در مقاله های قبلی از این وب سایت در رابطه با اینکه ریدایرکت چیست و چه تأثیری بر سئو وب سایت دارد اطلاعات جامعی خدمت تان ارائه داده ایم. در واقع ریدایرکت کاربردهای بسیاری دارد که از این طریق می توانید به بهبود وبسایت خود بپردازید. وقتی شما وبسایت خود را به یک دامنه دیگر منتقل می کنید دغدغه تان این است که صفحات به درستی انتقال پیدا کرده و کاربران سایت حفظ شوند. در واقع از طریق این عمل می توانید کاربران خود را حفظ و هیچگونه لطنه به بازدید وب سایت و کاربران تان وارد نکنید. در این مقاله در رابطه با ریدایرکت در وردپرس اطلاعات کاملی خدمت تان ارائه خواهیم داد تا انتها ما را همراهی نمایید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

اهمیت ریدایرکت در وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک قابلیت خوبی به شما ارائه می دهد و آن نیز ریدایرکت است. ازطریق ریدایرکت پیام با سرعت بیشتری به مرورگرتان ارسال می شود و به بازدیدکنندگان این پیام را می‌دهد که این برگه به جای دیگری انتقال یافته است. به گونه ‌ای که مرورگر می تواند کاربران را به برگه جدید هدایت کند. با وجود ریدایرکت در وردپرس می توانید کاربران را به آدرس دلخواه خود انتقال دهید و از طرفی دامنه های مورد دلخواه خود را به واسطه این قابلیت به دامنه دیگر منتقل نمایید.

در واقع ریدایرکت سایت تان کاری می‌کند که موتورهای جستجو کاربر را به صفحه ای که شما پیام رسان را انتخاب نمودید منتقل شود. ریدایرکت مدل های مختلفی دارد و شامل ریدایرکت ۳۰۱، ۳۰۲، ۳۰۷ و … هستند که مهمترین آن ریدایرکت ۳۰۱ می باشد. از آنجایی که تأثیر بسیار زیادی بر سئو وب سایت دارد می توانید از طریق آن به بهبود وب ‌سایت خود بپردازید و همان گونه که می دانید جزء مهمترین آیتم ها در طراحی هر وب سایتی همین سئو اصولی و حرفه ای با وجود این چنین مواردی با قابلیت های مهم است.

معرفی ریدایرکت ۳۰۱ در وردپرس

علت اصلی بکارگیری ریدایرکت در وردپرس آن است که وقتی سایت یا یک برگه از وبسایت شما به محل دیگری انتقال داده می شود بتوان به کاربر بفهمانید که آن به برگه جدیدی منتقل داده شده و به صفحه جدید مراجعه نمایی.د در واقع ما می خواهیم در این مقاله شما را آگاه نماییم در صورتی که بخواهید کاربران خود را از یک نوشته یا برگه قدیمی به بخش جدیدی ببرید باید آن را ریدایرکت کنید. از این نوع ریدایرکت به عنوان ریدایرکت دائمی یاد می‌شود یعنی با انجام این روش صفحه را به طور دائمی می‌توانید انتقال دهید.

حتماً این سؤال برای تان پیش خواهد آمد که چه زمانی احتیاج به ساخت ریدایرکت داریم؟

در پاسخ به این سؤال می توان گفت هنگامی که در حال برنامه ریزی برای پاک کردن یک نوشته یا برگه جهت جایگزینی مطلب جدید هستیم و شرایط بعدی وقتی است که در حال برنامه ریزی برای عوض کردن یکتایی نوشته ها و پست های خود می باشیم. از طرفی در صورت عدم ایجاد ریدایرکت کاربران با خطای “404 Not Found Error” رو به رو خواهد شد. این پیام علاوه بر اینکه برای کاربر ناخوشایند است مسلماً بر روی وب سایت تأثیر گذاشته و در موتورهای جستجو آسیب خواهد دید به همین علت است که کم کم از تعداد مخاطبین وبسایت تان کم شده و در نهایت این موضوع اثر منفی بر روی سئو سایت تان می گذارد. ریدایرکت به یک موضوع مهمی است که باید در مواقع مورد نیاز جهت عوض کردن آدرس سایت به آن توجه داشت. دیدایرکت وردپرس این امکان را به شما می دهد تا کاربرانی سعی در باز کردن برگه مرورگر موردنظرشان دارند به راحتی به مکان جدید هدایت شوند.

