با توجه به وضعیتی که با شیوع کرونا کشور را فرا گرفت بسیاری از مشاغل فعالیت خود را به صورت دورکاری انجام می دادند تا با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فعالیت حضوری کمتر در ادارات و مؤسسات، آموزشگاه ها و … بتوانند این ویروس را از کشور مهار نمایند. بسیاری از کلاسهای آموزشی، مؤسسات علمی، پژوهشی، زبانسرا های مختلف دوره های خود را به صورت آنلاین و مجازی انجام می شد که این امر شامل مدارس  و داشنگاه ها در تمامی ادوار تحصیلی نیز می شد. در صورتی که تمایل داشته باشید که به عنوان یک معلم و دبیر برای دانش آموزان و دانشجویان و هنرجویان خود کلاس های مجازی آنلاین رایگان برگزار نمایید این مقاله از سایت برتر را از دست ندهید زیرا می‌خواهیم در رابطه با شیوه های برگزاری و ایجاد کلاس مجازی آنلاین رایگان صحبت نماییم در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

ایجاد کلاس مجازی آنلاین رایگان با اپ Thinkific و Canva

ایجاد کلاس مجازی آنلاین رایگان با اپ Thinkific و Canva

برنامه ها و وبسایت های گوناگونی وجود دارد که از طریق آنها می توانید دوره های آموزشی آنلاین برگزار نمایید. یکی از این برنامه ها اپ Thinkific می باشد و بستری مناسب برای افرادی است که می خواهند دوره های آموزشی ایجاد کنند و از طریق آن به ایجاد کلاس مجازی آنلاین رایگان بپردازید. با استفاده از این برنامه می توانید مطالب خود را به صورت pdf، ویدیو و پیام صوتی بگذارید. برنامه Thinkific جهت برگزاری اولین دوره و کلاس آنلاین رایگان است و می‌توانید به طور رایگان از آن بهره مند شوید.

از طرفی می توانید محتوای دوره دوره آنلاین خود را از طریق اپ Canva طراحی کنید. این ابزار کارآمد جهت طراحی محتوای کلاس های آنلاین مختلف می باشد و رابطه کاربری بسیار آسانی دارد. افراد مبتدی و حرفه ای می توانند به راحتی از این برنامه استفاده و با آن کار کنند و محتوای خودشان را ایجاد نماید.

برگزاری و تشکیل کلاس آنلاین رایگان با افزونه Beaver Builder

برگزاری و تشکیل کلاس آنلاین رایگان با افزونه Beaver Builder

علاوه بر برنامه های ذکر شده از طریق یک صفحه وردپرسی و افزونه با نام Beaver Builder میتوانید صفحه خود را ایجاد نموده و محتوا و دوره های خود را در روی آن قرار دهید. این افزونه برای ایجاد وب سایت است و میتوانید بر روی ورد پرس نصب کرده و از طریق آن دوره ها و محتوا های خود را جهت فروش بر روی وبسایت بگذارید. از قابلیت هایی که این پلاگین دارد قابلیت درگ ان دراپ است و وب سایت خود را میتوانید با کشیدن و رها کردن بخش های مختلف بسازید.

پس از ایجاد وب سایت اگر بخواهید ویدیوهای کلاس های مجازی خود را ویرایش کنید برنامه Camtasia را به شما پیشنهاد می کنیم. ایجاد ویدیو با این برنامه روش عالی برای ارائه اطلاعات به شرکت کنندگان است که در دوره های شما شرکت کردند.

شما برای ایجاد اصلاح ویدیوهای خود احتیاج به این برنامه دارید و تمام احتیاجات تان را برای فیلمبرداری و ویرایش فیلم ها را رفع خواهد نمود. در صورتی که میخواهید برای دوره های خود فیلم ضبط می کنید میتوانید  Camtasia  را دانلود نموده و از آن جهت ویرایش فیلم های خود استفاده نمایید.

ایجاد کلاس مجازی رایگان از طریق وب سایت های معتبر

برنامه آپارات بهترین برنامه ای که این امکان را به شما می‌دهد که مطالب و آموزشهای که خودتان درست نموده اید را ارائه دهید به عنوان پر طرفدار ترین اپ ایرانی این امکان برای شما فراهم آمده تا ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بذارید تا کاربران نیز ویدیوهای تون را مشاهده کند کند این امر زمانی است که آموزش های شما ویدیویی است و میتوانید جهت اشتراک گذاری آن را در آپارات آپلود نمایید.

از دیگر پلتفرم های کلاس آنلاین رایگان برنامه Zoom می باشد. این برنامه مناسب برای شرکت کننده های در دوره هایی که به صورت وبینار برگزار می‌شود است. برنامه زوم برای تماس های کمتر از ۴۰ دقیقه و حداکثر ۵۰ نفر رایگان بوده و با برگزاری وبینار به صورت رایگان در آن می توانیم محتوای خود را ارائه دهیم.

اه اندازی کلاس مجازی رایگان از طریق Google Meet

راه اندازی کلاس مجازی رایگان از طریق Google Meet نیز وجود دارد این سرویس با امکانات مختلفی که دارد برگزاری کلاس های مجازی را برایتان آسان تر می کند.

وب سایت دیگری که جهت ایجاد کلاس های آنلاین Adobe Connect است. تشکیل کلاس در این وب سایت بسیار آسان بوده و به آسانی می توانید کلاس های مجازی خود را ایجاد نمایید.

سایر وب سایت ها جهت تشکیل کلاس آنلاین با پشتیبانی از زبان فارسی می توان به وبسایت کلاس روم، رومیت کلاس، دانا پلاست و اسکای روم اشاره نمود.