با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد اپلیکیشن های مختلف برای زندگی آسان تر و همچنین وب سایت های اینترنتی جهت اطلاع رسانی در زمینه های مختلف امروزه وب سایت ها و سامانه هایی ایجاد شده است که می توانید در صورت گم کردن مدارک، سند یا اشیاء مختلف خود با اعلام در سامانه و ورود به وب سایت می توانید گمشده های خود را بیابید. در این مقاله از سایت برتر می خواهیم به نحوه یافتن مدارک یا اشیاء گمشده از طریق وب سایت و سامانه های اینترنتی بپردازیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

یافتن مدارک یا اشیاء گمشده از طریق سایت ثبت احوال و سایت فوری

اولین اقدامی که پس از گم شدن اشیاء یا مدارک ربوده شدن آن می توانید انجام دهید آن است که به سایت اینترنتی سازمان ثبت احوال کشور مراجعه کنید. این وب سایت برای یافتن کارت ، کارت هوشمند ملی و شناسنامه است و در صورتی که هر یک از این موارد در وبسایت جستجو شود میتوانید در سازمان ثبت احوال آن را پیدا کنید. برای اینکار می بایست ابتدا وارد وب سایت اصلی سازمان ثبت احوال کشور شده و شماره ملی و کد امنیتی خود را مطابق با تصویر زیر وارد کنید و بر روی دکمه جستجو کلیک نمایید.

یافتن مدارک یا اشیاء گمشده پستی

برای پیدا کردن فوری مدارک میتوانید از سایت فوری ثبت نیز استفاده کنید. در این صورت باید در کادر نام، نام خانوادگی و کد ملی تان را وارد و سپس بر روی جستجو کلیک نمایید.

یافتن مدارک یا اشیاء گمشده از طریق سایت ثبت احوال و سایت فوری

اگر اطمینان دارید که گمشده تان در این قسمت ثبت شده باشد می توانید اطلاعات را دریافت و برای اخذ آن اقدام کنید. برای اعلام مدارک و اشیاء که در آن داخل ایستگاه مترو پیدا شده است می‌توانید از ساعت ۷ و نیم الی چهار و نیم بعد از ظهر تمامی روزهای هفته به جزء جمعه با شماره تلفن های ۳۳۹۰۰۱۷۲ و ۳۳۹۰۰۱۷۱ تماس حاصل نموده و یا به مرکز نگهداری مدارک و اشیاء گمشده و پیدا شده مترو مراجعه کنید.

در صورت یافتن مدارک یا اشیاء گمشده در “پست یافته” پیدا شده است با شماره تلفن مرکز امور پشتیبانی شرکت ملی پست ۸۴۴۷۰۰۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید. در صورتی که مدارک گمشده تان در ثبت احوال باشد و به موقع برای گرفتن آن مراجعه نکنید باطل شده و از چرخه اعتبار خارج می گردد. بنابراین باید اقدام سریع برای دریافت آن نموده و به ثبت احوال مربوطه مراجعه کنید.

یافتن مدارک یا اشیاء گمشده پستی

برای استعلام گمشده پست باید به وب سایت اینترنتی شرکت ملی پست به آدرس http://postyafteh.post.ir/ بروید و در صورت ثبت مدارکتان با باز کردن اطلاعات و وضعیت آن را مشاهده کند. برای این امر می توانید از گزینه های جستجو با مشخصات فردی یا جستجو با کد ملی را انتخاب کنید و اطلاعات ذکر شده را پر نمایید. اکنون از قسمت تأیید جستجو تعیین کنید که نوع پیدا شده چه چیزی است.

برای نمونه گزینه کارت ملی را انتخاب کنید و بر روی جستجو بزنید. در صورت موجود بودن اطلاعات می توانید نحوه دریافت آن را جویا شوید. در صورتی که مدارک تان پیدا نشد با ثبت درخواست جستجوی یک ساله در صورت موجود شدن به شما اطلاع داده می شود.

وب سایت جهت اطلاع و دریافت گمشده هایی همچون گواهینامه، پاسپورت و … باید در “پیدا شد” اقدام کنید. در این وبسایت مدرکی را که می‌خواهید جستجو و مدرکی که گم کرده پیدا کرده یا می خواهید اطلاعات مدارک ثبت شده را اصلاح کنید، تعیین نمایید. پس از آن در کادر های موجود طبق تصویر زیر اطلاعات خواسته شده مثل کد ملی، نام، نام خانوادگی، شماره موبایل و … را وارد و پس از آن روی جستجو بزنید.

در صورتی که اشیاء گم شده شما اشیاء متفرقه، کارت سوخت، کارت ملی و … است می‌توانید یک آگهی کرده یا در بین موارد پیدا شده بگردید تا بتوانید گمشده خود را بیابید. برای این کار میتوانید از وبسایت یا برنامه گم گشته استفاده کرده و به راحتی این برنامه را دانلود و نصب نمایید. جهت ثبت آگهی بر روی دکمه ثبت آگهی در گوشه سمت چپ و بالا بزنید و با ایجاد حساب کاربری اطلاعات لازم نظیر تصویر گم شده، نام و … را وارد کرده تا آگهی تان منتشر شود.

مطابق تصویر زیر از قسمت دسته بندی ها می توانید گزینه مورد نظر را انتخاب تا راحت تر بگردید. علاوه بر این با کلیک بر روی دکمه همه شهرها در گوشه سمت چپ و بالا شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اعلام مدارک یا اشیاء گم شده در وب سایت دیوار

آگهی گمشده مدارک و اشیاء خود را می توانید در وبسایت دیوار نیز ثبت کنید. برای کار در سایت دیوار، دسته اجتماعی، گزینه گمشده ها را انتخاب و پس از آن گزینه اشیاء، حیوانات و … را با توجه به گمشده تان انتخاب کنید. حال در بین آگهی‌ها بگردید، امکان دارد گم شده شما نیز ثبت شده باشد. علاوه بر این با انتخاب شهر خود نظیر گزینه تهران یا برخی محله ها در منوی سمت راست و قسمت محل را انتخاب تا راحت تر بتوانید بگردید.

در صورت ثبت آگهی گمشده سمت چپ و بالا را بزنید. شماره تلفن خود را وارد کنید تا حساب کاربری تان شناخته شود. پس از آن اطلاعات لازم مثل عکس و … را وارد و از این طریق می توانید مدارک خود را راحت تر پیدا کنید.

در آخر

برای تحویل گرفتن مدارک پیدا شده در پلیس می توانید به محل نگهداری مدارک گمشده مرکز پلیس مراجعه فرمایید. اگر مدارک و شرایط آن در موارد بالا و مراکزی که گفتیم پیدا نشد می توانید جستجوی هوشمند و اطلاع رسانی پیدا شدن آن را در وبسایت زیر ثبت کنید. در آخر نیز در صورت احتیاج به ثبت آگهی مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار باید گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.