تولید محتوای با کیفیت و اورجینال باعث می‌ شود تا در رتبه بندی های گوگل و نتایج جستجو در بهترین رده قرار بگیرید. معمولاً در محتوا های موجود در وب سایت تعدادی لینک های داخلی و خارجی دیده می شود که از این طریق باعث می شود تا تمامی آنچه را که گوگل از یک محتوا اصولی و باکیفیت میخواهد داشته باشیم. اگر در محتوایی که تولید می کنید هیچ لینکی از دیگر صفحات وب سایت دریافت نکرده باشید را محتوای یتیم می گویند. در واقع به محتوا هایی که پیوندی به آنها داده نمی شود و از دیگر صفحات سایت هیچ لینکی دریافت نشده است محتوا یتیم یا Orphaned Content شناخته خواهد شد. در این مقاله از سایت برتر قصد داریم در رابطه با این نوع محتوا صحبت کنیم و تأثیر آن بر بهینه سازی سایت و نحوه ایجاد آن را برای شما عزیزان بیان نماییم، در ادامه ما را همراهی نمایید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تأثیر محتوای یتیم بر بهینه سازی سایت و نحوه ایجاد آن

با توجه به تعاریف بالا که در مقدمه از محتوای یتیم بیان نمودیم هیچ لینکی به صورت متنی در صفحه وجود ندارد و اگر محتوای دیگری در صفحه اصلی وب سایت، صفحات، برچسب‌ ها، دسته بندی ها و غیره لینک دهید باز هم محتوا یتیم شناخته می شود زیرا منظور از لینک داشتن و پیوند داشتن به صورت متنی است و ارزش لینک های متنی بسیار بالاتر می باشد.

همانگونه که پیشتر در بسیاری از مقالات سئو در وب سایت برتر رایانه صحبت نمودیم لینک سازی تأثیر بسیار زیادی بر بهینه سازی وبسایت آن دارد. اگر محتوا های یتیم زیادی در وبسایت دارید که لینک های متنی و معناداری به آن داده نشده است گوگل ارزش چندانی برای آنها در نظر نمی‌ گیرد و در نتیجه رتبه خوبی هم در نتایج جستجو دریافت نمی کند.

در صورت داشتن محتوایی با اهمیت بالا و همچنین کسب رتبه خوب برای آن حتماً لینک سازی داخلی توجه کنید و از دیگر صفحات وب سایت به صورت متنی به آن لینک دهید در غیر این صورت نمی‌ توان انتظار زیادی برای گرفتن رتبه های برتر در نتایج جستجو داشته باشید.

نحوه ایجاد محتوای یتیم به این صورت است که اگر محتوایی داخل سایت منتشر کرده باشید و یادتان برود که به آن لینک دهید جزء محتوا یتیم به حساب می آید. حال فرق ندارد که ماهیت محتوایتان محصول یا مقاله باشد زیرا کاربران موتورهای جستجوگر نیز نمی توانند به محتوا های تان دسترسی داشته باشند زیرا هیچ جایی از سایت به آن لینک نداده اید.

پس اگر میخواهید محتوای اینترنتی در سایت تان داشته باشید حتماً روی لینک سازی داخلی کار کرده و این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید که ارزش پیوندهای متنی بسیار زیاد است و برای جلوگیری از ایجاد چنین محتوایی باید به صورت متنی لینک سازی کنید.

نحوه یافتن محتوای یتیم

در صورتی که از پلاگین یواست سئو پرمیوم استفاده می کنید یک راهکار بسیار آسان برای یافتن محتوای یک تیم در سایت وجود دارد. در واقع برای این کار کافیست قسمت همه نوشته ها بروید و برروی گزینه Orphaned” کلیک نمایید تا محتواهای یتیم به شما نشان داده شود.

به همین راحتی امکان یافتن چنین محتوایی با لینک سازی داخلی مشکلات تان را حل خواهد نمود. در صورتی که اگر می بینید تعداد محتوا های این چنینی تان بسیار زیاد است نگرانی وجود ندارد زیرا که بیشتر سایت ها با چنین مشکلاتی مواجه است و مدیران وبسایت آشنایی با محتوای یتیم ندارند.

حال شما می توانید از همین طریق محتوا های یتیم را بهبود دهید و در رتبه های بهتری به نسبت به قبل در نتایج کسب نمایید. نکته قابل توجه اینکه بعضی محتواهایی که در سایت منتشر می کنید امکان دارد اهمیت زیادی نداشته باشد و در نتیجه احتیاجی نیست که همه محتواهای یتیم را بررسی و آنها لینک دهید.

این نوع محتوا موضوعی است که بسیاری از مدیران وبسایت و سئو کاران با آن آشنایی ندارند و ما در این مقاله سعی نمودیم توضیح کامل و مفیدی در رابطه با آن در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم.