طراحی و راه اندازی یک وبسایت در واقع اولین و مهم ترین قدم برای یک کسب و کار یا یک استارتاپ ، برای موفقیت و فروش بیشتر می باشد. اما برای به دست آوردن این فروش و موفقیت باید به دنبال راهی باشید تا میزان بازدید سایتتان افزایش پیدا کند و به عبارتی ترافیک سایت شما بالا برود. یکی از راه های رسیدن به این هدف استفاده از تبلیغات می باشد، به این گونه که وبسایت خود را در شبکه های اجتماعی و یا سایت های مختلف تبلیغ کنید.اما این روش نیازمند دانشی است که باید در اختیار داشته باشد و با انجام ندادن آن ممکن است از تبلیغات بازدهی مناسبی نداشته باشید. ما در این مقاله از سایت برتر به بررسی نحوه افزایش بازدهی تبلیغات در سایت می پردازیم و راه و روش درست آن را به شما خواهیم گفت. در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نقش شبکه های اجتماعی در افزایش بازدهی تبلیغات

بر اساس آمار های بدست آمده چیزی در حدود 3 میلیارد از 8 میلیارد نفر جمعیت جهان از شبکه های اجتماعی گوناگونی استفاده می کنند و این تعداد قابل توجه کاربر آنلاین باعث می شود تا ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و… تا 37% نیز برسد.

افزایش استفاده از گوشی های هوشمند باعث شده تا کاربران زیادی از شبکه های اجتماعی استفاده کرده و به تعداد آن ها نیز روز به روز درحال اضافه شدن می باشد، به طوری که بیشتر کار های روزانه ما از طریق شبکه های اجتماعی مختلف قابل انجام است.

در کشور ایران نیز ضریب نفوذ این شبکه ها در زندگی افراد چیزی در حدود 40% می باشد و این یعنی کاربران حتی کوچک ترین کارهای خودشان را با استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی و داخلی انجام می دهند، از همین رو تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند کمک کند تا بازدهی سایت شما نیز بالاتر برود.

نقش شبکه های اجتماعی در افزایش بازدهی تبلیغات زمانی ایجاد می شود که شما وبسایت اختصاصی کسب و کار خودتان را در شبکه های اجتماعی مختلفی مانند اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب، فیسبوک و… تبلیغ کنید. این شبکه ها با داشتن مخاطب های زیاد می توانند بازدهی تبلیغات شما را به اوج خود برسانند. مزیت دیگر این روش این است که تبلیغات در بسیاری از این شبکه ها رایگان بوده و شما می توانید به راحتی کسب و کار خود را در معرض دید بسیاری از افراد قرار دهید.

اینکار باعث می شود ورودی به سایت شما زیاد تر از همیشه باشد و در مقابل این ترافیک زیاد، رتبه وبسایت شما بالاتر رفته و فروش شما هم به مراتب بیشتر از قبل خواهد شد. پس بهتر است از نقش شبکه های اجتماعی بر موضوع بازدهی تبلیغات غافل نشوید.

محصولات مشابه : بازاریابی در توییتر

روش ها و تکنیک های افزایش بازدهی تبلیغات در سایت

روش ها و تکنیک های افزایش بازدهی تبلیغات در سایت

شما چه وبسایت شرکتی داشته باشید و چه وبسایت شخصی، برای اینکه بتوانید با دیگر رقبای خود رقابت کنید باید تبلیغات خوبی انجام دهید. اما این تبلیغات به خودی خود باعث افزایش بازدید نمیشود و حتی اگر هم بشود ممکن است بازدهی مناسبی نداشته باشد. در این بخش به بررسی روش ها و تکنیک های افزایش بازدهی تبلیغات در سایت می پردازیم:

