند. پس مطمئن باشید که افزونه المنتورهیچ آسیب یا ضرری به سئو وبسایت شما وارد نمی کند. لازم به ذکر است که المنتور با پلاگین سئو Yoast نیز سازگار است و نیازی به تنظیمات بیشتر ندارد، سئو Yoast به شکل اتومات ابزار های محتوا شما را در ویرایشگر المنتور شناسایی می نماید.

معایب صفحه ساز المنتور

قطعا المنتور هم مانند دیگر افزونه های وردپرس بی عیب و کامل نیست؛ اما بهتر است بدانید که مزایای این افزونه از معایب آن بیشتر است به طوری که می توان از نقصان آن به سادگی چشم پوشی کرد. در ادامه به مهم ترین معایب افزونه المنتور می پردازیم.

  1. رایگان نبودن افزونه المنتور (نسخه پرو) : همانطور که پیشتر گفتیم المنتور در دو نسخه رایگان و پرو عرضه می گردد که نسخه رایگان به راحتی قابل دانلود و نصب است و با کمک آن می توانید قالب سایت را طراحی کنید اما اگر به نسخه حرفه ای این افزونه با کامل ترین امکانات احتیاج دارید باید نسخه پرو این افزونه را به صورت سالانه خریداری کنید.
  2. تغییر استایل لینک ها : افزونه المنتور به شما اجازه ویرایش لینک ها به صورت دلخواه را نمی دهد و تمامی استایل لینک های شما مطابق با قالب انتخابی شما خواهد بود.
  3. ویرایش ویجت ها به صورت مستقیم : متاسفانه در المنتور امکان ویرایش ویجت ها به شکل مستقیم وجود ندارد که این مورد از مهم ترین معایب افزونه المنتور است.

المنتور چگونه کار می کند و آیا نیاز به خرید نسخه پرو آن وجود دارد؟

درمورد نحوه کار المنتور باید گفت که پس از نصب و فعال کردن افزونه در وردپرس، این صفحه ساز جایگزین ویرایشگر وردپرس شما خواهد شد این به این معناست که شما می توانید به صورت همزمان از هر دو ویرایشگر در وردپرس خود استفاده کنید همچنین می توانید صفحات وبسایت خود را با ویرایشگر المنتور باز کرده و از امکان فوق العاده آن بهره مند شوید.

شما با استفاده از نسخه رایگان المنتور فقط می توانید از یک سری امکانات محدود آن استفاده کنید در صورتی که هدف طراحی جذاب و حرفه ای است باید از نسخه پرو المنتور استفاده کنید، تشخیص اینکه آیا نیاز به خرید نسخه پرو المنتور دارید به هیته کاری و سلیقه خودتان بستگی دارد.

کلام آخر

صفحه ساز المنتور با دارا بودن امکانات فوق العاده و همچنین امکان هر نوع وب سایت با طراحی دلخواه به حل بسیاری از مشکلات طراحان سایت کمک کرده است و کار با این افزونه بسیار سر گرم کننده، آسان و جذاب است و خروجی آن از رضایت بالایی برخوردار است. این افزونه با سرعت بالای خود در بارگذاری سایت و عدم دخالت در سئو سبب آسان و لذت بخش شدن ورود به دنیای وب سایت ها شده است. پس اگر هنوز از این افزونه قدرتمند در وبسایت وردپرسی خود استفاده ننموده اید پیشنهاد می کنیم هر چه سریع ترنسخه رایگان المنتور را دانلود و نصب نمایید و از کار با آن لذت ببرید، مطمئن باشید از این انتخاب تان پشیمان نمی شوید.