موتور های جستجو ابزار هایی هستند که برای جستجو و پیدا کردن اطلاعات در خواستی کاربر به واسطه پیدا کردن کلمه کلیدی در وب سایت ها استفاده می شوند. این کلمات کلیدی در واقع توسط کاربر سرچ می شوند و توضیح کوتاهی هستند برای آن نتیجه ای که در اینترنت پیدا می شود. یکی از این موتور های جستجوی مفید و پرکاربرد موتور جستجوگر bing می باشد این موتور جستجو توسط استیو بالمر ساخته شده و در شرکت مایکروسافت طراحی شده است. موتور جستجوگر بینگ bing در ابتدا با نام های ویندوز لایو سرچ ، ام اس ان سرچ و لایو سرچ شناخته می شد. این موتور جستجوگر در رتبه دوم موتور های جستجوگر قرار دارد و رقیبی قدرتمند برای موتور جستجوی گوگل که در رتبه اول قرار دارد ، می باشد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

موتور جستجوگر بینگ چیست؟

از زمان پرده برداری از موتور جستجوگر بینگ مورد توجه بسیاری از وب مسترها و همچنین سئو کارها قرار گرفته است. این موتور جستجو سهم بسیاری از کاربرهای اینترنت را در اختیار خود قرار داده است.

همچنین انتظار می رود تا در سال های پیش رو و آینده سهم بیشتری از کاربران را به خود اختصاص خواهد داد. این موتور جستجوگر در رتبه بندی موتور های جستجوگر بعد از گوگل در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین ما بعد از مدت ها شاهد یک رقیب بسیار قدرتمند برای موتور جستجوگر گوگل هستیم که می توان تا حد بسیار زیادی به آینده آن امیدوار بود. هر چند این درحالی است که گوگل نقش و اهمیت بسیار بالایی در اینترنت و تبلیغات دارد و شاید ظهور یک رقیب قدرتمند بتواند باعث شود تا این موتور جستجوگر هم دست به کار شده و برای حفظ بیشتر کاربران خود سرویس دهی بهتر و تلاشی بیشتر انجام دهد.

در بین این جنگ تنها یک شخص برنده خواهد شد آن هم کاربران اینترنت هستند. موتور جستجوگر bing را می توان به عنوان سلاح مایکروسافت برای جنگ با موتور جستجوی گوگل یاد کرد اما اگر انتظار دارید این موتور جستجو بتواند گوگل کروم را برای همیشه متوقف کند سخت در اشتباه هستید. باید بدانید که بینگ در ماه آوریل 2012 حدود 15.4 درصد از کل بازار را در اختیار داشت که هم اکنون با رشدی به 16.9 درصد افزایش یافته است که روز به روز روند صعوی خود را همراه دارد.

مقاله پیشنهادی : پرستا شاپ چیست | PrestaShop

ویژگی های موتور جستجوگر بینگ

امتیازات موتور جستجوگر بینگ

اولین ویژگی موتور جستجوگر بینگ این است که در زمانی که در این مرورگر عبارت خود را سرچ می کنید برای نمایش دادن نتیجه بهتر به شما ، برخی پیشنهاد های مرتبط با عبارت جستجو شده ی شما به نمایش گذاشته می شود.

به این قابلیت اتو ساجست (auto-suggest) گفته می شود که می توانید با توجه به نیاز و در صورت تمایل اقدام به غیر فعال کردن آن کنید. اسکرول بی انتها یا همان infinite scroll دومین ویژگی بینگ می باشد که به شما در بخش جستجوی تصاویر در موتور جستجوی bing کمک خواهد کرد تا در بین صفحاتی که نتایج جستجوی شما است در حرکت نباشید.

این قابلیت از آن دسته ویژگی هایی است که نمی توان به راحتی از کنار آن بدون توجه رد شد. قابلیت quick view به شما این قابلیت را می دهد که شما بتوانید بدون کلیک بر روی نتیجه جستجو اطلاعاتی کوتاه درباره ی آن مشاهده کنید.

تاریخچه ی جستجو ویژگی دیگری است که بینگ نسبت به گوگل داراست. در این ویژگی جالب حتی ساعت و تاریخ هر عبارت جستجو شده ذخیره می شود و شما می توانید بعد از مدتی باز هم به آن ها مراجعه کنید، این قابلیت هم مثل قابلیت اتو ساجست می توانید با توجه به نیاز خود غیر فعال کنید.

اما یکی از جالب ترین قابلیت های بینگ در جستجوی ویدئو ها ، smart video preview می باشد که این امکان را به شما می دهد تا بتوانید سی ثانیه ابتدایی نتایج را بدون نیاز به کلیک و ورود به آن ها ببینید.

مقاله پیشنهادی : طراحی وب سایت اختصاصی | شرکت برتر رایانه

امتیازات موتور جستجوگر بینگ

همانطور که در قسمت قبل متوجه شده اید ، موتور جستجو بینگ با ویژگی های متنوع و جالب طراحی و ساخته شده است. مثلاً زمانی که شما موس را بر روی یکی از لینک ها در فهرست نتایج می برید به شما اطلاعات کافی در یک پنجره جدا را می دهد. یا مثلاً هنگام تایپ کردن کلمه کلیدی مورد نظر خود بینگ برخی دیگر از عبارات مرتبط را به شما پیشنهاد می دهد.

برخی از ویژگی هایی که امروزه در بینگ وجود دارد در گذشته و در نسخه live search این مرورگر نیز وجود داشته است اما امروزه منعطف تر، پویا تر و قوی تر از قبل شده اند. از نوآوری های این موتور جستجو می توان به جستجوی بهتر تصاویر و پخش فیلم در همان لیست نتایج جستجو می باشد.

زمانی که شما کلمه ای را سرچ می کنید تصاویری که مرتبط با آن کلمه هستند نیز در صفحه اول برای شما نمایش داده می شود و با بردن موس بر روی هر یک از تصاویر نسخه بزرگتر آن را می توان مشاهده کرد و برای ویدئو ها هم با رفتن موس بر روی آن ها 30 ثانیه ابتدایی را به شما نمایش خواهد داد.

موتور جستجوگر بینگ دارای یک الگوریتم به نام whole page می باشد که محتوا نتایج را قبل از نمایش دادن به کاربر سازماندهی می کند. این الگوریتم به بینگ کمک خواهد کرد تا قبل از نمایش نتایج به کاربر، تمام سایت ها را از لحاظ محتوا بررسی کرده و مرتبط ترین سایت ها به منظور کاربر را برای او به نمایش بگذارد.

نتیجه گیری

ما در این مطلب به بررسی موتور جستجوی بینگ پرداختیم و در رابطه با نحوه پیدایش و ویژگی های آن صحبت کردیم. این موتور جستجوگر با توجه به ویژگی ها و امتیازاتی که نسبت به مرورگر گوگل دارد همچنین به دلیل طراحی ساده گوگل و طراحی جذابی که بینگ در ابتدا و صفحه جستجوی خود دارد به رقیبی سرسخت برای این موتور جستجو تبدیل شده که می تواند باعث بیشتر شدن سرویس های جذاب به نفع کاربران شود. اما باید دید که آیا بینگ می تواند بر خلاف موتور جستجوی یاهو سهم بیشتری را از گوگل گرفته و مال خود کند؟ ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما در سایت برتر بودید امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان بگذاریم.