هنگامی که یک برگه یا نوشته در سایت وردپرسی خود ایجاد می کنید اگر قصد سئوی آن را دارید گزینه های مختلفی با استفاده از افزونه های مختلف وجود دارد و به شما در این مورد کمک می کند. نامک یکی از گزینه هایی است که هنگام نوشتن محتوا باید به آن توجه داشت و رعایت کرد. زیرا هم در چشم کاربر و هم از نظر سئو در الگوریتم های موتورهای جستجو مورد توجه است. در ادامه قصد داریم به شما به طور مفصل توضیح دهیم که نامک در وردپرس چیست و چه کاری انجام می دهد، لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف نامک در وردپرس

به عبارتی که پس از آدرس سایت در نوار آدرس مرورگر دیده می شود، نامک می گویند. اما چگونه نامک ایجاد می شود و چه کاربردی دارد؟ زمانی که در پیشخوان وردپرس شروع به نوشتن یک محتوا می کنید و یا در زمان دسته بندی اطلاعات، با کلمه نامک روبرو می شوید.

این گزینه اهمیت زیادی دارد و باید آن را پر کنید. نامک در وردپرس تحت عنوان نامک یا slug یک عبارت است که به معنای عنوان محتوای ما پس از آدرس سایت ما نمایش داده می شود. زمانی که یک مطلب را در گوگل جستجو می کنید، نتایج هر سایت در سه بخش عنوان نوشته، پیوند یکتا و خلاصه ای از نوشته به ما نشان داده خواهد شد. انتخاب هر کدام از گزینه ها توسط کاربر به نامک هم بستگی دارد به همین دلیل نامک باید خوانا باشد و محتوای خوبی داشته باشد.

اما این سؤال برای کاربران پیش می آید که نامک را فارسی بنویسیم با انگلیسی؟ در جواب بهتر است بگوییم بهتر است از حروف انگلیسی برای نامک استفاده کنید زیرا کپی کردن و به اشتراک گذاری ان راحت است و همچنین لینک انگلیسی نسبت به فارسی سریع تر در گوگل ایندکس می شود و این که هنگام نوشتن نامک به صورت فارسی جمله ای طولانی و دراز ایجاد می شود که خواندن آن هم سخت است. در ادامه نحوه نوشتن نامک و نکات مهم در نوشتن آن را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

نکات مهم هنگام نوشتن نامک در وردپرس

نامک در سئو سایت تاثیرگذار است و به همین دلیل باید توجه داشت که در انتخاب نامک از کلمات کلیدی محتوای سایت استفاده کرد. همیشه سعی کنید معنی انگلیسی کلمات کلیدی سایت را به صورت کوتا و به دور از عبارات غیر ضروری به کار ببرید. زیرا در یک لینک بیشتر از 70 کاراکتر قابل نمایش نیست و طولانی بودن انتهای لینک به شکل سه نقطه دیده می شود.

نکته ای که باید به توجه کرد این است که هنگام درج نامک نباید از کاراکتر فاصله استفاده نمود و اگر لازم بود از کاراکتر خط تیره استفاده شود. حروف اضافه ای مانند of, and, but, or, an, the, a را در هنگام درج نامک نباید به کار برد همچنین در فارسی این حروف اضافه ” از، به، و، یا ” هستند. اگر از حروف انگلیسی برای نوشتن نامک استفاده می کنید حواستان باشد که باید با حروف کوچک نامک را بنویسید. اگر قصد تغییر نامک در نوشته ی خود را دارید کافی است روی دکمه ویرایش زیر عنوان ان در صفحه نوشته ها یا برگه ها، کلیک کنید وبه صفه ویرایش بروید. در قسمت نامک در سمت چپ صفحه می توانید نامک جدید را بنویسید و مجدد ذخیره کنید.

در قسمت دسته ها و برچسب ها نحوه نوشتن نامک در وردپرس به این صورت است که اگر قصد نوشتن نامک برای دسته و برچسب را دارید باید در داشبور صفحه اصلی در قسمت نوشته ها گزینه دسته یا برچسب را انتخاب کنید و در پایین هر برچسب یا دسته بندی نامک را ایجاد و یا تغییر دهید.

نکته: نامکی که در صفحه نویسنده وردپرس وجود دارد را نمی توان از طریق این روش ها تغییر داد. ابتدا باید افزونه تغییر نامک که افزونه های مختلفی دارد را دانلود و نصب کرده و سپس آن را طبق هر افزونه که قسمت های مختلفی دارد تغییر داد.

نتیجه گیری

با توجه به این که درج نامک در سایت اهمیت زیادی دارد به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای صفحات را بهتر درک کنند و همین موضوع خود باعث می شود تا تاثیر مثبتی در رتبه بندی گوگل داشته باشد. همچنین کاربران به راحتی هدف و مضمون صفحات را درک خواهند کرد. همانطور که می دانید نامک بخشی از url سایت است و به همین دلیل باید منحصر به فرد و یکتا باشد. در این مطلب نامک را به شما معرفی کردیم و نحوه ایجاد آن را آموزش دادیم، امیدواریم با استفاده از این مطلب بتوانید گامی مثبت در این زمینه بردارید.