  • هدف بندی: شما قبل از انجام تبلیغات باید مخاطب های هدف خود را پیدا کرده و در جایی که آنها حضور دارند وبسایت خود را تبلیغ کنید. مثلا اگر وبسایت آرایشی دارید نباید در وبسایتی با موضوع خرید و فروش ملک، آن را تبلیغ کنید.
  • سئو : بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر یکی از تکنیک هایی است که باعث می شود رتبه شما در لیست نتایج گوگل بالاتر بیاید و کاربران بیشتری سایت شمارا بشناسند و بادیدن تبلیغ شما در وبسایتی دیگر به سراغ شما بیایند.
  • تگ عنوان جذاب: یکی از موضوع های مهم برای جذب کاربران تگ عنوان است. از کنار این روش نباید به سادگی گذشت زیرا یک عنوان بهینه شده برای کاربران می تواند نرخ تبدیل را تا 500% نیز افزایش دهد.
  • بهبود سرعت سایت: سایت شما باید ازسرعت مناسبی و بالایی برخوردار باشد زیرا اکثر کاربران در هنگام ورود به یک وبسایت اگر لود آن صفحه زیاد طول بکشد، از آن صفحه بیرون می آیند. پس بهتر است سرعت سایت خود را تاحد امکان زیاد کنید.
  • بک لینک: بک لینک یکی از مهم ترین موضوع های افزایش رتبه سایت می باشد که باعث می شود کاربران زیادی به وبسایت شما وارد شوند.این مسئله از نظر گوگل نیز بسیار مهم است و همواره سعی دارد تا وبسایتی را به رتبه های بالا برساند که لینک های ورودی زیادی داشته باشد.

مقاله پیشنهادی : تأثیر بازاریابی ربایشی در کسب و کار

شیوه های تبلیغاتی نوین برای بازدهی بیشتر

اینترنت فرصت های زیادی را برای انجام تبلیغات و همینطور رشد کسب و کارهای مختلف ایجاد کرده است در ادامه به بررسی شیوه های های تبلیغاتی نوین برای بازدهی بیشتر می پردازیم:

  • بازاریابی با موتورهای جستجو: این مورد به معنای بالا رفتن رتبه وبسایت در لیست نتایج گوگل می باشد، این روش چه به صورت طبیعی و چه با صرف هزینه یکی از روش های انجام تبلیغات است که با استفاده از google ads امکان پذیر می باشد.
  • بازاریابی ایمیلی: این روش کمترین مزاحمت را برای کاربران ایجاد خواهد کرد. شما نباید از ایمیل فقط برای ارسال تخفیفات استفاده کنید، بلکه فرصت مناسبی برای معرفی وب سایت و کسب کار خود نیز است.
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی: یکی از سود آور ترین روش های تبلیغاتی این مورد می باشد. زیرا افراد بسیار زیادی از این شبکه ها استفاده کرده و شما می توانید به مخاطب های بسیاری دست یابید.
  • تبلیغات نمایشی: این مورد تا حدی نادیده گرفته می شود. صاحبان وب سایت هایی که ترافیک بالایی دارند ترجیح می دهند تا از این روش برای تبلیغات خود استفاده کنند.
  • تبلیغات موبایلی: این نوع تبلیغات در تبلت ها و گوشی های هوشمند نمایش داده می شوند که بیشتر در قالب پیامک و یا تلفنی می باشد. و شما می توانید تخفیفات خود را از این طریق ارسال نمایید.
  • تبلیغات بومی: این مورد یک جایگزین غیر محرک برای تبلیغات نمایشی می باشد. شرکت ها برای قرار گرفتن مطالب خود در سایت های بزرگ، هزینه هایی را خرج خواهند کرد.
  • تبلیغات ویدئویی: یکی از محبوب ترین و پربازده ترین تبلیغات، این نوع می باشد. شما می توانید از برنامه هایی مانند یوتیوب، آپارات، نماشا و… این نوع تبلیغات را انجام دهید. تبلیغات ویدئویی با توجه به گران قیمت بودنشان، از بازده فوق العاده ای برخوردا می باشد.

نتیجه گیری

ما امروز شما را با نحوه بالا بردن بازدهی تبلیغات در وب سایت با روش های مختلف و گوناگونی آشنا کردیم که باعث می شود شما بتوانید یک تبلیغات هدفمند با بازدهی بالایی را داشته باشید. در اولین قدم برای کسب و کار خود باید از داشتن یک وبسایت مطمئن شوید و بعد با چیدن استراتژی های مختلف تبلیغات آن را رشد دهید و ترافیک سایتتان را افزایش دهید. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه سایت برتر بودید، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.