طراحی وب سایت شامل اقداماتی جهت ساخت و راه اندازی صفحات وب می باشد. روند طراحی سایت متشکل از تولید محتوا ، طراحی گرافیکی ، لایه سازی و بهینه سازی یا همان سئو است. روش های متفاوتی برای طراحی یک سایت اختصاصی یا سفارشی وجود دارد. روش اول آن مربوط به برنامه نویسی و با استفاده از کد می باشد. البته روش دیگری هم وجود دارد که بدون نیاز به مهارت و تخصص مربوطه می توانید وب سایت مورد نظر خود را طراحی کنید. در واقع نرم افزار ها و سیستم های مدیریت محتوا این امکان را برای شما فراهم می کند. استفاده از نرم افزار های مناسب می تواند برای این امر بسیار مؤثر واقع شوند. ما در این مطلب به بررسی و معرفی نرم افزار طراحی سایت dreamweaver خواهیم پرداخت ، لطفاً تا انتها همراه سایت برتر باشید.

مطالب مرتبط : نرم افزار طراحی سایت net objects

معرفی نرم افزار طراحی سایت dreamweaver

طراحی سایت با استفاده از نرم افزار ها می تواند به روند تکمیل وب سایت شما سرعت بیشتری بخشد. برای استفاده از این روش شما نیازی به داشتن تخصص و مهارت در کد نویسی و برنامه نویسی ندارید.

با اینکه داشتن اطلاعاتی هر چند محدود در این زمینه می ‌تواند بسیار کاربردی واقع شود اما عدم آگاهی از آن نیز مشکلی در این روند ایجاد نمی کند. در واقع نرم افزارها با در اختیار گذاشتن امکانات مختلف به شما این توانایی را می دهند تا قابلیت های مختلفی را در وب سایت خود ایجاد نمایید.

امروزه نرم افزارهای طراحی سایت تنوع زیادی دارند. نرم افزار طراحی سایت dreamweaver یکی از مجموعه نرم افزار های شرکت ادوبی می باشد که به شما امکان طراحی ، ساخت و راه اندازی وب سایت را می دهد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

در این نرم افزار شما با استفاده از رابط بصری آسان و کاربر پسند این نرم افزار می توانید بدون استفاده از کد ، وب سایت خود را ایجاد نمایید. این نرم ‌افزار بیش تر از ۳۰ سال است که در حوزه طراحی وب مورد استفاده قرار می گیرد و چندین به ‌روزرسانی را پشت سر گذاشته است.

این نرم افزار بخشی از مجموعه Adobe Creative Cloud محسوب می‌ شود و به همین دلیل برای استفاده از این نرم‌ افزار باید اشتراک ماهیانه تهیه نمایید. شما می توانید از این نرم افزار بر روی رایانه شخصی یا mac استفاده کنید.

نرم افزار dreamweaver یک اپلیکیشن کامل و کاربردی در حوزه طراحی وب سایت می باشد ؛ چرا که به شما این امکان را می دهد تا هم بدون استفاده از کد و هم با استفاده از کد وب سایت خود را ایجاد نمایید. حتی در صورتی که به اصول کد نویسی آشنا باشید می توانید از هر دو این موارد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : نرم افزار طراحی سایت freeway

آشنایی با کاربرد های نرم افزار طراحی سایت dreamweaver

نرم افزار طراحی سایت dreamweaver یکی از نرم افزارهای محبوب ادوبی می باشد که برای طراحی وب سایت کاربرد دارد. این اپلیکیشن توسط کمپانی Macromedia ایجاد شد و در ابتدا با نام ماکرومدیا دریم ویور شناخته می ‌شد.

بعد ها در سال ۲۰۰۵ شرکت ادوبی نرم افزار dreamweaver را خریداری نمود و روند تولید آن را به عهده گرفت. از آنجایی که این نرم افزار برای سیستم عامل های ویندوز و مک ارائه شده ، کاربران هر دو سیستم عامل می ‌توانند از این برنامه استفاده کنند که این موضوع به کارآیی بیشتر آن منجر شده است.

آخرین نسخه های این نرم افزار از زبان های اسکریپت نویسی مانند جاوا اسکریپت و css پشتیبانی می کنند. شما با استفاده از این اپلیکیشن به سادگی می‌توانید طرح های واکنش گرا ایجاد نمایید.

