اگر محتویات بی شماری از وب سایت را به صورت آنلاین با عبارت یا کلمه کلیدی یکسان بهینه سازی کنید، ممکن است مشکل کنیبالیزیشن Cannibalization نیز داشته باشید. متأسفانه، بسیاری از مدیران صفحات وب تصور می‌ کنند که باید محتوای استثنایی را با یک کلمه یا عبارت کلیدی قرار دهند تا رتبه‌ بندی بالاتری در نتایج جستجو (SERP) کسب کنند. اما انجام این کار باعث می شود تمام محتوای وب سایت با یک عبارت یا کلمه کلیدی است در رتبه بندی کاهش یابد. به طور کلی بهینه سازی یک عبارت یا کلمه کلیدی در صفحات مختلف وب سایت به شدت به سئو سایت آسیب می زند. اکنون در این مقاله از سایت برتر با ما همراه باشید تا اطلاعات جانعی در رابطه با کنیبالیزیشن به شما ارائه دهیم.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تأثیر کنیبالیزیشن بر بهینه سازی سایت

منظور از کنیبالیزیشن این است که در یک سایت اینترنتی محتوای منحصر به فرد وجود دارد که با یک عبارت یا کلمه کلیدی بهینه شده است. البته، هرازگاهی Cannibalization شامل محتوای قابل مقایسه است. همیشه به این فکر کنید که معمولاً یک یا دو نتیجه از وب سایت شما به صورت آنلاین در SERP نشان داده نمی شود.

اکنون، اگر مطالب زیادی را برای موتورهای جستجو با یک عبارت بهینه سازی کنید، گوگل و موتورهای جستجوی مختلف تحت فشار قرار می گیرند و ممکن است در موقعیتی نباشند که محتوای ضروری بیشتری را درک کنند.

در نتیجه، آنها رتبه های کاهشی را برای تمام محتوای صفحه وب ارائه می دهند که قابل مقایسه با سایرین است. آاین قابلیت باعث می شود با خودتان رقابت کنید. به عنوان مثال، فرض کنید محتوایی را با یک کلمه کلیدی ارسال کرده اید. در حال حاضر، گوگل نمی تواند تصمیم بگیرد که چه محتوایی را در جلوه های جستجو (SERP) نشان دهد. بنابراین، گوگل به تمام محتوای قابل مقایسه یک سایت، رتبه های کاهش می دهد.

درک این نکته جالب است که استفاده از کلمه کلیدی برابر باعث Cannibalization نیز می شود. بنابراین، در تصمیم گیری در مورد عبارات یا عبارات کلیدی بسیار محتاط باشید تا دیگر آسیبی به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو وارد نکنید و از کنیبالیزیشن خودداری کنید.

نحوه شناسایی کنیبالیزیشن در سایت

برای اینکه نگاهی بیندازید که آیا درگیر کنیبالیزیشن هستید یا خیر. کافیست به روش زیر در گوگل سرچ کنید.

site:YourDomain.com Keyword

به جای YourDomian.com، شما باید دامنه وب سایت خود را آنلاین قرار دهید و علاوه بر این، به جای عبارت Keyword، باید کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی مورد نظر خود را بنویسید. پس از انجام این کار، به مطالب نمایش داده شده توجه کنید، اگر محتوای کپی یا بسیار قابل مقایسه در سایت خود قرار داده اید، باید به زودی آن را اصلاح کنید تا مشکل رفع شود.

با این حال، اگر در وب سایت خود چندین Cannibalization وجود دارد، همچنان با ما همراه باشید تا راه حل های آسانی را به شما ارائه دهیم.

اکنون، اگر محتوایی را پیدا کردید که با این مشکل سروکار دارد، به سادگی مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

-بررسی محتوا ها
-ارزیابی عملکرد هر محتوا
-انتخاب محتوای درست برای نگهداری
-ادغام، حذف، تغییر مسیر یا ریدایرکت

انجام دو مرحله اول به شما کمک می کند یکی از مطالب ارسال شده را انتخاب کنید. سپس باید محتوای را که انتخاب کرده‌ اید با محتوای مختلف کنیبالیزیشن ادغام کنید. پس از ادغام محتوا، باید محتوا بیشتری را حذف کنید و همه آنها را به محتوای انتخابی ریدایرکت کنید.

به عنوان مثال، اگر سه مطلب منتشر کرده اید که مشکل Cannibalization دارند، باید در مراحل اول و دوم به آنها نگاهی بیندازید و ببینید که هر محتوایی چگونه عمل می کند. سپس در مرحله سوم، باید محتوای استثنایی را انتخاب کرده و نگه دارید. در مرحله باقی مانده، باید هر سه محتوا را با هم ادغام کنید و به یک محتوا تبدیل نمایید. سپس سایر محتوا را پاک کنید و به محتوای نهایی ریدایرکت شوند.

اثر کنیبالیزیشن در وب سایت های فروشگاهی

احتمالاً می‌ توانید تصور کنید که تمامی محصولات سایت های فروشگاهی که در یک دسته قرار می‌ گیرند نیز ممکن است با مشکل Cannibalization مواجه شوند. اما اصلا اینگونه نیست و اگر یک ساختار و استراتژی قابل اجرا تعیین کرده باشید، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

در واقع، ساختار وب‌ سایت‌ های فروشگاهی به گونه‌ ای باشد که در صفحه وب همه محصولات، یک لینک به صفحه دسته بندی وجود داشته باشد. انجام این امر اهمیت صفحه وب را افزایش می دهد و به درستی در نتایج جستجو (SERP) نشان داده می شود.

در نتیجه وب‌ سایت‌ های بزرگ‌ بیشتر با این مشکلات روبرو هستند. همچنین، وب‌سایت‌های در حال پیشرفت باید دقت بیشتری داشته باشند تا با این مشکل مواجه نشوند. زیرا در طی پیشرفت سایت، وجود کنیبالیزیشن محتوا ها موجب می شود تا سرعت رشد سایت به شدت کاهش یابد.