قبل از هر چیز باید بدانیم که چرا سرعت لود سایت مهم است. طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است که بازه زمانی توجه و دقت انسان هر سال کمتر می شود و این مدت زمان از سال 2000 تا 2016، از 12 ثانیه به 7 ثانیه کاهش پیدا کرده است. و به این معنا است که در هنگام بازدید یک کاربر از سایت ممکن است اگر سایت دیر لود و بارگذاری شود، سایت را ترک کند قبل از این که سایت کامل بارگذاری شده باشد. همچنین یکی از شاخص های مهم و تاثیر گذار در بحث سئو همین سرعت لود می باشد که اگر سرعت لود یک سایت بالا باشد، در بحث سئو هم امتیاز خواهد گرفت. بنابر این باید به افزایش سرعت لود وردپرس توجه کرد. در این مطلب ما برای شما در این مورد به طور مفید صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

چگونگی بررسی افزایش سرعت لود وردپرس

ابتدا بهتر است که سرعت سایت خود را چک کنید تا میزان سرعت لود سایت وردپرسی شما برایتان آشکار شود. زیرا سرعت لود سایت اگر بالا باشد باعث کسب رتبه مناسب در گوگل می شود. ابزار های مختلفی برای تست سرعت سایت وجود دارد. مهم ترین آن ها را به شما معرفی می کنیم:

  • جی تی متریکس GTmetrix
  • KeyCDN
  • Google Page Speed
  • Web Page Test
  • Very Page Speed

و  … این سایت ها هر کدام برای تست سرعت سایت مناسب می باشند ولی بهتر است از هر کدام که استفاده می کنید، تست  سایت را چند بار انجام دهید و میانگین سرعت آن ها را در نظر بگیرید تا به نتیجه بهتری برسید.

پس از چک کردن،  با استفاده از روش های مختلفی می توان به افزایش سرعت لود وردپرس بپردازید.

  • بارگذاری تنبل Lazy load : با استفاده از این روش تصاویر و ویدیو های موجود در سایت شما همگی با هم و زمان لود شدن صفحه لود نمی شوند، بلکه زمانی که کاربر با اسکرول کردن در سایت به مکان مورد نظر می رسد تصویر یا ویدیو برایش لود می شود.
  • کش کردن صفحات یا cache pages :

با این کار زمانی که یک صفحه از سایت شما برای اولین بار لود شود، پوشه ای در هاست شما ایجاد می شود و اطلاعات آن صفحه را در خود نگه داری می کند تا زمان لود بعدی آن صفحه زودتر انجام شود.

  • فشرده سازی کد ها Minify :

با این روش کدهای html, css, js را فشرده می کنیم و فاصله ها را از بین می بریم به این ترتیب تقریبا 20% از سرعت استاندارد لود سایت را بهبود می بخشیم.

  • کش مرورگر Browser cache :

این روش مانند روش دوم است با این تفاوت که پوشه درون کش مرورگر ایجاد می شود.

  • بهینه سازی جداول دیتابیس: با این کار جداول اضافی را حذف و دیتابیس خود را بهینه سازی می کنیم.

افزایش سرعت لود وردپرس با استفاده از افزونه ها

افزونه های مختلفی برای افزایش سرعت لود وب سایت وجود دارد در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

افزونه WP Rocket

افزونه WP Rocket جهت افزایش سرعت لود وردپرس

این افزونه یکی از بهترین و معروف ترین ابزار تست سرعت است که به صورت رایگان می توان از آن استفاده نمود. این افزونه کاملا منطبق با سایت های وردپرسی است و با نصب آن بدون هیچ کدنویسی می توان سرعت سایت خود را بهبود دهید. در واقع افزایش سرعت لود وردپرس با استفاده از این افزونه به خوبی انجام می شود و بهترین گزینه می باشد.

افزونه litespeed cache

افزونه litespeed cache برای افزایش سرعت لود وردپرس

برای افرادی که از سرور هاست لایت اسپید استفاده می کنند، این افزونه قطعا بهترین افزونه است زیرا کاملا با سرور انطباق دارد. این افزونه نیز رایگان می باشد و دارای امکانات زیادی می باشد.

افزونه w3 total cache

تعریف افزونه w3 total cache

اگر از این افزونه رایگان برای بهبود سرعت سایت خود استفاده کنید خواهید دید که تنها با چند کلیک ساده می توان سایت خود را بهینه کنید، یکی از امکانات این افزونه امکان بارگذاری تنبل تصاویر می باشد.

افزونه  deactivate plugins per page

افزونه  deactivate plugins per page برای بالا رفتن سرعت لود در وردپرس

همزمان با نصب افزونه های مختلف در سایت، فایل های جاوا اسکریپت و css  زیادی بر روی هاست ایجاد می شود که با استفاده از این افزونه می توان کدهای بلا استفاده جاوا اسکریپت را غیر فعال می کند و سرعت سایت را به خوبی بهبود می بخشد.

افزونه page speed ninja

آشنایی با افزونه page speed ninja

این افزونه با رابط کاربری آسان و امکان بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر و همچنین قابلیت فشرده سازی کدهای ساخت سایت به علاوه امکان بارگذاری تنبل تصاویر باعث بهبود سرعت سایت می شود.

مهم ترین نکته این افزونه این است که توسط شرکت سازنده وردپرس ارائه می شود و بروز رسانی خودکار آن را انجام می دهد و دیگر نگران بروز رسانی آن نخواهید بود. این افزونه کاملا رایگان است و با قابلیت کش کردن سرعت سایت را بهبود می دهد.

افزونه cache enabler و Autoptimize جهت افزایش سرعت در وردپرس

افزونه cache enabler

این افزونه مناسب برای وردپرس 5.1 و بالاتر است و مخصوص کش کردن سایت طراحی شده و با کاربری آسان ویژگی های زیادی دارد که به بهبود سرعت سایت کمک می کند.

افزونه Autoptimize

این افزونه یکی از قدیمی ترین افزونه های مخزن وردپرس است که قابلیت هایی همچون فشرده سازی حرفه ای کدها، کش کردن صفحات سایت و قرار دادن کدهای اسکریپت در فوتر را برای افزایش سرعت سایت شما انجام می دهد.

به طور کلی سرعت سایت یکی از مهم ترین ویژگی ها در طراحی سایت است به گونه ای که اگر سایتی سرعت لود کمی داشته باشد و مدت زمان زیادی برای لود شدن داشته باشد معمولا کاربران قبل از لود کامل از آن خارج می شوند. در این مطلب ما سعی کردیم نحوه چک کردن سایت خود را جهت اطلاع از سرعت آن یاد بگیرید و در صورت لزون سرعت آن را بهبود بخشید. همچنین روش ها و افزونه های مختلفی برای نحوه افزایش سرعت لود وردپرس را به شما آموزش دادیم و امیدواریم که بتوانید از آان ها استفاده لازم را انجام دهید. زیرا سرعت لود سایت نقش مهمی در جذب کاربر و همچنین امتیاز گوگل به آن دارد.