نحوه ایجاد ریدایرکت در وردپرس با پلاگین

بیشتر افرادی که با محیط وردپرس آشنایی دارند می‌دانند که این قابلیت به واسطه پلاگین های مختلفی که دارد بسیار محبوب می باشد و باعث می شود تا امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد. از امکاناتی که می توانید از طریق پلاگین دریافت کنید ریدایرکت کردن است. راه ساده جهت ساخت ریدایرکت ۳۰۱ در واقع به کارگیری از پلاگین های ریدایرکت در وردپرس می باشد. این پلاگین ها به شما این امکان را می دهد تا به راحتی ریدایرکتی را بدون نوشتن حتی یک خط کد ایجاد کنید. در ادامه دو افزونه مهم با قابلیت های مختلف در این زمینه را برای تان شرح خواهیم داد.

پلاگین Redirection

با دریافت پلاگین Redirection می توانید عمل ریدایرکت کردن صفحات وب سایت خود را به این افزونه قدرتمند بسپارید. به عنوان یک راه ساده جهت افزودن ریدایرکت به حساب می آید که می توانید از این طریق وبسایت خود را به راحتی کنترل کنید. برای انجام این کار ابتدا پلاگین را نصب و فعال کنید و پس از فعالسازی به مسیر ابزارها Redirection جهت راه اندازی پلاگین مراجعه نمایید. این نوع پلاگین از طرفی اجازه ایجاد این ریدایرکت را به شما می دهد و از طرفی موجب می شود تا خطاهای ۴۰۴ در وب سایت وردپرسی خود را بیابید. در واقع شما قادر خواهید بود دو عمل مهم در سایت خود را توسط این قابلیت انجام دهیم در ضمن پس از راه اندازی می توانید آدرس ها را به مسیر مناسب ریدایرکت کنید.

پلاگین Page Links To

به عنوان دومین افزونه که در این مرحله به شما کمک می کند به حساب می آید و پس از دریافت آن و نصب بر روی وردپرس می توانید در عین نگهداری برگه یا نوشته ای که داری آن را به نوشته یا برگه جدید ریدایرکت کنید. در واقع اینجا محلی است که برگه ها از طریق دست به آنجا لینک می‌شوند. این پلاگین ساده دارای جعبه متا بوده که با اضافه شدن به صفحه ویرایش پست های تان می توانید آدرس جدید را در آن بگذارید.

افزونه سوم تحت عنوان افزونه Simple 301 Redirects برای ریدایرکت کردن به شما کمک می کند و از طرفی راه اندازی ریدایرکت ۳۰۱ را آسان می نماید. بدین ترتیب بعد از نصب و فعال سازی به قسمت تنظیمات 301 Redirects بروید و یا آدرس های مورد نظرتان را اضافه کنید. باگی که این پلاگین دارد این است که در مقابل خدمات ارائه دهنده امکان دارد دایرکت تان کمی کند عمل نمایند. این نیز راه حلی داشته و شما می توانید از طریق کد گذاری و فایل htaccess موجب بالا رفتن عملکرد آن شوید‌.

ریدایرکت در وردپرس بدون افزونه

حال که قابلیت‌های چند افزونه را برای ریدایرکت کردن فهمیدید در صورتی که نمی خواهید این کار را با استفاده از پلاگین در سایت خود انجام دهید می توانید از روش ریدایرکت در وردپرس بدون نصب و ایجاد افزونه استفاده کنید. این شیوه با استفاده از یک قطعه عمل ریدایرکت را در سایت به خوبی انجام دهید. توصیه می‌شود اگر با کدنویسی و سرور آشنا هستید حتماً از این روش استفاده کنید زیرا در غیر این صورت ممکن است ضررهای جبران ناپذیری به وبسایت تان وارد کنید.

هنگامی که کاربران از طریق سرور وب فایل را پیکر بندی می کند ریدایرکت شان با استفاده از این فایل سریعتر عمل خواهد کرد. از طرفی حتما دقت کنید اگر کوچکترین اشتباهی در حین وارد کردن کد داشته باشید سایت وردپرس تان از دسترس خارج خواهد شد و امکان دارد خطای داخلی سرور ۵۰۰ را بدهد. به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم حتماً پیش از هر گونه تغییری از این فایل یک بک آپ بگیرید.

در صورت اصلاح فایل خود باید از طریق FTP Client به وب سایت خود متصل شوید. این نوع فایل به عنوان منزله ریشه دایرکتوری تان در وب سایت وردپرس قرار خواهد گرفت. در صورتی که فایل خود را نمی بینید مجبور به استفاده برای نشان دادن فایل های پنهان است از طرفی میتوانید فایل تان را در هر ویرایشگر متنی ساده مثل نوت پد اصلاح کنید. در پایین می توانید. نمونه ای زیر از یک ریدایرکت در حال ارسال کاربر از نوشته قدیم به نوشته جدید است:

RewriteEngine On

Redirect 301 /a-very-old-post/ http://yoursite.com/a-very-new-post

 توجه داشته باشید که شما می توانید کد بالا را در آخر فایل htaccess. بیافزایید.