همچنین نرم افزار dreamweaver از زبان ها و فریم ورک هایی از جمله asp.net و php و… پشتیبانی می کند. در نسخه Adobe Dreamweaver CS5 این برنامه علاوه بر زبان‌های انگلیسی از زبان‌های مختلف دیگری نیز پشتیبانی می شود.

همچنین در نسخه Middle East امکان استفاده از زبان های عربی و فارسی نیز وجود دارد. در واقع آخرین نسخه های این نرم افزار بسیار کاربردی و مفید هستند و پشتیبانی از زبان فارسی در این نرم افزار باعث کارایی بیشتر و رضایت کاربران فارسی زبان شده است.

نرم افزار Adobe Dreamweaver با ارائه نسخه های مختلف ، مشکلات نسخه های پیشین را برطرف نموده و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار داده است. آخرین نسخه این نرم افزار یعنی Adobe Dreamweaver CS 5.5 تغییرات عمده ای در ساختار اصلی داشته است که امکانات ویژه ای را به منظور مدیریت بهتر ارائه می دهد. قطعا این نرم افزار با کارایی و قابلیت هایی که دارد در زمره بهترین نرم افزار های طراحی وب قرار می گیرد.

پیشنهاد می شود مقاله طراحی سایت غرب تهران را نیز بخوانید

نحوه استفاده از نرم افزار طراحی سایت dreamweaver

در صورتی که شما قصد کنترل همه جانبه وب ‌سایت خود را ندارید می توانید از نرم افزارها و سیستم های مدیریت محتوا ساده تر مانند وردپرس استفاده کنید. اما در صورتی که به استفاده از این اپلیکیشن کاربردی تمایل دارید می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

در مرحله اول برای خرید و نصب نرم افزار طراحی سایت dreamweaver به وب سایت ادوبی بروید و از گزینه‌ های موجود طرحی که برای شما مناسب تر است ، انتخاب نمایید.

اگر می خواهید که به تمام قسمت های مجموعه Creative Cloud دسترسی داشته باشید ، باید ماهانه ۵۳ دلار پرداخت کنید اما این برنامه به صورت جداگانه ۲۱ دلار در ماه هزینه دارد. ا

لبته توجه داشته باشید که برای معلمان ، دانش آموزان و مشاغل تخفیف هایی ارائه می‌ شود. البته ما به شما پیشنهاد می دهیم تا در ابتدا نسخه آزمایشی رایگان هفت روزه را انتخاب کنید و بعد از کمی آزمون و خطا و کسب تجربه در محیط نرم افزار ، بسنجید که این اپلیکیشن برای شما مناسب است یا خیر.

بعد از اینکه اشتراک مورد نظر خود را انتخاب کردید ، نرم افزار را دانلود و نصب نمایید. بعد از اینکه مراحل نصب تکمیل شد برنامه به طور خودکار باز می شود.

در صورتی که قبلاً از این نرم ‌افزار استفاده کرده اید می‌توانید با انتخاب گزینه No,I’m new از صفحه باز شده ، با روند اولیه تنظیم فضای کاری آشنا شوید. بعد از اتمام این مرحله از بین گزینه های موجود روی Standard Workspace کلیک نمایید.

این گزینه به شما قابلیت استفاده از ویرایشگر تصویری یا کد را برای ساخت و شخصی سازی سایت می دهد. سپس طرح رنگ را برای ویرایشگر خود انتخاب کنید.

در مرحله آخر گزینه start with a new or existing folder  را انتخاب نمایید و شروع به ایجاد وب سایت خود نمایید.

نتیجه گیری

طراحی وب سایت امروزه یکی از مشاغلی می باشد که در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارد. این حرفه در دنیای مدرن امروز بسیار محبوب بوده و به شکل مستقیم و غیر مستقیم می تواند بر مشاغل دیگر تاثیر بگذارد. امروزه نرم افزار های زیادی طراحی شده اند که به منظور سهولت بخشیدن در روند طراحی صفحات وب کارایی دارند.

استفاده از نرم افزار ها علاوه بر اینکه باعث راحتی در این امر می گردد ، منجر به صرفه جویی در زمان و سرعت بخشیدن به این روند می شود. قطعا انتخاب درست نرم افزار می تواند تا حد زیادی به طراحان وب سایت کمک کند. نرم افزار طراحی سایت dreamweaver یکی از نرم افزار های شناخته شده ای می باشد که کاربران زیادی در سراسر جهان دارد. ما در این مطلب به طور کامل این نرم افزار را معرفی نمودیم. از اینکه تا به اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.