یکی از موارد مهم که طراحان سایت باید به آن توجه کنند این است که بارگذاری ویدیو در سایت حجم زیادی از هاست شما را در بر می گیرد. در نتیجه با کم شدن فضای هاست وب سایت، سرعت آن نیز کاهش می یابد. برای حل این مشکل می توانید از سرویس آپارات استفاده نمایید. این سرویس کمک می کند که بدون استفاده از فضای هاست خود ویدیو ها را در وب سایت به نمایش بگذارید. شیوه های گوناگونی جهت قرار دادن ویدیو آپارات داخل وردپرس وجود دارد و ما در این مقاله قصد داریم به آموزش کامل نمایش ویدیو آپارات در وردپرس با افزونه و بدون افزونه بپردازیم، همچنین در ادامه مقاله درمورد مزایای استفاده از سرویس آپارات برای بارگذاری ویدیو در وب سایت نیز صحبت خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله با سایت گام برتر همراه باشید.

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نمایش ویدیو آپارات در وردپرس بدون افزونه

در این بخش از مقاله قصد داریم نحوه نمایش ویدیو آپارات در وردپرس بدون افزونه را به صورت تصویری توضیح دهیم. برای انجام این کار ابتدا باید ویدیو مدنظر را در آپارات بارگذاری کرده و به آن مراجعه نمایید. سپس روی بخش سه نقطه که در زیر ویدیو وجود دارد کلیک نمایید و گزینه “دریافت کد” را انتخاب کنید.

پس از آن سه راه به نام های کد اسکریپت، کد AMP وکد آی فریم برای دریافت کد ویدیو آپارات به شما نشان داده می شود که باید یکی را انتخاب نمایید. سایت گام برتر به شما استفاده از کد اسکریپت را توصیه می کند. پس از آن می بایست کدی که داخل باکس به شما نشان داده می شود را کپی نمایید.

پس از آنکه کد امبد را کپی کردید به یکی از پست های خود مراجعه نموده و کد را به آن بیفزایید. به این ترتیب شما موفق به قرار دادن ویدیو آپارات در وب سایت خود بدون استفاده از افزونه شده اید. در ادامه این مقاله شما را با نحوه قرار دادن این کد در ویرایشگر های کلاسیک و گوتنبرگ آشنا خواهیم نمود.

ویرایشگر گوتنبرگ

اگر از ویرایشگر گوتنبرگ استفاده می نمایید در بخش ویرایش پست روی بخش “+” کلیک نموده و گزینه “HTML سفارشی” را انتخاب نمایید.

پس از آن کد را در بلوک زیر جایگذاری نمایید.

در آخر اگر روی گزینه پیش نمایش کلیک نمایید، نمایش ویدیو در سایت خود را خواهید دید.

ویرایشگر کلاسیک

اگر از ویرایشگر کلاسیک استفاده می کنید بخش ویرایش پست گزینه “متن” را انتخاب نموده سپس کد امبد را جایگذاری نمایید.

پس از آن تغییرات اعمال شده را ذخیره و بروزرسانی کنید و به صفحه پست خود بروید. در آنجا مشاهده خواهید کرد که ویدیو شما به درستی نشان داده می شود.

نمایش ویدیو آپارات در وردپرس با افزونه

دومین روش نمایش ویدیو آپارات در وردپرس، نمایش ویدیو با افزونه است،

در این روش ابتدا باید افزونه Aparat for WordPress را نصب نمایید.

پس از آن به صفحه ای که قصد دارید ویدیو را در آن قرار دهید بروید.در آنجا آپارات را که به ویرایشگر شما اضافه شده است را مشاهده خواهید کرد که با کمک آن امکان قرار دادن ویدیو آپارات در وردپرس برایتان میسر خواهد شد.

با استفاده از این روش احتیاجی به کپی کردن کد نیست و فقط باید روی دکمه ای که در تصویر فوق مشخص کرده ایم کلیک نمایید.پس از آن شناسه ویدیو مورد نظر را وارد نموده و طول دلخواه تصویر را معین کنید.

جهت پیدا کردن شناسه باید به آدرس ویدیو در آپارات بروید عبارتی که پس از V نمایش داده می شود همان شناسه ویدیو مد نظر ما است. پس از انتشار و بروزرسانی مطلب نمایش ویدیو خود را در وب سایت مشاهده خواهید نمود.

از دیگر قابلیت های این افزونه این است که شما می توانید در ابزارک وردپرس، ویدیو ها را نمایش دهید. برای انجام این کار به قسمت نمایش در صفحه پیشخوان وردپرس خود مراجعه نمایید و سپس ابزارک ها را انتخاب کنید و ابزارکی که به اسم “آپارات برای وردپرس” اضافه شده است را انتخاب کرده و در مکانی که می خواهید نمایش داده شود قرار دهید.

پس از آن باید به تنظیمات مربوط به آن بپردازید. ابتدا عنوان مدنظر خود را انتخاب نمایید و برای بخش “شناسه کانال” باید آی دی کانال آپارات خود را وارد نمایید.بعداز آن می توانید تعداد نمایش ویدیو را مطابق عدد دلخواهتان تنظیم کنید و دکمه ذخیره را فشار دهید.

پس از انجام مراحل فوق به سایت خود مراجعه نموده، تعداد تعیین شده از آخرین ویدیو های آپارات خود را مشاهده کنید.

مزایا استفاده از سرویس آپارات جهت قرار دادن ویدیو در وردپرس

اگر بخواهیم درمورد مزایای استفاده از سرویس آپارات برای قرار دادن ویدیو در وردپرس باید بگوییم که

1.شما می توانید با کمک آپارات بدون پرداخت هزینه برای نگهداری ویدیوها و آپلود آنها، به سادگی آنها را در وب سایت خود به نمایش گذاشته و از آنجا که ویدیو روی هاست دیگری آپلود شده است به هاست شما فشار وارد نخواهد شد.

2.از دیگر مزایای استفاده از این سرویس می‌توان به سرعت بالای پخش ویدیو در سایت اشاره نمود که دلیل آن سرورهای قدرتمند و اختصاصی آپارات می باشد.

سرویس اشتراک ویدیو به چه معناست؟

ممکن است برای برخی از افراد این سوال مطرح شود که منظور از سرویس اشتراک ویدیو چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که این سرویس به شما اجازه بارگذاری ویو با افراد را می دهد. سرویس اشتراک ویدیو، ویدیو شما را در سرور خود ذخیره کرده و به افراد اجازه مشاهده و یا به اشتراک گذاشتن ویدیو شما با دیگران را می دهد. اصولاً به سرویس های میزبانی ویدیو، وب سایت های “به اشتراک گذاری ویدیو” می گویند، مثل سایت آپارات.

کلام آخر

در این مقاله آموزشی سعی کردیم نحوه قراردادن ویدیو آپارات در ورپرس را به صورت کامل و جامع توضیح دهیم و برای یادگیری بهتر شما عزیزان به صورت مرحله به مرحله، از آموزش تصویری نیز استفاده کردیم. همچنین دو روش کاربردی قرار دادن ویدیو آپارات را توضیح دادیم و از مزایای استفاده از سرویس آپارات نیز صحبت کردیم. امیدواریم که از مطالب این مقاله آموزشی بهره مند شده باشید، جهت مشاهده مقالات و آموزش های جدید تر در مورد وردپرس با سایت گام برتر همراه باشید.